1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Netwerk problemen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door PapaDena, 14 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste forumleden. Ik heb problemen met mijn netwerk, ik heb Windows Vista Home Premium. Vaak zie ik rechts onder allleen twee beeldschermpjes, zonder BOLLETJE. De ene keer heb ik beperkt bereik, dan alleen lokaal, of alleen internet. Wat mij opvalt is dat het soms helpt om de PC opnieuw op te starten, vreemd of niet? Groetjes, Geert
     
  2. Nee, niet vreemd. Jij werkt kennelijk draadloos, dus via WLAN/WiFi. Je zit kennelijk op het technische randje met je verbinding door bijv. te grote afstand tot je router, te veel afscherming (dikke betonnen vloeren of muren). Als je je PC opnieuw start zal die ook proberen een nieuwe WiFi verbinding te zoeken en te maken. Dat gaat de ene keer wel beter dan de andere.

    Probeer je WiFi router eens ergens anders op te stellen, of probeer een andere frequentie band.
     
  3. Beste TV-Smurf, bedankt voor je reactie. Het volgende is geschied, na een chat met een Dell medewerker zijn mijn problemen opgelost. start>configuratie scherm>netwerk en internet>netwerkcentrum>netwerkverbindingen beheren>rechts klikken op lan-verbinding>eigenschappen>configureren>daar zie je 6 tabbladen waar je verschillende testen mee kunt uitvoeren>een belangrijk onderdeel is>verbindingssnelheid>die moet staan op AUTOMATISCH>verder kan je zelf kijken welke test je nodig vind om uit te voeren. Groetjes, Geert
     
  4. Internet problemen.....

    Wij hebben sinds handerhalf week problemen met internet,van alles geprobeerd al,zelfs een monteur erbij geroepen wat ons geld koste en terwijl het probleem waanrschijnlijk bij ziggo?@home ligt.
    En nog steeds moeten we de stekker even uit de router halen en dan doet ie het weer eventjes.
    De pc geeft wel aan dat er verbinding is maar je kan gewoon niet op het internet tot de stekker er weer even uit geweest is.

    Wij overwegen om over te stappen naar een andere provider.

    Ben het echt zat om nog abbonee te zijn met een provider die je niets goeds te bieden heeft en waarvan je wel maandelijks een bedrag voor moet betalen.
     
  5. En als je de router er tussenuit haalt en dus zonder router met alleen een pc aangesloten werkt, heb je dan ook problemen ?

    Het klinkt een beetje of er een probleem met je router is namelijk en dat valt buiten de verantwoording van Ziggo.

    Welke router gebruik je overigens? (merk en type)
     
  6. Hallo Cees,mijn router is een: usrobotics.
     
  7. En mijn andere vraag: wat gebeurt er zonder router en je de pc direct op het modem aansluit ?

    Of werk je draadloos ?
    In dat geval kan het heel goed zijn dat je draadloze verbinding tussen computer en router wegvalt.
     
  8. Hallo Cees ,ja werk draadloos.
    We hebben altijd een supergoede verbinding gehad en opeens is er iets mis.
    Krijg gewoon volop verbinding maar kan ineens zijn dat ik niet op internet kan komen terwijl de verbinding het nog steeds doet....

    Dan haal ik het stekkertje even uit de router en hij doet het weer een poosje.
     
  9. Toch kunnen het nog steeds veel oorzaken zijn waaronder je draadloze verbinding. Het kan bijvoorbeeld één van je buren zijn die ook een draadloze router heeft die op hetzelfde kanaal gezet is, het kan ook een defect in je router zijn, of het kan zelfs nog een virus op je computer zijn die de verbinding overbelast en teveel verbindingen tegelijk openzet waardoor je router softwarematig vastloopt. Door de stekker even uit de router te halen reset hij en bouwt je computer opnieuw de verbinding op.

    Vandaar dat ik vroeg om te controleren of je verbinding ook wegvalt als je jouw computer met een kabeltje direct aansluit op het modem. Blijft het dan goed, dan weet je vrijwel zeker dat je het probleem in huis moet zoeken, dus in je router of computer. In dat geval is er met de verbinding van Ziggo dus niets aan de hand. Als je de computer direct op het modem zet, moet je wel daarna even het modem uit en weer aan zetten.
     

  10. Onze naaste buren hebben een ADSL-modem van Orange. Wij hebben onze draadloze router ook beveiligd (WPA) dus er kan niemand gebruik
    maken van onze router. Ik heb ook al de leiding van de HOME modem
    (kastje) rechtstreeks in mijn laptop gehad (LAN) en na verloop van tijd
    was de verbinding weer weg en moest ik de HOME modem aan en uit
    zetten om weer verbinding te krijgen. Wij hebben ook een andere router geprobeerd en het resultaat was hetzelfde. Dus deze router hebben we wel weer teruggebracht naar de winkel. Wij hebben wel op deze laptop
    een virus gehad en eigenlijk hierna is op deze laptop de ellende zo'n beetje
    begonnen. Maar dit virus(sen) zijn verwijderd maar de verbinding blijft dus
    af en toe wegvallen. Een andere laptop die we hebben heeft hier minder last van maar ook daar gebeurd het wel eens.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina