1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post je snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door almodovaris, 15 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. en een rigoreuze oplossing ?

    alles opzeggen, en heraansluiten
    aangezien men tegenwoording niet meer met jaarcontracten werkt

    dat je dan door de administratieve ramp heen bent, en met een "schone lei" opnieuw begint
     
  2. en dan dus alles kwijt bent qua emailadressen enz....
    Lijkt me geen handige tip. Daarnaast is nog volledig onbekend waar het probleem hem werkelijk in zit. Mogelijkheid dat je dus na door die mangelmolen te zijn gegaan nog steeds hetzelfde probleem zal hebben is erg groot!

    Profiel is (in elk geval in oud Multikabelgebied) echt zelden tot nooit reden van traag internet.
     
  3. Ik heb ook niet gezegd dat het een handige tip is,
    maar een rigorueze

    mailadressen , tja dat is vervelend, maar wel een van de redenen dat ik niet de adressen van mijn provider gebruik.
    te weinig opslag, en een gmail / hotmail adres werkt net zo goed, zo niet beter in spam filtering
    daar heb ik een domeinnaam voor geregistreerd, en loopt via google voor de mailhosting

    maar dat is een eigen keuze
     
  4. Daarmee bied je eigenlijk geen oplossing en is het dus verre van een handige/bruikbare tip. Als het een probleem extern is heb je met het nieuwe abonnement het probleem opnieuw. Moeten opzeggen, opnieuw aanvragen, tijdje offline, en nog steeds hetzelfde probleem.

    Er zijn veel mogelijkheden, maar deze lijkt me niet erg handig om te adviseren omdat je bij voorbaat niet weet of het probleem opgelost is. Dit is dan wel een hele grote gok, beetje ezeltje prik, hopen dat je geluk hebt en weten dat de kans niet heel erg groot is. Denk niet dat veel mensen hiervoor in zullen zijn.
     
  5. Als je mijn post goed leest dan weet je dat ik nergens ook maar een poging doe om Ziggo buitenspel te zetten. Sorry dat ik het zeg, maar je kan ook alles zo lezen dat het in je straatje past :? . Wat ik probeer aan te geven is dat ook al heb je de juiste modem instellingen, er zijn andere externe factoren (bv in Ziggo netwerk) die kunnen voorkomen dat je die snelheid haalt.

    Stel het ziggo netwerk je voor als een provinciale weg. Als je hier alleen rijd kan je hele hoe snelheden halen, als je echter achter een vrachtwagen rijd met veel tegenliggers zodat je niet kan inhalen blijf je op een lagere snelheid steken.

    Kortom dat je niet de snelheid haalt wil niet zeggen dat het modem nog niet de juiste snelheden heeft. Als er in de toevoer naar het modem (wijkkast, glasring etc) vanuit Zigge een bottleneck zit kan het modem nog zo graag willen maar ergens anders word de snelheid beperkt door bv te weinig capaciteit.

    Uiteraard kan het wel zo zijn dat je modem de verkeerde instellingen heeft. Het enige wat ik hiermee wilde aangeven is dat het niet halen van de snelheden niet per direct inhoud dat het modem de verkeerde instellingen heeft, en dat handmatig instellen van de modemsettings door de HD ook niet de oplossing hoeft te zijn.
     
  6. Nog een aanvulling,
    Heb vandaag een brief gekregen van Ziggo,
    Ik heb tot en met 30 November "Internet Z2" en vanaf 1 december het "Alles in 1 plus" pakket.

    Hopelijk klopt deze informatie nu wel.:giveup:

    Harry
     
  7. Nieuw abonnement, nieuwe snelheden

    Sinds vanmorgen heb ik hier Alles-in-1 Extra aangesloten en de snelheid is, zoals ik gewend ben, gewoon weer erg goed. De speedtest op www.upc.nl/speedtest levert de volgende resultaten op:

    Code:
     
    Last Result:
    Download Speed: 19557 kbps (2444.6 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 2788 kbps (348.5 KB/sec transfer rate)
    Saturday, November 29, 2008 12:06:39 PM
     
    Last Result:
    Download Speed: 19586 kbps (2448.3 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 2807 kbps (350.9 KB/sec transfer rate)
    Saturday, November 29, 2008 12:07:52 PM
     
    Last Result:
    Download Speed: 19552 kbps (2444 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 2798 kbps (349.8 KB/sec transfer rate)
    Saturday, November 29, 2008 12:08:32 PM
     
    Last Result:
    Download Speed: 19547 kbps (2443.4 KB/sec transfer rate)
    Upload Speed: 2806 kbps (350.8 KB/sec transfer rate)
    Saturday, November 29, 2008 12:09:11 PM
    
    Kortom, ik ben nog steeds een erg tevreden abonnee van Ziggo!
     
  8. Hier een tevreden klant van uit Den Helder
    Alles-in-1 plus pakket
    Mart
    [​IMG]
     
  9. Mijn huidige :

    [​IMG] [​IMG]

    Zowel preferred als die in Groningen doen het goed :)
     
  10. Hier in almelo nog niet verhoogd Z3i :no:

    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina