1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Klantenservice toch GEEN lokaal tarief?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door JordiB, 8 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste mensen,

    Vorige maand had ik (en de hele straat) geen televisie gedurende 2 weken. Hierdoor heb ik meerdere malen contact gehad met Ziggo (0900-1884).
    De website alsmede de stem die je telefonisch te horen krijgt geven aan dat dit nummer het lokale tarief zou kosten. Nu kreeg ik vandaag de factuur van mijn telefoon provider (vaste lijn) en zag tot mijn schrik dat ik 37 euro EX BTW belkosten heb opgelopen door het 0900 nummer van Ziggo. Ik zag ook dat er 51 minuten gebeld was naar dit nummer. Dit zou betekenen dat ik 72 cent per minuut betaald heb aan dit nummer!!!

    Uiteraard heb ik meteen de helpdesk (wederom) gebeld en hier kreeg ik te horen dat Ziggo de kosten voor de telefoonlijn weer op 10 ct/m had gezet. Toen ik de medewerker vroeg hoe het dan kom dat er 1) nergens een melding van staat dat de kosten nu weer 10 ct/m zijn en 2) ik voor 51 minuten bellen met Ziggo dus eigelijk maar 5.10 euro kwijt zou moeten zijn ipv 37 euro, gaf hij mij als antwoord dat ik maar een klachtenformulier op de website moest invullen. Dit heb ik uiteraard gedaan, maar uit ervaring weet ik dat antwoord op zo'n formulier wel eens heel lang op zich kan laten wachten....

    Zijn er meerdere mensen die geconstateerd hebben dat de Ziggo helpdesk wel degelijk meer dan het lokale tarief kost?


    Alvast bedankt voor jullie antwoord.
     
  2. Gisteren nog gebeld: het bandje aan het begin zegt toch echt nog steeds lokaal tarief.

    Verder heb ik nog steeds geen factuur over juni, dus geen idee van de daadwerkelijke kosten.
     
  3. Het zou kunnen kloppen......het is me alleen niet helemaal duidelijk of je mobiel of vast naar ziggo hebt gebeld, als je mobiel hebt gebeld:

    Ziggo is gestart met klantenservice onder 10 cent per minuut (plus eventuele kosten voor gebuik van een mobiele telefoon)
    Toen ziggo overspoelt werd met klachten, en er tevens klachten waren over de prijs voor het bellen naar de helpdesk, heeft ziggo het inderdaad terug gezet naar het lokale tarief (om de klant tegemoed te komen)

    Als jij vorige maand (toen het nog 10 cent was) met een mobiele telefoon hebt gebeld... betaal je 10 cent per minuut aan ziggo. Hoe komt het bedag dan zo hoog zou je zeggen?

    Het verschil zit em echter in de prijs die jou provider heeft gesteld om contact op te nemen met het 0900 nummer. Het verschil dat je dus extra betaald, gaat niet naar ziggo, maar naar jou telefoon-provider!!! die brengt kosten in rekening voor het bellen naar betaalnummers......

    Ik zal dus bij je telefoonprovider een klacht indienen over deze achterlijk hoge minuutprijs van betaalnummers ipv bij ziggo..... die kunnen er weinig aan doen vrees ik.......
     
  4. Hij geeft aan dat hij vanaf een vaste lijn heeft gebeld. Alleen: als hij een andere telcoprovider dan Ziggo heeft KAN hetzelfde kosten. Heb al vaker gehoord dat van bv XS4All internet bellen naar Ziggo 0900 onaangename gevolgen kan hebben.

    Kortom: wie is eigenlijk je telcoprovider?
     
  5. sorry inderdaad niet gezien dat je met vaste lijn gebeld had.......
     
  6. van ZIGGO naar XS4ALL [voip] rekent ZIGGO ook 60 eurocent per minuut...
    maar daar zit de consumentenbond en dergelijke al achteraan.

    voip is eigenlijk een alternatief voor een gewone telefoon verbinding,net als bellen over de kabel.
    dus waarom zo duur?
     
  7. Bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Mijn provider is Orange, ofwel Online :). Ik ben niet op de hoogte van extra kosten die Orange mij in rekening brengt voor het bellen van 0900 nummers. Ik heb hen ook een mail gestuurd met de vraag hoe het kan dat deze kosten zo hoog zijn; even afwachten dus maar weer...

    Ik bel inderdaad met een vaste lijn via het modem van Orange (internet + bellen abbonnement).
     
  8. Tarief klanten "service"

    Neem een Voipdiscount account en je belt voor lokaal tarief naar Ziggo. (ik weet niet of dat bij Skype ook zo is)
    Probeer anders het normale nummer van de helpdesk te achterhalen, voor de regio Groningen is dit 050-8504430. (kan je ook proberen, met een beetje geluk krijg je het directe nummer voor je eigen regio)
     
  9. Als ik de website van Orange/Online bekijk zou er niets speciaals voor 0900 nummers gerekend worden.

    Ik denk dat ze een fout gemaakt hebben bij Orange/Online. In elk geval krijgt Ziggo niet meer dan de normale lokale-tarieven (of 10 cent per minuut tot vorige maand) vergoed, dus als je meer moet betalen blijft dat aan de strijkstok bij Orange/Online hangen en ligt het niet aan Ziggo.

    Laat a.u.b. nog even terughoren hier hoe het afgelopen is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina