1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post je snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door almodovaris, 15 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat dat per december te maken heeft?
    Ik zit als half mei op die hogere snelheden te wachten.
    En na is mij schriftelijk beloofd dit ik over die 10Mb download en die 15.mb upload snelheid kan beschikken in December. Let wel het is een streef datum. Voor het zelfde geld wordt het nog later.

    Moe wordt een mens van die helpdesk van Ziggo.

    Harry
     
  2. Mijn excuses, verkeerd begrepen,:oops:
    Ik wacht ook al sinds Mei en zoals te lezen in een ander bericht van mij werd er bij Ziggo Groningen aanvankelijk gedaan alsof dat normaal was.


    "Voor het zelfde geld wordt het nog later" is wel heel toepasselijk. :mrgreen:
     
  3. Geeft niet, een voutje kan iedereen maken.
    Maar de KPN is nu bezig bij ons alle woningen van een glasvezel aansluiting te voorzien, is wel vijftien euro duurder, maar als Ziggo het snelheids probleem niet snel oplost dan hou ik het voor gezien bij Ziggo.
    Het is wel een "pilot" project maar zo als Ziggo zich opstelt of hun not helpdesk, dan hebben ze dat aan zich zelf te danken.
    Ik wacht al sinds mei op de beloofde snelheids verhoging.

    Mijn excuses als dit Off Topic is.

    Harry
     
  4. @Zipper306

    Ik lees dat je nogal wat problemen met je snelheid hebt. Ik heb even snel op je posts gezocht, maar kon helaas geen post vinden waar meer informatie instaat omtrend de situatie bij jou thuis, wellicht dat ik er overheen gekeken heb.

    Wat heb je zelf al getest en hoe is de (aansluitsituatie) bij jou thuis?
     
  5. Alles in huis vernieuwd, inclusief het AOP, de signaal verdeler en verder de kabel naar de computer en als Ziggo gaat meten is alles goed.
    Het Modem zit bijna direct op het AOP +/- cm

    Maar ik vrees, denk het zeker te weten, dat nog niemand hier in buurt over de beloofde snelheden kan beschikken.

    Harry
     
  6. Mijn snelheid is vandaag verhoogd van 5 Mbit/s naar 10 Mbit/s.

    Ik was even een dvd-tje aan het downloaden en ik zag tot mijn verbazing dat dit maar 1 uur ging duren i.p.v. 2,5 uur. Dus ik naar de downloadsnelheid kijken: stond ie gewoon op 1,2 MB per seconde.

    Afgelopen dinsdag (25-11) Alles-in-1 Plus besteld en nu al de snelheid verhoogd. Pluspunt voor Ziggo.
     
  7. Ik was nog iets vergeten,
    Nadat ik de wandcontactdoos en de signaalverdeler, en de kabels had vervangen, had ik hierover de helpdesk middels een email geïnformeerd.
    Tot mijn verbazing werd ik gebeld door de technische dienst, voor een paar testen, en wat bleek, ik haalde snelheden tot ruim 20bm download.
    Hoe ze dat deden, weet ik niet.
    Ze hebben toen alles weer terug gezet naar de normale waarden.
    Zie:
    [​IMG]

    Harry
     
  8. Blijkbaar kunnen ze bij de technische dienst nog wel handmatig een ander profiel in je modem zetten, iets wat enige tijd geleden werd ontkend toen ik vroeg waarom ze dan niet gewoon handmatig mijn profiel veranderden om de goede snelheden te krijgen. Bij @Home kon dat direct worden aangepast, bij Ziggo zou dat echter niet meer kunnen werd mij verteld.
    Aan deze speedtest te zien heb je hetzelfde probleem als ik, Alles in 1 plus met de snelheden van internet Z2. Nog steeds een migratie probleem dus.
     
  9. Je hebt het hier wel over 2 dingen die geheel los van elkaar kunnen staan.

    Dat je een config in je modem hebt staan die je een x snelheid geeft wil niet zeggen dat je die snelheid ook haalt, er zijn vele andere factoren die ervoor zorgen of je wel of niet je snelheid haalt. Denk hierbij aan factoren als het signaal, de nodes, de backbone etc.

    Het zou goed kunnen dat jou modem wel de juiste config heeft, maar dat je "gewoon" wegens andere factoren je snelheid niet haalt. Je kan het vergelijken met het rijden in een snelle auto. Dat je auto 250km/h kan halen wil niet zeggen dat je deze snelheid ook kan halen op de nederlandse wegen (op alle momenten). Als je achter een vrachtwagen rijd en je kan niet inhalen wegens tegenliggers zul je blijven steken op een veel lagere snelheid dat je auto daadwerkelijk kan (wat er wettelijk mag in nl laten we in deze vergelijking voor de duidelijkheid even buiten beschouwing, is niet relevant in de vergelijking)..
     
  10. Mijn snelheid is 24/7 5200/950. Enkele weken geleden, net als al die maanden ervoor, was het 24/7 4200/950.Ik heb dus wel een snelheidsverhoging gekregen maar voor het verkeerde abonnement. Het lijkt mij uitgesloten dat hier andere factoren meespelen dan dat ik nog steeds het config file van internet Z2 krijg i.p.v voor Alles in 1 plus. Oftewel, nog steeds een migratie probleem.
    Ik test niet 1 keer op 1 tijdstip, maar op meerdere manieren, meerdere pc`s en meerdere tijdstippen.
    Mochten er andere factoren meespelen, wel of niet bij Ziggo, zouden de snelheden zeker niet zo constant zijn en niet altijd overeenkomen met internet Z2.

    Vergelijkingen met autorijden en maximale snelheden mogen wat mij betreft achterwege blijven. Zoals mij wel vaker opvalt wordt er naar mijn gevoel weer eens de indruk gewekt dat het misschien wel eens niet aan Ziggo zou kunnen liggen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina