1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post je snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door almodovaris, 15 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. [​IMG]

    Lekker vlot in ieder geval :sad:

    Ziggo all in one extra in Emmen.. :sad:



    Downstream Channel
    The data shown in the table below provides information about the signal coming from the network to your cable modem.
    Downstream Status
    Operational
    Channel ID
    141
    Downstream Frequency
    482000000 Hz
    Modulation
    256QAM
    Bit Rate
    10520000 bits/sec
    Power Level
    -1.4 dBmV
    Signal to Noise Ratio
    39.8 dB

    Upstream Channel
    The data shown in the table below provides information about the signal being transmitted to the network from your cable modem.
    Upstream Status
    Operational
    Channel ID
    3
    Upstream Frequency
    45500000 Hz
    Modulation
    64QAM
    Bit Rate
    1520000 bits/sec
    Power Level
    42.2 dBmV
     
  2. Met die signaalwaardes is niets mis, zijn dik in orde. Downstream SNR en powerlevel zijn van een zeer goed niveau, en ook de upstreamlevel is dik in orde. Deze staat licht hoger dan ideaal, maar niets mis mee. Aan het signaal (in elk geval dit moment) ligt het niet.
     
  3. Thnx voor de info... Ik ga eens via het contactformulier klagen of de
    wisselvallige snelheden... Hoop dat ze eens een keer goed lezen
    en niet weer met het standaard antwoord komen van reset de modem en zo..
     
  4. Ik zou eerder zeggen dat upstream iets te laag staat. Maar niet heel schokkend alles ziet er inderdaad voor de rest goed uit:). goed binnen de marges. Maar inderdaad wel vreemd dat die snelheden dan nog zo laag zijn.
     
  5. Dus als u geen antwoord krijgt mogen 1000-den mensen telkenmale hier van genieten. Bedenk wel, u klaagt hier niet ten overstaan van Ziggo maar tegen uw collega-klanten. Ik zou me toch maar een beetje matigen.
     
  6. [​IMG]

    modem gereset,en zonder router...
     

  7. matigen?!
    vanochtend reageerd saywhat op mijn post,ik stel een daarop vraag en hoor niets meer.
    al een paar maanden zit ik met dit probleem,en nu gaat u en anderen zich er zelf mee bemoeien en word er nog steeds niet in gegaan op mijn vraag of problemen,en gaat u en anderen alleen in op het feit dat u het vervelend vind dat ik de vraag blijf herhalen?

    ik scheld niet en ben behoorlijk matig na zo'n tijd met problemen.
    voor gebruikers door gebruikers was het toch?!
    ik post ook regelmatig mijn snelheid hier in dit topic,maar mijn vraag word eenvoudigweg genegeerd... is dit soms een vorm van uitlokking om mij hier weg te kunnen bannen?

    kom nou zeg,ik doe verder heel normaal en mijn toon is een stuk matiger als van sommige anderen.
     
  8. Iets te laag? Zou je dat willen uitleggen?

    Haal je niet SNR en powerlevel door elkaar?

    Hoe hoger de SNR hoe beter. Bij het powerlevel van de downstream, hoe dichter bij de 0, hoe beter het is. Modem kan tot -15 en +15 bijregelen, maar dit levert al snel problemen. In de praktijk hanteert men ongeveer waardes tussen de -9 en +9 als uiterste grenzen.

    Bij het powerlevel van de upstream; hoe lager de waarde, hoe minder het modem moet zenden om het signaal helder en storingsvrij over te brengen. Hoe hoger deze waarde, hoe harder het modem staat te zenden, hoe groter de kans op storingen en instabiliteit.

    Bij de upstream is de theoretische maximale waarde 58dBmV, echter word in de praktijk als uiterste grens 55dBmV aangehouden omdat bij hogere waardes het al zeer problematisch word.
     
  9. Het gaat niet om uw toon, was iedereen maar zo beheerst, maar u kondigt aan uw vraag te blijven herhalen...
     
  10. Ik zal hier eens neerzetten wat ik geschreven heb en ook de antwoord die ik dan ergens ga ontvangen....

    Geachte dames en heren,

    Eerst eens het verzoek mijn bericht goed te lezen en niet dadelijk weer met de standaard antwoorden te komen met van: Reset het modem e.z.v. Ik weet hoe ik moet testen en weet dat mijn PC schoon is. Ook dat ik moet testen in veilige mode met Netwerkondersteuning en rechtstreeks aangesloten moet zijn op het modem... Dus lees ff en geef dan antwoord.

    Vroeger bij @Home had ik intensief 12000 en heeeel zelden problemen met de snelheden.
    Sinds Ziggo Z3 waren er problemen vooral in de spitsuren en in het weekeinde. Maar nu, met Alles in 1 Extra en de nieuwe verhoging die pas in December zal ingaan heb ik constant problemen. Dan is de upload gedaald tot 1.000 Mbit/s en moet eigenlijk 3.000Mbit/s zijn en een andere keer heb ik geen 20Mbit/s download meer maar haal met pijn en moeite 10Mbit/s.

    Er is dus iets met het netwerk aan de hand hier. Vermoedelijk zijn er door de verhoging van de snelheden hier capaciteit problemen ontstaan
    of er is iets anders aan de hand. Aan mijn installatie ligt het niet omdat hier alles perfect gewerkt heeft en hier niets veranderd is. Voor het testen heb ik zelf een hele nieuwe Laptop van het werk mee genomen maar ook op deze Laptop, rechtstreeks aangesloten op het modem zijn de snelheden heel erg wisselvallig.

    Een lichtpuntje... heeeel af en toe zijn de snelheden goed.. zelf zeer goed maar dit duurt meestal maar ff en dan is het weer slecht.

    Ben benieuwd op U reactie. De laatste keer heb ik 5 weken moeten wachten en er is nog een klacht van mij bij jullie sinds 15.11 waar ik ook nog geen reactie op heb gehad.

    Met vriendelijk groet

    Bert Korber
    PS
    ik wou bellen maar naar 35 minuten heb ik maar gestopt en doe het via deze weg.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina