1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Betalingen aan ziggo/ regelingen met Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Artemisia, 11 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. het enige waar een klant rekening mee moet houden is de verwerkingstijd van de bank,en die is tegenwoordig bij de meesten toch echt nog maar 3 dagen.

    ik heb het ook eens aan de hand gehad met "toen nog MK" en men vertelde mij toen dat het dan nog niet verwerkt was op de afdeling en het nog ergens in het systeem zou zweven.

    onzin,als het binnen is van bank naar bank,dan is het binnen.
    hoe lang zij er zelf over doen om DAT dan te verwerken intern,daar heb ik als klant niets mee te maken.
    dit is wettelijk zo geregeld,anders kan een bedrijf wel zeggen dat zij er zelf 3 weken over doen intern.

    ook is het zo dat als je voor de 1e van een maand hoort te betalen,dat je tot ongeveer de 10e respijt hebt wettelijk gezien.
    dus 1 dag te laat en dan afgesloten mag eigenlijk niet eens.[dat waren toch de nieuwe plannen van ZIGGO?]

    maar ze sluiten je dan toch zomaar af.
     

  2. Behalve bij een spoedbetaling :wink:
     
  3. Ook een normale betaling via telebankieren/girotel wordt indien het naar dezelfde bank wordt overgemaakt 'realtime' verwerkt. Bank -> Giro v.v. of tussen verschillende banken duurt max. 1 dag !
     
  4. Nagevraagd:
    Spoedboekingen bij het GWK, worden net als andere banken, verwerkt na 2 a 3 dagen. (dit geldt voor alle Nederlandse banken)
    Echter het GWK faxed/maild een bevestiging van betaling door aan Ziggo en dit wordt aangemerkt als zijnde betaald.
    Andere banken geven deze bevestiging NIET automatisch.
    Een bevesting van betaling via een andere bank kan wel door de klant (of de bank) worden gefaxed naar Ziggo.
    Indien dit voor 1400 gebeurt, wordt dit ook meteen in behandeling genomen.
     
  5. Met alle respect kingpin maar ik vind dit klinklare nonsens. Het klinkt als een stukje GWK marketing wat ze je hebben geleverd.
    Spoedbetalingen bij de Rabo worden zo uitgevoerd: http://www.rabobank.nl/particulieren/help/rabo_internetbankieren/betalen_en_sparen/tarieven_spoedbetaling/
    Zelfs gewone betalingen via telebankieren zijn dezelfde dag al bij de bank van de begunstigde ook al is dat een 'andere' bank.
    http://www.rabobank.nl/images/tijdslijnenvalutering_1619506.pdf?ra_resize=yes&ra_width=%22800%22&ra_height=%22600%22&ra_menubar=yes (ook marketing maar het klopt wel).

    Indien Ziggo de moeite neemt om iemand even te laten kijken in hun online bankiersysteem (wat ze ongetwijfeld zullen hebben) kunnen ze binnen 24 uur zeker zien of er is betaald is of niet. Daar hoeven ze de max. termijn van 5 dagen niet voor te overschrijden zodat een klant afgesloten raakt.
     
  6. Kingpin legt uit hoe het proces nu in elkaar steekt, dat dat ook op andere manieren kan is niet waar het Kingpin om gaat in deze uitleg.
     
  7. Prima, maar leg het probleem niet bij de banken. Het is Ziggo die vanwege een lakse houding in gebreke blijft waardoor er klanten nodeloos worden afgesloten.
     
  8. Ik heb me niet in het hele topic ingelezen hoor.

    Maar over het algemeen is het natuurlijk wel zo dat mocht een klant 'nodeloos' afgesloten worden, het in eerste instantie natuurlijk wel de schuld bij de klant zelf ligt. De klant krijgt in principe ruim de tijd om de betaling te voldoen, mocht de klant er vervolgens voor kiezen om dit op het allerlaatste moment te doen, dan kan dat uiteraard risico's met zich meebrengen.
     

  9. Ergens kan ik me wel vinden in je reactie, er is echter 1 grote maar, een klant die wordt afgesloten wordt dat niet zonder dat er meerdere keren contact is geweest.
    Die klant kiest er dan dus bewust voor een risico te nemen, en dan dus in sommige gevallen zelfs te worden afgesloten.

    Er zal gerust wel eens een foutje ergens gebeuren, maar voor de hoofdmoot gaat dit zeker op!
     
  10. Daar heb je gelijk in.
    Lakse klanten + laks Ziggo = Big probleme.. :mrgreen:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina