1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem activeren voor telefonie?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door MetaMarty, 4 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Een tijdje geleden heb ik ziggo telefonie aangevraagd (geen internet) en gisteren ontving ik het pakket. Het lijkt erop er geen verschil is is een telefonie aansluitpakket en een internet aansluitpakket.

    Module 3 bevat dan ook een ethernet kabel met omschrijving "Aansluiten computer en activeren internet". Is dit nodig als ik geen internet pakket heb?

    Er van uitgaande dat het modem geactiveerd moet worden om te kunnen bellen heb ik deze stappen gevolgd. Het modem deelt een IP adres uit en ook DNS lijkt te werken, maar als ik "Activatie" intypt krijg ik dit:

    [​IMG]

    Als ik de URL repareer naar "modem.casema.nl" kom ik op een werkende activerings pagina, maar als ik op de knop druk komt er dit:

    [​IMG]

    Nou vraag ik me af of ik uberhaupt het modem wel moet activeren, of dat er gewoon iets anders stuk is. Een kiestoon krijg ik in ieder geval niet. Als ik dat nummer van die helpdesk bel kom ik in een menu waarna ik na allerlei keuzes de verbinding wordt verbroken.

    Weet iemand wat ik moet doen?
     
  2. Als het goed is heb je nu 10.xx.xx.xx ip address. Je modem is nog niet aangemeld, dit komt omdat jouw modem nog niet is ingevoerd in het modem provisioningsystem van Ziggo. Dus als jij je modem wilt aanmelden wordt deze niet geaccepteerd, omdat ie [nog] niet voorkomt in hun provisioningsystem. De enige oplossing is bellen naar de helpdesk, vandaar die handige content die je krijg te zien nadat het activeren niet gelukt is.

    Of als je een kennis/buren hebt en die heeft wel een werkende internetconnectie én hij gebruikt Ziggo thuishelp op de pc. Zet dan via dat programma een chatsessie op met de helpdesk. Kost je geen wachtrij en irritatie dat je na een wachttijd eruit wordt geknikkerd 8-)

    Succes.
     
  3. Ok, dank je wel. Ik ga trek morgen wel een paar uur uit om door de wachtrij van de helpdesk te komen.
     
  4. Dat valt ook wel weer mee... Als je van te voren al negatief bent, duurt het altijd te lang ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina