1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gebruikers ervaringen en opmerkingen

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door keesv1, 7 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zou dit probleem niet eerder bij de fabrikant van het apparaat liggen? Aangezien Ziggo nog geen interactieve tv levert in dat gebied, kunnen ze daar het apparaat ook nog niet supporten. Minpunt voor de leverancier dat hier geen simpele optie voor ingebouwd zit, aangezien dit apparaat nog voorzien is van de default fabrieksfirmware.
     
  2. Misschien wel maar de verantwoordelijkheid ligt bij Ziggo!

    Ik heb overigens al meermalen gelezen dat deze PVR ook zonder interactieve TV werkt. Dat is ook een reden waarom ik deze discussie niet begrijp.
     
  3. Dan staat neem ik aan in de handleiding hoe dit uitgeschakelt kan worden? Zo niet, is dit een punt van de leverancier op de handleiding op orde te brengen. Zit de optie er standaard niet in om dit uit te kunnen schakelen? Punt voor de leverancier om dit wel in de fabrieks firmware te verwerken.

    Waarom ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij Ziggo? Dan zou Ziggo dus verantwoordelijk zijn voor de firmware die in de fabriek in het apparaat word gestopt en voor het schrijven van de handleiding..? Lijkt me een beetje vreemde situatie..?
     
  4. Ik lees je probleem maar snappen doe ik het niet. Ik gebruik de Cisco gewoon zonder dat de interactieve tv is geinstalleerd / geprovisioned. Die melding die je kreeg heb ik ook nog niet gezien. Trok je de stekker uit het stopcontact of zette je de Cisco gewoon in standby?

    Zit zelf overigens wel in Casema gebied.
     
  5. Dat denk ik ook!
     
  6. De ontvanger is in principe ook te gebruiken zonder interactiviteit. Het netwerk moet echter wel aangepast worden om te voorkomen dat de ontvanger allerlei neven effecten vertoond. De eerste releases zijn toegespitst op het Casema netwerk met interactiviteit. Dat is ook de reden dat de Cisco ontvanger niet in het @home en multikabel gebied wordt aangeboden / ondersteund.
     
  7. Ok, nu begrijp ik de discussie. Begreep het al niet: mijn ontvanger is nog steeds niet geprovisioned, gebruik geen interactief, en ik heb die melding steeds opnieuw niet, nooit gehad na de eerste keer ook.

    Maar kennelijk is het zo dat op niet oud-Casema netwerken dit steeds terugkomt.

    En eerlijk is eerlijk kun je dan Ziggo niets verwijten: zij leveren officieel de Cisco alleen in oud-Casema gebied. Daarbuiten is het dus kopen op eigen risico.

    Daarbinnen overigens in de praktijk ook voor wat de PVR betreft en dat is Ziggo wel aan te rekenen.
     
  8. Waarom wordt dit dan niet door mensen van de Helpdesk uitgelegd????
     
  9. Omdat de klantenservices buiten het Casema gebied (ja, ze zijn nog regionaal verdeeld) nog niet geïnstrueerd zijn over Interactieve TV.

    Om bij de klantenservice van het Casema gebied uit te komen kun je het menu foppen door een Casema postcode (bijvoorbeeld 2511, Den Haag) in te voeren. De kans bestaat echter dat ook zij je niet kunnen helpen omdat ze de neveneffecten van het aansluiten buiten het Casema gebied niet kennen.
     
  10. Ik moet helaas de eerste HDer nog tegenkomen die iets zinnig over interactieve TV weet te melden. Je hebt al geluk als ze ├╝berhaupt van het bestaan weten. Alhoewel, geluk, gezien beweringen van HDers die ik op dit forum door bezoekers heb horen melden heb je misschien pas echt een probleem als je een HDer treft die denkt dat hij er iets over weet. Zeker als je met een niet oud-Casema postcode belt.

    Helaas blijken de enkele VOD support medewerkers hier op dit forum als enige zinvolle informatie te kunnen geven. Waarvoor heel veel waardering overigens!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina