1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

commentaar op de cisco

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door exroosje, 14 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Omdat het topic over de bug en wishlist nogal vervuild is mijn eerste ervaringen en constateringen. Ik heb mijn Cisco sinds zaterdag de 12e (na een maand wachten)

    Algemeen: De kwaliteit is erg goed, zeker vergeleken met analoge TV. Ook SD ziet er erg goed uit, waarschijnlijk door een goede upscaler. (ik heb een 37" LG 720P TV) Als ik via scart (RGB) kijk is het beeld een stuk slechter, ook bij SD. Ik kijk standaard dus via HDMI, op 720P

    bv de logo's van de TV zenders spatten van het scherm af en zijn haarscherp.
    HD uitzendingen zijn natuurlijk nog iets mooier, maar SD is ook prima.

    Kritiekpunten/bugs van de Cisco:
    Opnames op de PVR hebben sync problemen met de audio, Deze loopt ca 50-100ms achter op beeld. In de lipsync functie kun je alleen nog meer vertragen en het dus erger maken. Dit is dus alleen van toepassing bij time shift en recorder opnames, live TV is wel goed. DIT IS EEN SERIEUZE DISABLER DIE WAT MIJ BETREFT ZONDER OPLOSSING LEIDT TOT TERUGSTUREN VAN HET APPARAAT.

    Uitzending gemist: van de publieke omroep krijg ik alleen uitzendingen van 1 dag te zien (gisteren van donderdag, vandaag van maandag) SBS bv werkt wel goed (zie een hele week van programma's)

    Gekke dingen met de recorder functie, zo heb ik het 8 uur journaal standaard ingesteld (dagelijks) Na 1 keer is de opname uit de agenda lijst verdwenen. Als ik hem weer toevoeg krijg ik een melding over een conflict. Maar de conflicterende items zijn dus uit de lijst verdwenen. Ik zie niet hoe ik de lijst kan resetten.

    Tijdens kijken van een opname en tussentijds uitzetten van de PVR was de opname opeens verdwenen.

    Vooruitwandelen in een opname met pijltje naar voren werkt niet als deze op 5 min interval staat ingesteld. Wel als ie op 10 min staat. Terugwandelen lukt wel.


    Algemeen gevoel dus dat het apparaat niet bugvrij is met 1 echt ernstige bug die per omgaande verholpen dient te worden wil het apparaat bruikbaar zijn.

    Gevraagde extra fiunctionaliteit in ander topic kan ik me bij aansluiten, zo is het niet kunnen


    PS weet iemand of de opgenomen content na 1 maand nog toegankelijk is? (ivm verlopen sleutels)
     
  2. Instellingen

    Vandaag eens even zitten spelen met de instellingen.

    Ter inleiding de situatie bij mij thuis.
    Decoder: Sisco 8455DVB
    DVD Speler: Denon DVD 2900
    Blu-ray speler: Samsung BDP 1400
    Surround versterker: Primare SPA 21
    TV: Loewe Xelos (CRT)
    Beamer: Panasonic PT AX 100E

    Naar TV gaat een scart kabel van de decoder.
    Naar de surround versterker gaan 2 component kabels:
    1: van de denon 2900
    2: van de decoder

    Van de blu-ray speler gaat 1 HDMI kabel naar de beamer, maar heb ik nu even op de decoder aangesloten en een HDMI switch besteld.
    Van de surround versterker gaat 1 kabel (component) naar de beamer.

    Het geluid wordt geregeld in de surround versterker en aangesloten via coax of optisch.

    Ik heb de volgende instellingen op de sisco staan:
    SCART uit: s-video (als RGB geselecteerd is komt er geen signaal uit de component uitgang. Het verschil tussen RGB of s-video is op de TV marginaal)

    Resolutie HDMI: 1080i

    Nu als ik op de beamer kijk kan ik kiezen tussen component en HDMI
    Component geeft altijd 720p/50 uit. (instellingen maken niks uit).
    HDMI geeft inderdaad 1080i/50 uit.

    Op deze beamer (HD Ready :720x1280) is HDMI 1080i superieur aan de 720p instelling. Het verschil is verbluffend groot. Betere kleuren, scherper en betere doortekening dan component 720p

    Dit even ter jullie informatie. Doe er je voordeel mee.

    Kees:)
     
  3. Fascinerend.

    Ik zou zeggen dat bij jou hdmi 720P beter zou moeten zijn als hdmi 1080i, omdat je device 720p is en feitelijk alle content ook. 1080i voegt een interlacing en up en downscale stap toe. Elke stap is m.i. kwaliteitsverlies.

    Ik heb mijn PVR optisch op mijn sony receiver aangesloten maar heb nog geen andere content als stereo gezien. Nut ontgaat me dus een beetje


    Heb jij last van dezelfde problemen? Zijn wij de enigen die het ding daadwerkelijk hebben?
     
  4. Ik had ook verwacht dat 720p beter is maar het is echt anders.
    Als ik een blu-ray speel op 1080p/24 is het beeld echt optimaal, ongelofelijk scherp en gedetaileerd.

    Soms zijn discovery-HD en NG-HD en de duitse zenders in dolby surround. Ik zie dat aan de surround processor, die geeft dat namelijk aan. De rest is PCM (stereo dus).

    Groet,

    Kees:wink:
     
  5. Ik bedoel dus niet component 720p maar hdmi 720p
    Dat component slechter is geloof ik, dat is een conversie naar analoog en vice versa. hdmi 720p zou echter een prima resultaat op moeten kunnen leveren.

    Ik ga mijn TV ook nog eens proberen op 1080i
     
  6. Vandaag een opgenomen programma zitten kijken van BBC2 en inderdaad loopt het geluid achter op het beeld. Het is zelfs wel meer dan 50-100 ms, ik denk zelfs zo'n 200-300 ms.

    Vreemd, want eerder heb ik opgenomen programma's van NGC gekeken en daar had ik er geen last van. Ook bij het pauzeren van TV via de timeshift buffer heb ik er nog geen last van gehad.
     
  7. Ook bij mij viel op dat het geluid niet altijd synchroon loopt. Gisteren nog eens twee opnamen gemaakt en toen liep het vlekkeloos. Ben wel heel benieuwd naar de mogelijke oorzaak en oplossing.
     
  8. Ik heb dus structureel een vertraagde audio. Inderdaad vast meer als 100ms, eerder 200ms.

    Heb het nog nooit helemaal goed gezien!


    Inmiddels ook klacht bij Ziggo ingediend, dat duurt echter tergend lang! Al ruim 24 uur.
     
  9. net met de service desmk gebeld.

    Zij kwamen alleen met de suggestie op de lip sync aan te passen. Daar wordt het dus alleen maar erger van.

    Nu een volledige reset en dat eens proberen. Heb er weinig hoop op.

    Persoon aan de lijn was duidelijk niet vertrouwd met het apparaat.
     
  10. Het apparaat opnieuw naar fabrieksinstellingen gebracht. Ondertussen heb ik het signaal ook naar 100% gekregen.

    Helaas nog steeds niet verdwenen. Het valt niet altijd op omdat monden niet altijd in beeld zijn.

    Kitaro, heeft ziggo dit probleem ook gereproduceerd en staat het daarmee op een ziggo buglist. ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina