1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

slecht beeld, soms Helemaal geen beeld en fantasie ondertitels

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Bors, 4 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jullie zullen wel zeggen dat ik zeur, maar ik wil even mijn hart luchten


    Als ik eerlijk ben zijn er alleen maar problemen met de tv sinds het ziggo is.

    @home was al bagger maar het wordt steeds slechter.

    Regelmatig blokken in het beeld ( voornamelijk rtl 5) en dan springt het beeld zo maar over en zitten we op een andere zender. Of we zetten de tv aan en hebben helemaal geen radio of tv ontvangst. Dan moeten we de boel weer resetten:cry:

    Verder zijn er regelmatig fantasie ondertitels op Zone Reality , Hilversum Best en en Discovery Science.
    Vorige week bij Frost was er geen touw aan vast te knopen. De ondertitels bevatten een verhaal over molens wat geheel niet bij de film hoorde.

    Als er een goed alternatief was, dan vertrok ik helemaal bij ziggo.
    Internet en tv hebben we al veranderd en nu hebben we snel internet voor een 3e van de prijs van ziggo. En eindelijk telefoon, wat bij @home maar niet wilde lukken.:evil: Het lukte zelfs de monteur niet:?, nou ja, we konden een dag bellen en toen was het weer gebeurd.

    En als je dan de helpdesk belt, en eindelijk iemand te pakken hebt, dan zeggen ze dat het aan je eigen installatie ligt. Wel raar hoor.


    Het probleem lost zo niet op , maar het lucht wel op:wink:
     
  2. Een heel verhaal maar weinig concreet om je te helpen. Vertel eens welke box je gebruikt, wat de BER is van de kanalen, of analoog ook wel /niet goed is enz. Zo kan niemand er wat mee. Heb jezelf je bekabeling al eens gecontroleerd. Je ontvanger rechtstreeks aangesloten op de aansluiting waar de groene coax op afgewerkt is. Heb je je ontvanger elders (buren) al eens geprobeerd. Verder kan het netwerk jouw ontvanger niet bedienen, dus als het echt zo is dat je ontvanger zelf naar een ander kanaal zapt dan zou ik er mee terug gaan.
     
  3. Sorry, dat ik nu pas reageer maar ik ben een paar dagen weg geweest.

    Ik heb een samsung ontvanger. De ontvanger is nog maar een 4-5 maand oud. We moesten verplicht overstappen op deze ontvanger @Home stuurde hem op met een nieuwe kaart, omdat ze gingen overschakelen of zo.
    Het heeft eerst ook na behoren gewerkt. De problemen bestaan pas sinds de overstap naar Ziggo

    Wat je met Ber bedoeld snap ik niet. Ik ben niet zo thuis op dit gebied.

    Waar zit de plaats waar de groen coax is aangesloten? We hebben hier een kastje waar de kabel het huis binnenkomt en vandaar loopt weer een kabel naar een ander kastje. Hier zit dan de tv en de radiokabel en ook de aansluiting voor internet. (Dit is geïnstalleerd door een monteur)

    Analoog is ook slecht ( heel veel sneeuw) en bij de buren een ontvanger lenen zal niet lukken. De hele buurt heeft hier namelijk schotel.

    We hadden altijd een redelijke goede ontvangst van tv. Internet was altijd slecht, vandaar ook onze overstap naar een andere provider

    De bekabeling is in orde. Alles is net namelijk vervangen en niet met kabeltjes uit de bouwmarkt. De reden hiervoor was, dat we dachten dat er ergens een beschadiging in de kabels zat. Alleen was het probleem met de nieuwe kabels niet opgelost.
     

  4. als je er zeker van bent dat het probleem aan het geleverde signaal ligt en niet aan de binnenhuis installatie, dan zou je de helpdesk moeten vragen voor een monteur
     
  5. De binnen installatie is aangelegd door @Home met alleen producten van hun. Dus ik neem aan dat het goed is gebeurd. Het werkte ook goed, op het langzame en steeds uitvallende internet na.

    Op het moment is het nog bijna steeds onmogelijk om de helpdesk te berijken.
     
  6. probeer het anders eens op de ochtend
     

  7. Het kan inderdaad aan je ontvanger liggen, ik heb zelf de 9101R maar heel zelden heb ik als ik te snel zap de ondertitels van de vorige zender in beeld blijven hangen.
    Ik heb even gekeken bij mezelf, heb 0 komma niks geen problemen met beeld of wat da ook.... mijn BER waarden komen ook zelden van de 00000 af..... (geen blokken, zwart beeld etc.(

    Hoorde in het verleden regelmatig van anderen dat als je de helpdesk van @home belt je een standaard antoord krijgt van "Waarschijnlijk ligt het aan uw eigen netwerk" In veel gevallen is dit ook zo.... (goedkope bekabeling verkeerd materiaal, slechte aansluitingl)
    (het is alleen tamelijk irritant als dat geroepen wordt en je zeker weet dat alles in order is)

    Informeer gewoon eens in de straat of ie hetzelfde beroerde signaal ervaren, als dat zo is....... moet je daar melding van maken..... er wordt dan sneller actie ondernomen dan dat je dat alleen doet.......

    Zoals ik al zei... mijn BER waarden komen niet van de 00000 af..... mijn signaal welf door ziggo aangeleverd wordt kan ik dus goed noemen.

    Controle is dus makkelijk...... hebben er meer mensen digitale tv in de straat.... kijk hoe het daar is..... is dat goed.... kun je er vanuit gaan dat je thuis de boel niet goed hebt liggen...... hebben de buren het ook?
    dat Gezemamenlijk een klacht indienen........

    Vraag aan anoniem: ik heb vernomen dat signaal sterkte (en BER Waarden) afhankelijk kan zijn in de afstelling in de verdeelpunten in de wijk (en de afstand van dit punt) is dat zo?
     
  8. Bij ons in de wijk zijn al nagenoeg geen klanten meer van Ziggo. Iedereen zit op de schotel en internet hebben ze van een andere provider.

    Aangezien we ook geen zin meer hebben in dit gedoe, slecht bereikbare helpdesk, standaard antwoorden en uiteindelijk geen bevredigende oplossen, stappen we ook over op een schotel.

    Bedankt voor jullie antwoorden en je mag deze account wel wissen
     
  9. Welkom bij CD en de wonderlijke wereld van stortbuien en geen ontvangst... En welkom bij een abonnement wat behoorlijk aan de prijs is vergeleken bij Ziggo. Ik kan het weten want ik heb ook een schotel aan de muur hangen EN een abonnement bij CD. :cool:

    Gert.
     
  10. Wie zegt dat ik CD neem???

    Bovendien met internet ben ik al veel goedkoper uit .

    €19,95 voor echte ( 20MB ) snelheid. Bij @home kwam ik nog niet aan de 12 MB, terwijl ik het duurste abonnement had.
    Bij Ziggo is internet 12 MB € 47,95. Dai is toch al € 29 voordeel .

    TV bij Ziggo kost ons €14,95 +€ 9,95. Voor de ellende die wij hier mee hebben is dit zeker te duur. Zowel de ontvangst van anoloog en ook van digitaal is om te huilen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina