1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing casema gebied.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BrabantDus, 16 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. storing

    postcodegebied 4823 breda

    gisteren en vandaag blokken en erg slecht geluid,inmiddels verholpen.
    Dit was op het normale en het test netwerk.
     
  2. Jongens, die storing is natuurlijk helemaal onze eigen schuld.

    Geachte heer/mevrouw,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC3531 - Storing - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".

    Een storing zoals u beschrijft heeft in de meeste gevallen te maken met een slecht of zwak signaal hetgeen niet voldoende is voor de decoder om goed te kunnen functioneren.

    Om uit te kunnen sluiten of de oorzaak zich binnen- of buitenshuis bevind, wil ik u vragen om een kabeltest uit te voeren:
    U sluit uw digitale decoder zonder randapparatuur direct op de Ziggo hoofdaansluiting aan. U gebruikt hiervoor een gegoten coaxkabel van maximaal 3 meter lengte. Dit is een kabel met aan beide uiteindes gegoten, niet-demontabele stekkers. Onder randapparatuur wordt bijvoorbeeld huisnetversterkers, video-, dvd en harddiskrecorders verstaan. De hoofdaansluiting is de aansluiting in uw woning waar de groene Ziggo-kabel binnenkomt. Vervolgens sluit u uw decoder met één scartkabel aan op uw televisie en ontkoppelt u overige scartkabels.
    Indien u na deze test nog signaalproblemen ondervindt adviseer ik u om telefonisch contact op te nemen met de Klantenservice. U kunt dan samen met één van onze technische medewerkers het probleem analyseren en indien nodig een monteurafspraak maken.

    [FONT='Verdana','sans-serif']Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze klantenservice.
    [FONT='Verdana','sans-serif'] [/FONT][FONT='Verdana','sans-serif']Klik hier voor meer informatie.[/FONT][FONT='Verdana','sans-serif'][/FONT][/FONT]



    Met vriendelijke groet,


    Afdeling Klantenservice
    Ziggo B.V.



    :mrgreen:
     
  3. Storing

    [​IMG][​IMG][​IMG]Groepsstoring van zaterdag 19 juli 13.31 uur tot (nog niet bekend)
    Vannacht heeft er een storing plaatsgevonden met Digitale Televisie.

    Indien u gebruikt maakt van een Samsung 9401R decoder, kan het zijn dat de Samsung decoder de zenders is kwijtgeraakt en dat de decoder in het menu blijft hangen.

    U kunt de digitale televisie zenders opnieuw binnen halen door de volgende procedure uit te voeren:

    1. In het decoder menu, kies OK bij “Installatie”. Indien u nooit een eigen pincode heeft ingesteld, is de standaard pincode 0000.
    2. Kies OK bij Netwerkinstallatie.
    3. Indien de netwerk instellingen correct staan(frequentie 372.000, en netwerk ID 5555), kunt u op OK kiezen om de zenders op te zoeken.
    4. Zodra alle zenders gevonden zijn, kies OK om deze op te slaan en verlaat daarna het menu door op de Exit of Menu knop te drukken.

    Na het opzoeken van de zenders behoort u weer digitale televisie te kunnen ontvangen met de Samsung decoder

    [​IMG][​IMG][​IMG]Groepsstoring van zaterdag 19 juli 14.14 uur tot (nog niet bekend)
    De eerder gemelde storing met de digitale Humax decoder is verholpen.

    Het kan zo zijn dat de Humax decoder hierdoor is vastgelopen.

    Dit is te verhelpen door de volgende procedure uit te voeren:

    1. Haal aan de achterzijde van de decoder de coax kabel los.
    2. Haal vervolgens de smartcard er uit en de stroom van de decoder af.
    3. Zet dan de stroom er weer op, de coax kabel er uit laten.
    4. In het menu van de decoder de fabrieks instellingen laden.
    5. De coax kabel kan er dan weer in, Klik op ok bij de taalselectie.
    6. Dan de zenders opnieuw zoeken (frequentie 372.000, netwerk ID 5555). Instellingen opslaan en menu afsluiten.

    Nu kan de smartcard weer ingevoerd worden en werkt de decoder weer.

    Wanneer je hierna een E19 melding krijgt, deze gaat vanzelf over met 5 tot 10 minuten wachten.
     

  4. De kanalen 998 en 999 geven weer beeld. Kanaal 995 GoedTV ontbreekt nog steeds in de zenderlijst maar is wel via het testnetwerk (500) te ontvangen.
     
  5. Het wordt nu toch wel een beetje erg vervelend hoor, vandaag regelmatig weer last van die storingen waarbij soms de boel helemaal vast staat en dan de melding: Geen Signaal..............
    Dit heeft dus helemaal niks met slechte kabels te maken vooral omdat het al ruim een half jaar gewoon goed gewerkt heeft.

    Als ie dan de melding: Geen Signaal heeft gegeven, dan stopt alles ben je alle zender kwijt voor een paar seconden en dan weer alles terug en alles weer ok.

    Dit gebeurt nu alleen overdag en (nog) niet 'savonds.
    Is er dan helemaal niemand die hier iets aan kan doen behalve de boel aan te sluiten en in de gang (waar de aansluiting zit) te gaan kijken met de familie ?

    Hans.
     
  6. Casema slecht ontvangst op 3605

    Ik heb sinds eergisteren zeer regelmatig dat er blokken in het beeld verschijnen en dat het geluid wegvalt...erg irritant! Signaal indicatie via de decoder geeft aan dat het er "voldoende" signaal is. Regelmatig krijg ik error (E10 en E38)
    Enkele maanden geleden is er een Casema monteur geweest. Na een meting op de Casema aansluiting bleek dat het aangeboden signaal nog net binnen de "norm" van Casema valt...maar dat het eigenlijk wel wat zwak is, aldus de monteur...echter mocht hij er van Casema niets aan doen :?...

    Casema een tijdje terug het kastje op straat verplaatst...sinds dien is het signaal veel slechter dan voorheen...maar omdat het nog binnen de marges valt, doen ze er niets aan :?

    En bedankt Casema :mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2008
  7. Inmiddels werkt alles weer in de regio Den Haag! :wink:
     
  8. hier is het wederom niet goed, vastlopend beeld, geen geluid, de bekende 'piepjes' etc etc.

    :x
     
  9. Daar gaan we weer (18:45), heel veel hikkend geluid, beeld valt af en toe weg.
     
  10. Ik heb op alle zenders weer storing. :cry:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina