1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo klanten service

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Zer0K3wL, 11 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even tussendoor, welk pakket heb jij?
     
  2. staat naast me naam trouwens paket dat ik heb.
    heb dus snelste pakket
    20 mbit Z3i basicly
    alleen haal je 20 mbit nooit tenminste ik heb dat nooit gehaalt.
    zelfs niet in de buurt.
    er zijn ook mega veel klanten rond me postcode.
    die ook @home hebben en nog niet zijn omgezet waarschijnelijk.

    alhoewel het niet atm zo snel is off ooit geweest.
    zou btw terug gebeld worden zou ik log maken.
    had toen niet tijd om dat te doen zou ik dat volgende dag doen en zou ik dan volgende dag gebeld worden.
    dit was dus niet gedaan

    dus ik klachten@home.nl mailen.

    krijg ik nuteloos mailtje terug.
    ik vroeg dus off ze log konden door geven aan techishe dienst.
    want kan ze niet op bellen ook al kon ik dat.
    zouden ze haak er op gooien.
    en dat is ook altijd al geweest.
    ze bellen alleen maar wanneer het hun uitkomt niet wanneer het mij uitkomt wordt niet gevraagt.
    uit eindelijk doen ze niks mee ben ik al weer 6 maand verder.
    zou het al lang moeten opzeggen maar hoop dat wanneer @home over gaat naar Ziggo meeste deels van @home klanten service wordt ontslagen en vervangen door profs ;>
    off least experts ;>
    atm zijn meren deels allemaal amateurs en dat is niet goed ;>

    ook leuk trouwens.
    als je 1 abo lager gaat betaal je in plaats van 70E maar 47E bv

    terwijl ik 10873.1 kbps haal.
    intussen heb ik nooit vergoeding gehad ook.
    voor die 6 maanden dat ik met zo'n snelheid heb gezetten.
    ze zijn dan ook nog zo'n stelletje amateurs dat.
    ze gewoon je aboment omzetten na 1 lager.
    wat 1x gebeurt was van 20 mbit na 12 mbit.
    Zonder wat voor reden ook en dan ook nog schreeuwend tegen klant nee jou internet is te snel.
    krijg meer en meer ook het idee dat @home mij als klant ook treiters door te ouwehoeren met me snelheid.......
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jul 2008
  3. Dat jij de snelheid snachts wel haalt wil zeggen dat er niets mis is met je verbinding. Dat je overdag een lagere snelheid hebt wil waarscheinlijk toch zeggen dat er bij jou in de buurt veel mensen online zijn en bijvoorbeeld zitten te downloaden oid.

    Als ik mij niet vergis wordt het internetsignaal gebundelt over het coax netwerk, wat wil zeggen dat de data van jou en je buren samen komen in de straatkast. Dit heeft als nadeel dat je data snelheid inderdaad in het gedrang kan komen.

    dat je snachts wel behoorlijke snelheden kan halen zegt genoeg.....
     
  4. Da's dus weer het bekende broodje-aap verhaal wat ADSL providers af en toe loslaten. Met de gebruikte docsis techniek van tegenwoordig heeft iedere abonnee zijn eigen data-tijdslot in een stream. De snelheid kan alleen inzakken als de signaal kwaliteit slecht is door storingen waardoor veel data herhaald moet worden, of doordat de "centrale" overbelast is, maar dus nooit door het 'buurman-effect'.
     
  5. capiciteits probleem dus.
    @home klanten service moet stoppen met probleem bij mij te zoeken en technishe dienst moet z'n werk eens doen door daar extra kast neer te zetten voor extra capiciteit.
    ik betaal tenminste voor 20 mbit verbinding
    als het zo goedkoop was als adsl was zou ik niet zo veel over klagen tbh.
    tenslote mag @home toch blij zijn dat ik niet na adsl ben overgegaan nog.
    aangezien meter kast 200 meter afstand zit is dat beter voordeel ;>
    alleen heb ik de pech dat geen adsl abo kan nemen omdat iemand anders al heeft en die is traag.
    daar mag ik verder wel gratis gebruik van maken.

    Precies en dat signaal was ook al ge checked en was allemaal goed.
    alhoewel ze tv gedeelte signaal alleen ge checked hebben.
    ze hebben ook signaal in modem ge checked volgens hun ook goed was.
    dus kan het alleen capiciteits probleem zijn
    ik vind ook dus vanwege docsis
    en dat het zo duur is dat als je 20 mbit voor betaalt dus ook minimaal 18 19 mbit mag halen.
    vind zelf nog zo dat niet eens mag inzakken onder de 18 mbit.
    maar volgens @home mag ik niet klagen tenzij het onder de 12 mbit zit.
    wat ik bullshit vind zelf ;>
     
  6. Is dat wel zo Cees? alle routers kunnen namelijk vol lopen, data-tijdslot of niet....
     
  7. Tot aan het CMTS (de "wijkcentrale") heb je op de coaxkabel "kanalen" die je deelt met anderen. Binnen zo'n kanaal zitten een maximaal aantal klanten zodanig verdeeld dat een kanaal nooit 'vol' zit. Hier is nog heel veel over te vertellen, maar dat gaat wat te ver, je kunt op wikipedia of andere plekken technische details vinden over wat docsis of eurodocsis inhoudt.

    Maar ik wilde alleen aangeven dat het verschil wat ADSL providers vaak noemen als het 'buurman effect' wat niet bij ADSL aanwezig zou zijn en wel bij kabel slaat op hele oude techniek waarbij dit bij Kabel wel optrad. Daar had je als het rustig was bijvoorbeeld 10Mbit tot je beschikking, maar als je buurman ook actief werd kreeg je beiden de helft en als er dus 10 man in de straat actief was ieder 10 procent daarvan. Dat bestaat dus al langer niet meer.

    Als de CMTS'sen niet vol zitten zul je de snelheid niet zien inzakken. Als als excuus gebruikt wordt dat er nu veel mensen vrij hebben en dus veel downloaden, dan is dat lijkt mij een onzin verhaal van een helpdesk medewerker. De CMTS'sen zouden zo'n capaciteit moeten hebben dat dit niet kan gebeuren, en dat is/was ook zo hier in Multikabel gebied. Hoe goed/slecht het bij @home is weet ik niet.

    [maar we dreigen off-topic te gaan, waar het originele probleem aan ligt doet niet zoveel terzake, dat moet gewoon opgelost worden]
     
  8. Extreem slecht.

    heb ooit deze snelheid gehaalt met 20 mbit.
    0 openstaande verbindingen.
    alles double checked zo als firewall malware.
    virus
    cpu usage network usage.
    memory usage
    geheugen ge test via memtest86 klinkt gek maar door fouten minder band breedte lijkt me ook dat snelheid van alles kan beinvloeden inclusief dat van internet.
    mwah kan fout hebben.

    zelfs clean install en dan getest.
    http://speedtest.bbned.nl/test/results.php?kbps=110&downloadtime=1.518&KB=2048&recorded=1
    dat was snelheid die ik toen haalde dat was dit jaar nog.
    met een upload van 1kbps
    het signaal was ook toen het zelfde dat ik nu heb.
    en dat signaal heeft @home goed gekeurt.
    dus zelfs toen lag het niet aan de modem off het signaal

    dus zou alles dus uitsluiten kwa computer

    en dit is signaal dat ik krijg
    en @home gedeelte goedkeurt

    Frequency482000000 Hz LockedSignal to Noise Ratio39 dBPower Level8 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

    Upstream ValueChannel ID1Frequency58400000 Hz RangedPower Level43 dBmV
     
  9. Maar de speedtest van bbned.nl is extreem slecht, dat ligt niet aan je verbinding maar die speedtest kan gewoon met de huidige internet snelheden niet meer goed gebruikt worden. Dat is ook zo met speedtest.nl en anderen, die zeggen allemaal niet veel meer. Met bbnet speedtest haalde ik zojuist 8Mbit terwijl ik echt het dubbele haal normaal. Ook die van Mordax geeft veel te weinig aan omdat het testbestand veel te klein is.

    De enige die nog een beetje betrouwbaar is is de speedtest van www.speedtest.net en dan de ziggo test-server in Alkmaar kiezen.

    Die geeft mij op dit moment dit resultaat:
    [​IMG]

    Ik heb alles-in-1-Xtra en zou 16Mbit down en 3Mbit up moeten halen, zoals je ziet is de downlink prima en uplink is wat minder, maar dat is bekend, daarvoor moet nog een oplossing komen.

    Je moet dus eens af en toe op die speedtest proberen. Mocht je signaal wel goed zijn kan het inderdaad aan de capaciteit van de CMTS liggen, maar zorg eerst dat je een goede speedtest server gebruikt die genoeg capaciteit heeft, want anders zeggen je metingen niets.
     
  10. haha ja dat heb ik vaak ook gemerkt ligt er aan welk uur je test en waar vaak.
    speedtest.nl is vaak meest acurate speedtest.net ook wel anders andere node voor meer acurecy resultaat is nog steeds traag dan

    die van almaar wist ik niks van op speedtest.net
    weet niet hoe je in zoomed op nederland zou ik het beter kunnen zien dan bv ;>
    check vaak ook gewoon als ik via news server download wat snelheid is terwijl er niks anders open is bv.
    kom ik ook nog ver onder 20 mbit uit
    ik test meestal hele dag door alleen maak ik er geen log van normaal.
    behalve speedtest.net doet dit automatish
    ik test dus vaak meestal verschillende sites ook op sites wat klanten service vraagt.
    en dan kan ik wel sugeste op andere site te testen krijg je acuracy verhaal weer.
    mwah dan nog is resultaat zelfde.

    sites die ik atm ken
    Mordax slechste en 1 van oudste tbh
    speedtest.nl
    speedtest.net
    alken.nl die's sugested door @home klanten service het vaakst ook al is resultaat nog maybe iets van 2 mbit sneller op andere site wat nogal dom is tbh. mwah dan nog maakt niet uit tis nog steeds ver onder snelheid vaak vooral als het erg is.
    speedtest.bbned.nl die ken ik sinds kort.
    daar kun je zo wel gewoon 100 mb file gewoon downloaden algemeen alleen snelle download test als zo wel upload download.

    meeste acurate speedtest doen er minimaal 10 sec over download test bv.
    die zijn meestal wel acurate.
    en die downloaden groter test file ook
    niet dat ie traag test vanwege het feit dat snelheid ook traag is bv.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina