1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gebruikers ervaringen en opmerkingen

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door keesv1, 7 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb ik niet specifiek geprobeerd op die kanalen.
    Ik heb hem er wel uitgehad, en kreeg meteen een foutmelding dat er geen smartcard in zat.

    Dank,
    Maurijn
     
  2. de melding klopt bij gescrambelde kanalen , maar zou niet voor moeten komen bij niet gescrambelde kanalen
     
  3. Mijn gebruikerservaring

    Eergisteren heb ik de DVB8455 aangesloten en vandaag gaat ie weer retour. Zelden heb ik zo'n verschrikkelijke user interface meegemaakt. Het is traag en ze hebben het te flashy willen maken. Als je de shiftview optie aan hebt staan en tegelijkertijd een programma opneemt hoor je de hele tijd de harddisk 'tikken' wat teveel doorklinkt in de woonkamer.
    Vanuit de EPG kun je niet op OK klikken om het geselecteerde kanaal te laten zien; de OK knop is om een 'herinnering' in te stellen?
    Ik had graag gezien dat ze de interface een beetje meer als de Samsung hadden ingesteld...

    Ook zeer irritant is wanneer je tijdens het door de zenders heen scrollen bij het onderste kanaal terechtkomt gaat de lijst niet per kanaal omhoog; het gehele blok wordt in een keer vervangen waardoor je met je ogen dus niet beneden kunt blijven kijken maar weer omhoog moet :?
    Het laden van de EPG informatie is traag; het komt vaak voor bij het scrollen door de EPG dat er blanco velden zijn die nog geladen moeten worden.
    Als je een favorietenlijst aanmaakt wordt gebruik gemaakt van de originele kanaalnummers. Dus i.p.v. 1, 2, 3, 4, 5 etc wordt de lijst iets als 1, 2, 3, 540, 560, 760 etc.

    Uiteraard zijn dit persoonlijke ervaringen! Al met al vind ik het product dat slecht is ontwikkeld. SVP niet beginnen over dat ik dit had kunnen weten als "early adopter". Dit is geen BETA produkt: dit is een produkt die iedere Ziggo klant (voor nu binnen het oude Casema gebied) kan kopen.
    Kortom: dit is de 428 euro echt niet waard en voorlopig houdt ik het bij de Samsung H360 gecombineerd met een analoge Philips HDD recorder: dan maar nog even niet digitaal opnemen. Apparaat gaat terug.
     
  4. Als het programma op dat moment uitgezonden wordt kan je wel naar dat kanaal, bij een programma wat nog uitgezonden moet worden krijg je idd via de OK knop een herrinering.
     
  5. Nog even naar gekeken, Ik krijg GEEN foutmelding op kanalen 12 en 999,
    ongeacht of de smartcard er in zit of niet.

    Op alle andere kanalen krijg is de volgende foutmelding als de kaart er niet in zit:
    Please insert smartcard
    E04-4
    Dit lijkt mij redelijk logisch :)
    En als de kaart er wel in zit de volgende foutmelding:
    No Subscription.
    please call 0900-8896 (10 cpm).
    E33-4

    Nogmaals, deze smartcard doet het prima in mijn Samsung, op alle kanalen,
    omdat ik nog in de preview periode zit.

    Iemand een suggestie?
    Met dank en vriendelijke groet,
    Maurijn
     
  6. ik zal eens nakijken wat de precieze oorzaak is van de E33-4, je zou inderdaad dit gedrag niet verwachten als het probleem zich op de samsung niet voordoet.
     
  7. Dat waardeer ik bijzonder, mijn dank is groot.

    Maurijn
     
  8. Heb je de frequentie op 372000 laten staan of deze gewijzigd naar 356000?
     
  9. Ik heb dezelfde instelling gebruikt als op mijn Samsung.
    Ik woon in Broek in Waterland, het was uit mijn hoofd iets
    als 514000.

    Dank,
    Maurijn
     
  10. Externe SATA port ?

    Twee vragen aan de huidige bezitters van deze box:
    1. Is er een externe SATA connector aanwezig achterop de 8455 ?
    2. Heeft iemand al geprobeerd hier een externe disk op aan te sluiten en zo de diskruimte te vergroten (naar bv 1TB :lol:) ?
    Ik woon in @Home-gebied, dus ik moet nog wachten...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina