1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing casema gebied.

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door BrabantDus, 16 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik verdenk veel abonnees ervan dat ze storingen niet eens meer melden, mijn ervaringen zijn ook niet zo positief. Het ligt altijd aan de ontvanger, kabels etc. Overigens is dat wel jammer altijd melden op dit forum, je krijgt dan een overzicht en weet je gelijk dat het probleem niet bij jezelf ligt.
     
  2. IK hoop dat deze problemen binnenkort opgelost zijn, voor zover ze alleen optreden bij de humax ir-fox. Er is inmiddels test software waarin een aantal fixes zijn opgenomen deze problemen juist moeten oplossen. We beginnen volgende week met de testen.
     
  3. Wel als je beeld constant scrambled is en je het commentaar niet meer kan verstaan. :?
    Maar goed, dat is nu dus opgelost, dus waar hebben we het eigenlijk nog over...
     
  4. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de aangeboden diensten van Casema/Ziggo. Echter valt me op dat de kwaliteit van het aangeboden signaal de laatste weken behoorlijk te wensen overlaat. Met enige regelmaat zijn nu, afhankelijk van het gekozen kanaal, digitale artifacts (zowel beeld/geluid) te bespeuren waar ik voorheen altijd een bijzonder constante kwaliteit gewend was.

    Mijn postcode: 3742XV

    Decoder: Samsung DCB-H360R met de meeste recente update
     
  5. Storing Caema geboed

    Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de aangeboden diensten van Casema/Ziggo. Echter de laatste dagen komen er regelmatig signaalonderbrekingen voor in postcode 2541.
    Gisteravond circa 10 minuten geen signaal zowel geen analoog als Digitaal, dacht eerst dat het aan de TV of decode, echter na 10 minuten was er weer signaal. Kam het mijn buren helaas niet vragen hebben Digetenne en een aantal andere weet ik het niet.
    Misschien dat anoniem weet of er werkzaamheden in de wijkkast zijn geweest. Op internet stonden geen werkzaamg heden vermeld.
     
  6. Werkzaamheden worden meestal niet 's avonds uitgevoerd. Ze zijn óf 's nachts óf overdag.

    Waarschijnlijk dus een storing geweest.

    Advies: als het vaker gebeurt, de helpdesk bellen.
     
  7. Ook via de kabel heb je last van Atmosferische storingen, Ziggo moet het signaal ook ergens vandaan halen.
     
  8. Ik heb sinds een paar weken ook last van haperende/hakkelende beelden en geluid. Ik heb hier last van op 2 tv's, allebei aangesloten met ieder een samsung dcb-h360r. (casema gebied/postcode 1901)

    Na tijden lang naar hakkelend beeld gekeken te hebben dacht ik laat ik eens de standaard instellingen opnieuw laden om te zien of dat iets veranderd. Sinds ik dat geprobeerd heb kan ik helemaal niks meer ontvangen op de aangewezen frequentie/netwerk id. Het vreemde is dat als ik 356.00/5555 (ipv de "goede" 372.00/5555) invul mijn reciever de netwerk naam: ziggo digitale televisie wel "ontvangt" en ook een paar zenders(hoewel maar een klein aantal) :?

    Heeft iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen?

    p.s. de reciever geeft ook aan dat de signaalsterkte goed is op zowel 356.00 als 372.00(ongeveer 5/6e van de totale balk)
     
  9. Wegvallen beeld

    De laatse weken valt regelmatig even het beeld weg op de meeste zenders ook bij mooi weer de info op het paneel op mijn Samsung H360R valt niet weg.
    Het geluid loopt ook iets achter.
    Vraagt ligt het aan de instellingen van de decoder met laatste update of is het iets voor Ziggo.
    Mijn postcode is 2541 in Den Haag.
     
  10. Het probleem met de frequentie/netwerk id lijkt opgelost. De splitter werkte niet helemaal top meer. Heb weer TV:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina