1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Bespreking

Discussie in 'Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)' gestart door digitalekabeltelevisie, 9 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Bedankt voor de reactie. Op zich kunt u dit niet direct merken. Versie 1.3 voorkomt eventuele problemen met lipsynchroniteit en versie 1.3 geeft ondersteuning voor 10, 12 of 16 bits per kleur. Dit levert maximaal 48 kleurenbits per pixel.(eerdere HDMI versies ondersteunen maximaal 8 bits per kleur). Dit zou eventueel waarneembaar kunnen zijn door het feit dat meer kleurschakeringen weergegeven worden; dwz in elkaar overlopende kleuren gelijkmatiger worden weergegeven.

    De ontvangende tv moet dan wel beschikken over "Deep Color" ; zoals b.v. de nieuwe plasma's van P.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2008
  2. Heb sinds gisteren deze decoder weten te bemachtigen en alles is tot nu toe nog positief.
    Gisteren even de finish van de Tour zitten bekijken en dat ziet er toch wel erg gelikt uit. Van mij mag de hele kabel over naar HD. :)

    Echter vond ik wel 1 vreemd dingetje, op de Ziggo site staat dat Eurosport HD al beschikbaar moet zijn. Echter als ik naar Eurosport HD ga krijg ik de melding dat ik de software van mijn decoder moet updaten. Alleen is er geen update beschikbaar in het menu.
    Kan iemand van Ziggo hier wellicht iets over zeggen?
    Alvast bedankt!
     
  3. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Als je goed leest gaat het alleen om de Samsung HD-decoders bezitters die hun software moeten updaten. :wink:
    Voor de Humax is het niet nodig.

    [​IMG]
     
  4. Scherp :D
    Ik had die 16 juli ook over het hoofd gezien :oops:
     
  5. hij werkt top

    2 dagen geleden de humax hd aangeschaft, ik ben er nu al verliefd op, ik heb de samsung ook gehad maar dat was niets dan ellende.
    alleen het opstarten kan eventueel wat sneller , dat duurt ongeveer een seconde of 20 maar je zet hem ook meestal voor een paar uur aan en niet voor een paar minuten. ik heb een panasonic th 42 px 80 scherm en ik heb geen probleem ondervonden met de hdmi aansluiting , het beeld en geluid werken prima . het geluid werkt analoog en digitaal prima. de decoder zapt snel. een minpuntje kan eventueel zijn dat je de zenders niet kunt sorteren maar wij storen ons daar niet aan de meeste favorieten zenders weten wij wel te vinden. epg werkt goed en ook text geen probleem. alleen jammer dat ziggo nog aan het expirementeren is met ned 1 hd , die is er alleen in de smaak 720 p. brava hd daarintegen is op het formaat 1080p en dat ziet er erg gelikt uit. ik denk dat het voor de samsung bezitters een aanrader is .
     
  6. Heeft de Humax dan geen favorietenlijsten die je zelf kunt aanmaken? Dan kun je toch een eigen volgorde kiezen?
    Er worden overigens geen HD-zenders doorgegeven in 1080p, hooguit in 1080i....
    Je kunt trouwens via een testnetwerk wel meekijken naar NL1-HD in 1080i! Zou mooi zijn om jouw ervaringen met die test door te geven op dit forum.


     
  7. van de favorietenlijst heb je gelijk had ik even niet gezien. maar hoe kom ik op het testnetwerk ? ik dacht dat je dan bij het instaleren van het netwerk 1080 moest invullen toch en is dat in het @home gebied beschikbaar?
     
  8. 1080 is voor Ziggo Zuid (@home) en 1081 voor Ziggo Noord.

     
  9. Net gebeld met Ziggo. Wilde wat info over de HD decoder met harde schijf. Kreeg zo'n domme gans aan de lijn. Merk wist ze niet, maar het was bij alle dealers te koop en keus uit meerdere merken! Dus niet!
    Wanneer zorgt Ziggo voor deskundig personeel!!???
     
  10. Je weet toch dat het grootste deel van de medewerkers daar studenten zijn en uit 'het grote boze boek der protocollen' werken? Maar om nou gelijk met 'namen' te gaan gooien? Dat jij zo'n 'nerd' (dit is sarcasme :wink:) bent die alles weet, kunnen zij toch niets aan doen? Onee, daarom belde jij ook... je wilde info. Uh? Google?

    :lol:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina