1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Digitale blokken + paarse blokken in beeld

Discussie in 'Samsung DCB-H360R (HDTV)' gestart door michelbevaart, 7 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het apparaat hebben we ergens november vorig jaar aangeschaft. Nu zien we regelmatig digitale blokken in het beeld, na verloop van tijd worden de blokken paars. En als het tegen zit wordt het beeld grotendeels paars en moeten we het apparaat resetten. Dan doet het apparaat het een paar uur of een paar dagen weer ok, waarna het opnieuw begint. Dit startte een paar weken geleden, tijdens het EK..
    Heeft iemand een idee wat dit kan oplossen?

    We hebben het apparaat gekoppeld via de scartkabel omdat HDMI vooralsnog niet werkt. Na een paar pogingen opgegeven (beetje digibeet..)

    Als iemand hier een idee voor heeft: zeer welkom!
     
  2. Ik had hetzelfde een jaar geleden met deze decoder. Ik ben toen teruggegaan naar de dealer waar ik hem gekocht heb. Deze heeft hem teruggestuurd, toen hij terugkwam waren vele problemen verholpen (blokken in het beeld, Geluid via HDMI etc.)...het was niet geheel duidelijk wat ze nu gedaan hadden...Ik denk dat er een een nieuwe revisie van het "moederbord" in gegaan is...Bij mijn dealer lieten ze al doorschemeren dat deze decoder destijds versneld op de markt is gebracht vanwege het WK....dit met alle kinderziektes er nog in...:cry:

    Update: sinds een paar dagen heb ik ook regelmatig weer blokken in het beeld en valt het geluid weg...tsja Digitale TV is mooi...maar ze kunnen het nog niet foutloos aanbieden via de kabelexploitanten...
     
  3. wij hebben er ook last van gehad ,ik hebt toen de stekker er uit getrokken en
    het pasje eruit gehaalt en zuiver gemaakt , daarna nergens geen last meer van gehad :wink::eek::lol:
     

  4. Helaas werkte dat bij ons niet (of leek het wel te werken, en was het een paar dagen later weer raak)...Omdat mijn garantie bijna verliep heb ik hem toen gewoon ter repartie aangeboden...
     
  5. Misschien heb je de eerste versie van de decoder. Die had inderdaad ook problemen met het geluid via de HDMI-aansluiting. Het is gewoon zonde om de decoder via scart te gebruiken omdat HDMI veel betere beeldkwaliteit oplevert.
    Je zou de RA (zwarte) of RSA (zilveren) versie moeten hebben en niet de R of RS. Ik zou proberen om het apparaat om te ruilen bij jouw leverancier.
    Evt. kun je het nog eens proberen met HDMI door bij Mediainstellingen in het menu het geluid op PCM te zetten en Dolby Digital uit te schakelen. Als dat niet helpt, heb je waarschijnlijk een nieuwe versie van de decoder nodig.... Ik zou gewoon een beroep doen op de garantie.
    Veel succes!



     
  6. We hebben het apparaat via internet aangeschaft, dus wordt een redelijke tour om het nog om te ruilen.
    Wij hebben inderdaad de RS, not so good, dus.
    Ik ga je tips nog proberen en als dat niet werkt, hopen op inruilen en anders op de blaren zitten.
    Thanks voor de reactie(s)!
     
  7. Ook via een webshop heb je waarschijnlijk recht op garantie van 1 jaar op de Samsung (tenzij je hem tweedehands gekocht hebt natuurlijk). Via de website van Samsung kun je er achter komen waar het dichtstbijzijnde Samsung servicepunt zit. Je vindt op de site een 0900 nummer dat je daarvoor kunt bellen.


     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina