1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

vraag aan MGV

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Jam, 7 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik stuitte op dit bericht in trouw,


    Kabelnet Multikabel maakt met een truc voor veel tv-kijkers het abonnement 15 procent duurder. De drie miljoen klanten bij Casema en Essent kunnen hetzelfde verwachten.

    De kabelnetten hebben de tarieven voor volgend jaar bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat het Noord-Hollandse Multikabel het standaardpakket 30 cent duurder maakt: 15,75 euro, maar tegelijkertijd het digitale pakket eruit haalt en nu apart voor 1,95 euro gaat leveren. Digitale kijkers krijgen zo een verhoging van 2,25 euro per maand.

    Multikabel heeft het digitale pakket pas een jaar geleden geïntroduceerd en daarbij nadrukkelijk gezegd dat abonnees wel voor ongeveer honderd euro een decoder moesten aanschaffen, maar dat het kijken naar digitale kanalen verder gratis zou zijn. In feite, zo stelde Multikabel, werd het digitale pakket voortaan het standaardpakket en was dus bij de prijs van het standaardpakket inbegrepen.

    Mede op basis daarvan werd dit jaar een kleine twintig procent van de Multikabel-abonnees verleid een decoder te kopen. En nu maakt het bedrijf bekend dat die honderd euro weggegooid geld zijn als vanaf 1 januari niet toch 1,95 euro extra wordt betaald.

    Bovendien dwingt Multikabel bijna bepaalde bevolkingsgroepen tot het nemen van dit duurdere abonnement. Per 1 januari schrapt het bedrijf namelijk zeven zenders uit het analoge standaardpakket, waaronder de Spaanse, Turkse en Chinese zenders. Veel allochtone kijkers ontkomen dus niet aan de extra prijsverhoging. Multikabel bevestigt de gang van zaken. Maar het bedrijf zegt dat er digitale zenders aan het pakket worden toegevoegd die de prijsverhoging rechtvaardigen.

    Het is de vraag of Multikabel niet buiten zijn boekje gaat. Consumenten zouden zich misleid kunnen voelen. De Consumentenbond onderzoekt de zaak. De bond meent echter al dat dit haar vrees lijkt te bevestigen dat kabelaars digitale tv niet hebben geïntroduceerd voor een kwaliteitsverbetering maar om meer aan de klant te verdienen. Martijn van Dam, PvdA-telecomspecialist in de Tweede Kamer, noemt de actie van Multikabel „een vorm van misleiding die niet moet kunnen”. „Het bewijst weer dat de kabel een monopolie heeft. Op een normale markt zou Multikabel dit niet kunnen doen”, aldus Van Dam.

    Multikabel is in handen van investeringsmaatschappijen die deze zomer ook Casema hebben overgenomen en vandaag waarschijnlijk toestemming krijgen om daar Essent Kabelcom aan toe te voegen. Samen hebben die netten 3,3 miljoen kabelabonnees. Casema en Essent leveren nu, net als Multikabel, nog een gratis digitaal pakket. Ze zeggen nog geen plannen te hebben om dat betaald te maken. Multikabel is relatief klein en lijkt als proefkonijn te dienen. Als de truc hier lukt en niet te veel abonnees doet weglopen, lijken de drie miljoen tv-klanten van Casema en Essent dezelfde behandeling te kunnen verwachten.

    bron:trouw.nl


    gaat de MGV [ZGV] hier nog over praten,of is dit al gebeurd?
    ik weet dat dit bericht al wat ouder is,maar het onderwerp [veranderingen] zijn nog steeds erg actueel.
     
  2. Multikabel en Casema als zodanig bestaan al niet meer. Het standaard tv pakket bij Ziggo kost 15,90 euro. 30 cent erbij is dus geen 15,75 euro.
    In 2005 hebben wij hier thuis al eens een digitaal pakket gehad wat toen ook standaard was binnen het toenmalige pakket..

    Ik vind dit een beetje een vreemd en komkommertijdachtig verouderd verhaal.
     
  3. @Jam : Dit is wel een heel oud artikel, speelde ergens november vorig jaar of nog iets eerder zelfs. Uiteraard heeft de MGV dat geagendeerd. alleen, zoals bij zoveel bedrijven is marketing een heel apart koninkrijk binnen toen nog Multikabel. Die laten zich alleen sturen door markt prognoses, statistieken en verkoop cijfers. Bezwaren worden netjes genoteerd maar 9 van de 10 keer laat men het toch afhangen van de verkoop resultaten. Ook al zeggen wij dat er geen markt voor iets is of dat het te duur is. Een mooi voorbeeld is daar van de online storage die dus inmiddels ook weer is verdwenen. Wat dat betreft hebben we veel meer vertrouwen als het gaat om technische zaken of administratieve issues. Dat zijn tenminste dingen die je kunt beredeneren/beargumenteren en die niet zo zweverig zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina