1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Post je snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door almodovaris, 15 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Grapjas...
     
  2. Nee idd. Buren effect is heel iets anders als dat verderop (Alkmaar?) de pijplijn bijv. tekort capaciteit heeft.
    Wat verwacht je verder van de MVG? Dat ze in HHW de ramen van het Ziggo kantoor gaan ingooien?
    Ziggo heeft het probleem rond HHW onderkend en zegt er aan te werken. Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen. Mogelijk dat de MVG dat ook niet heeft en zien ze in dat dergelijke oplossingen tijd kosten.
     
  3. dat hoor ik nu al bijna een JAAR! bij MK was dat probleem er al maar haalde ik wel gewoon de 15Mbit nu vaak nog maar 10Mbit.
    dus nogmaals hoelang gaan ze dat nog volhouden?!

    ik raad Ziggo aan eerst de BEKENDE problemen op te lossen en een klantenstop in te voeren.
    DAT is iets waar de MVG voor zou kunnen pleiten.

    of moet het een GEWOONTE worden dat ze in kassa en radar komen beloven wat ze NIET doen?

    lekker makkelijk kletsen voor iemand bij wie het waarschijnlijk wel goed werkt,een beetje meer begrip zou wel op zijn plaats zijn.

    en begin aub niet over mijn toon,want ik heb het volste recht om na zo'n tijd HEEL boos te zijn.
     
  4. 1. ik krijg ook maar de helft van de beloofde snelheid, mijn (bedrijfs) telefoon heeft er verleden week een aantal dagen uit gelegen en ik ben al 4 maanden 132 Euro tegoed van Ziggo, dus jouw vraag om begrip slaat nergens op!
    2. mogelijk moet er een capaciteitsuitbreiding plaatsvinden en kabels gegraven worden? Stukje verderop vanaf mijn huis steken er ook blauwe kabelhulzen boven de grond bij een MK kast. Dit is niet iets wat je even in een paar weken doet.
    3. Je begint gelukkig zelf over "jouw toon". Blijkbaar besef je zelf dat je behoorlijk gefrustreerd en schreeuwerig over komt. Mogelijk terecht maar ik denk niet dat het de manier is om hier met mensen van Ziggo of de MVG te communiceren. Als die snelheid je enige probleem is...... get a life!
     
  5. Het "buren-effect" gaat letterlijk over de aansluitingen in dezelfde straat. Vroeger (met het allereerste kabelinternet) deelde de hele straat hetzelfde netwerk, net als via een router in je eigen huis. Dan is de capaciteit dus afhankelijk wie hoeveel data verbruikt op 1 moment.

    Nu heeft elke abonnee zijn eigen stukje 'bandbreedte' naar de "centrale" (het cmts). Als je buurman download zul jij dat niet merken aan je snelheid.

    Maar (net als bij ADSL) moet er wel genoeg capaciteit zijn en geen storingen op de lijnen die van centrale naar centrale (dus de backbone verbindingen) zijn. En dat is nou net waar soms problemen lijken op de duiken in sommige gebieden.

    Maar dat heeft niets met het 'buurman-effect' van vroeger te maken.

    Als ik hiervandaan iets van een server uit Alkmaar probeer binnen te halen, zakt de snelheid daarvan in elkaar, terwijl vanuit Amsterdam het wel snel is. Dat loopt via een andere weg en dat lijntje zat nog niet vol blijkbaar.

    Ik haal op dit moment, na de verhoging ook niet op alle momenten van de dag mijn 20Mbit met een speedtest. Wel als het nog rustig is, zoals snachts. Maar dat is vreemd genoeg ook niet de lijncapaciteit naar Amsterdam als geheel, want ik doe voor logging meerdere tests om te snelheid te controleren vanaf verschillende servers. Die zie je vaak instorten, maar als ik vanaf 6 servers tegelijk een testbestand ophaal komt ik wel aan mijn maximale snelheid (20Mbit) maar van al die servers apart dus lang niet. Het lijkt wel of er via een load-balancing de snelheid 'per verbinding' ingeperkt wordt als het druk is, terwijl de lijn zelf nog niet 'vol' zit.
     

  6. okee CeeS, een goed en begrijpelijk verhaal,maar het blijft een beetje lood om oud ijzer natuurlijk.
    ik haal erg vaak nog niet eens de helft van mijn snelheid,maar waar ik wel de rekening iedere maand voor gepresenteerd krijg.
    je mag toch verwachten dat ondanks een fusie, wat kinderziektes en een aanloop periode zo'n enorm groot bedrijf eens een keer alles op orde heeft.

    in ieder geval,reageert op klachtenformulieren.
    1 van jullie medewerkers [mvg] heeft contact met mij opgenomen een aantal weken geleden en mij één en ander uitgelegd over de situatie rond Alkmaar [glasring] en dat er hier nog iets geupgrade zou worden.

    verder kan ik hier even niet in detail op in gaan.:censored:
    maar nu kan ik hem niet meer bereiken per e-mail omdat AVG laatst er voor heeft gezorgd dat ik mijn mail adressen kwijt ben. [ja had ik een backup van maar daar zat zijn mail nog niet bij]

    nu zit ook zijn PM box vol en kan ik hem niet bereiken.
    over compensatie gesproken... laten we eerst eens zorgen dat ze mijn problemen op lossen bij Ziggo.

    men levert mij nu al een half jaar absoluut NIET waar ik wel voor betaal,omdat het technisch zelf nog niet mogelijk is OM het hier te leveren.
    en dat heet toch echt oplichting...
     
  7. Vanmorgen nog de goede speed en NU...

    [​IMG]
    :censored:
     
  8. Drukke tijd (antivirus uitgeschakeld):

    [​IMG]

    Alleen de upload is bagger.

    Sterkte!
     
  9. Veilige mode met netwerk rechtstreeks op het modem...

    Op verschillende sites getest en dit boven was nog de beste..

    Maar ja.. als de jeugd vanavond op stap gaat
    of morgenvroeg zal het wel weer beter gaan...
    (zo slecht was het nog nooit)
    Ze hadden eerst het netwerk in orde moeten maken voor dat
    de verhoging werd doorgevoerd... nu is het eens zo erg.
     
  10. En toch blijft het regio-gebonden want hier werkt het (eigenlijk zoals altijd) gewoon fantastisch!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina