1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Al 2 maand geen internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door vossi, 11 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb ongeveer een maand of 2 van mijn internetverbinding via @home mogen genieten, tot deze er op 3 mei mee ophield. Nieuwe modem gekregen, maar het probleem nog steeds niet opgelost. 2 weken geleden zei de helpdesk dat het toch echt aan mijn computer moest liggen, dus heb ik maar een nieuwe gekocht. U raad het al, hij doet het nog steeds niet. Volgens de helpdesk moest het dan aan windows versie liggen, die ik had overgenomen van mijn oude pc. Nieuwe windows er op, maar hij doet het nog steeds niet. Via mijn laptop heb ik trouwens ook geen verbinding.

    Het rare is, dat de computer van mijn moeder (die ook bij @home zit) het wel doet bij mij thuis, maar mijn laptop+pc niet bij mijn moeder. Zelfs als ik de computernaam hetzelfde maak als mijn moeders pc en alles reset/opnieuw opstart, doet hij het nog niet. Alles is hetzelfde, behalve het toegewezen ip-adres. De computer+laptop werken prima op een ADSL verbinding bij een kameraad van me.

    Gelukkig kwam mijn modem bij het opnieuw opstarten laatst een keer niet verder dan knipperend 'online' lampje, dus gelijk de helpdesk gebeld en toen wilden ze in een keer wel een monteur sturen. Helaas ben ik al meer dan 100 euro aan belkosten kwijt en 2 maand verder, dus veel vertrouwen heb ik er niet meer in.
     
  2. misschien staat de dhcp server in de modem wel uit..

    Welk type modem heb je staan?
     
  3. De pc van je moeder heeft geen Zonealarm en jij wel?
    Het schijnt dat de laatste update van windows, een conflict geeft met Zonealarm, zet die eens uit en probeer het dan eens.
     
  4. Ik heb geen zone alarm, ik heb een schone versie van XP sp2. De modem bij m'n moeder is Cisco (scientific atlanta epc2203), waar je geen instellingen in kan veranderen. Die van mij is een Motorola dacht ik, maar ik weet zeker dat DHCP daar in is ge-enabled.

    Vandaag even naar de computerzaak geweest en mijn computer aan ADSL gehangen. Direct internet verbinding en geen probleem met internetten...

    Ben benieuwd wat de monteur daar van gaat zeggen.
     
  5. Als ik het verhaal goed begrijp, hebben je pc en laptop, alleen problemen met het kabelinternet.

    De pc van je moeder doet het goed bij jou thuis. (kabel)
    Jouw pc niet bij je moeder. (kabel)
    Hij werkt wel bij een vriend op adsl.
    En hij werkt in de zaak wel op adsl.

    Zoek eventueel de verschillen qua netwerkkaart en of pc gebeuren die er zijn tussen kabel of adsl.

    (hier was ooit het euvel dat ik de instellingen van de netwerkkaart moest veranderen, het fullduplex gebeuren)

    Ik wens je succes en bijf dit draadje volgen, daar ik best benieuwd ben wat nu uiteindelijk het euvel is of was.
     
  6. ee

    Hoe heb jij je pc aangeloten op je modem?

    Via een router of rechtstreeks?
    wat voor kabels gebruik je?
    wat geven de status lampjes op je modem aan?
    Is windows kaal geinstalleerd of heb je al andere programma's op je pc staan?

    enz enz enz
     
  7. Haal er even iemand bij die een beetje verstand heeft van computers dan is het vast zo opgelost :)
     
  8. AU!

    Pijnlijk....
     
  9. Maar hij heeft wel gelijk... 90% van de problemen komt door de users zelf ;)
     
  10. De pc van je moeder doet het goed bij jou thuis. (kabel)
    Jouw pc niet bij je moeder. (kabel)
    Hij werkt wel bij een vriend op (adsl.)
    En hij werkt in de zaak wel op (adsl.)

    En wat is dan de conclusie, als je verder alle netwerkaansluitingen het zelfde hebt?

    Gebruik je toevallig geen router?
    Instelingen wel op de juiste plaatsen ingevoerd?
    Wel de juiste drivers geinstalleerd voor je netwerkadapter?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina