1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post je snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door almodovaris, 15 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. structureel mag de snelheid dacht ik 10% afwijken. dus 10% van 3000kbps is 300 kbps dus dat word 2700 kbps moet ik minimaal halen:P meestal doe ik dat helaas geldt die regel volgens mij niet in de drukke uurtjes:cry:.
     
  2. Het upstream kanaal waar jij zit kan dan zowel voor QAM64 als QAM16 gebruikt worden. Ik heb hetzelfde hier in mijn modem.
    Wat die [2] en [3] betekenen ben ik ook nog niet achter, ik vermoed dat dit een prioriteit is, dus misschien betekent [2] dat dit default is en dat [3] de fallback is, dus dat hij bij een slecht signaal terugschakelt naar QAM16.
     
  3. Nog een site waar je een speedtest kunt doen:
    http://www.upc.nl/speedtest/

    Dat is een zelfde client als die van speedtest.net die lokaal op de servers bij UPC draait.
    Alleen plaatjes posten zoals bij speedtest.net of speed.io gaat niet, maar je kunt wel up- en download testen
     
  4. Klinkt wel aannemelijk, wat mij opviel was dat in de geplaatste screenshot maar 1 QAM waarde staat en bij mij twee, vandaar mijn opmerking, maar als meerderen dat hebben blijkbaar is dat vrij normaal .
     
  5. Yep, sommige upstream kanalen hebben alleen QAM64 en daar zie je QAM16 dus niet bij staan (alleen QPSK). Als je nog geen docsis 2 modem hebt of geen docsis 2 cmts zie je alleen QAM16 staan, maar deze dingen zijn alleen belangrijk voor upstream snelheden.
     
  6. S'morgens vroeg,

    [​IMG]

    Dan gaat het wel goed, hi
    :giveup:
     
  7. [​IMG]

    Ik had eerst mijn modem gereset !!
    Dit noemt Ziggo dan "Alles in 1 plus"
    Ik heb het helemaal gehad met Ziggo.

    Ik ga Ziggo in gebreke stellen, wegens het niet nakomen van beloftes.

    Harry
     
  8. Waarvoor wil je ze in gebreke stellen? Om op te kunnen zeggen? Daarvoor is in gebreke stellen niet meer nodig aangezien ze geen jaarcontracten meer hebben.

    Je kan bellen met de HD om te kijken of je tot een oplossing kunt komen. Niet gebeld is altijd mis. En mogelijk dat we je hier ook een handje verder kunnen helpen, maar dan hebben we wat meer informatie van je nodig.

    - Waar zit het AOP bij jou thuis
    - Waar heb je het modem geplaatst
    - Indien mogelijk -> wat zijn de signaalwaardes van het modem?
    - Heb je er een router tussen? Zo ja, ook zonder router getest?
    - Waar en waarmee test je de snelheden?
     
  9. Zal wel aan de server in Alkmaar liggen.
    [​IMG]]

    Amsterdam,
    [​IMG]

    Eindhoven,
    [​IMG]

    Harry
     
  10. Sowieso is het verstandig altijd op een paar servers te testen als je test op www.speedtest.net, aangezien niet elke server op elk moment een goed beeld van situatie geeft, dit heeft ook weer te maken met de drukte op de lijnen naar die servers toe en de drukte op die servers zelf.

    Echter weten we nog niet veel van de situatie wat mogelijk een lagere snelheid zou kunnen geven of juist niet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina