1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post je snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door almodovaris, 15 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. nu pikt u weer één enkel stukje uit mijn post en nog krijg ik geen antwoord.
    moet u zich eens in mijn positie verplaatsen als iemand dat telkens bij u zou doen.

    doet u dit nou expres of niet?
     
  2. For whatever its worth, dit is al 2 maanden mijn "normale snelheid" met een "power" bundel.

    [​IMG]
     
  3. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Misschien een stomme vraag, maar waarom zijn de servers van de andere providers sneller dan die van Ziggo?
     
  4. Je weet ook van geen ophouden he... :lol:

    Je stelt je vraag hier op een onafhankelijk forum, waar alle gebruikers vrijwillig komen. Het is dus niet verplicht om op jou vraag te antwoorden. Dus als er niet op gereageerd of geantwoord word kan je diezelfde vraag wel 1000x herhalen maar daarmee wek je alleen maar de irritatie op van je mede forumleden. Niemand hier is jou een antwoord verschuldigt, we komen hier allemaal voor ons plezier, jij ook neem ik aan.

    Denk dat je met een eigen topic (zoals hier eerder geopperd is) meer succes zult hebben als je graag een antwoord wilt. Wanneer je van Ziggo een antwoord wilt kun je een van de medewerkers een PB sturen, maar ook zij zijn hier vrijwillig en omdat ze graag mensen willen helpen. Ook zij zijn niet verplicht jou te antwoorden in hun vrije tijd.
     
  5. Waar zie jij hier een server van Ziggo?
     
  6. Het is normaal dat er tijdens het opstarten vaker T3 timeouts voorkomen. Pas wanneer ze vaak voorkomen (tientallen per dag) terwijl het modem online is, is er wat aan de hand.

    De signaalwaarden van BertK zijn prima, al is de upstreampower iets aan de lage kant (ideaal 45-50). Er is nog een belangrijke signaalwaarde die je niet zelf kunt uitlezen in het modem: de SNR (Signal to Noise Ratio) van de upstream. Door de iets verlaagde upstreampower kun je eerder last hebben van een verlaagde SNR. Een te lage SNR kan de oorzaak zijn van snelheidsproblemen. Het grillige verloop van je snelheden past ook in dit plaatje.

    Of een te lage Upstream SNR in jouw geval ook de oorzaak is, blijft gissen. Pas wanneer het modem door Ziggo uitgelezen wordt, valt hier wat over te zeggen.

    @K2u: ook jouw signaalwaarden zijn prima, en bij jouw modem zijn ook de ingestelde snelheden uit te lezen (10/1.5 Mbps). Deze zijn dus ook in orde voor een Ai1 plus. Gezien de extreem lage snelheden denk ik dat er bij jou toch lokaal iets mis gaat.
     
  7. De maximale waarde hiervoor is 55dBmV, dus zou je eens willen uitleggen waarom deze te laag is?
     
  8. Op zich klopt dit, maar bij een te laag power level, is het signaal minder sterk in verhouding tot de ruis, waardoor de SNR te laag kan worden, of een SNR probleem met een andere oorzaak eerder problemen geeft. Daarom wordt voor het upstreampowerlevel als richtwaarde 45-50 aangehouden.
     
  9. Die in Alkmaar hangt in het Ziggo netwerk. Probleem voor de mensen uit de Kop van Noord Holland is echter dat hun lijnen naar Alkmaar niet lekker lopen, waardoor deze testserver voor hun geen goede resultaten geeft.
     
  10. Dan moet je wel iemand van Ziggo kunnen bereiken .. of is hier iemand die dat
    eventueel kan en wil doen....:mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina