1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nummerweergave FSK?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Remus7, 4 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Casema gebruikte voorheen altijd DTMF als mechanisme voor nummerweergave. Volgens mij gebruikten @HOME en Multikabel fsk.

    Ik lees af en toe berichten dat Ziggo nu overal fsk gebruikt maar bij mij wil fsk niet werken (oud Casema gebied).
    Weet iemand of en wanneer Ziggo overal fsk gaat gebruiken?

    FSK is een veel beter mechanisme aangezien het datum/tijd meestuurd en voice mail indicatie ondersteund.
     
  2. ja ziggo gaat volledig in fsk werken maar ik dagt dat caseama dit ook al deed.
     
  3. Ik krijg bij mij FSK niet aan de praat. Zodra ik mijn telefoon op FSK zet dan krijg ik geen nummerweergave en ook geen voicemail melding. Op DTMF krijg ik wel nummer maar natuurlijk geen voicemail melding omdat DTMF dit niet ondersteund. Het lijkt er dus op dat Ziggo verschillende systemen gebruikt in verschillende gebieden.

    Ik zou wel willen weten of Ziggo ook FSK gebruikt in sommige gebieden van het oude Casema gebied (bij mij dus niet) en wanneer ze overal op FSK overgaan?
     
  4. Hmm... geen idee. Woon in Casema gebied, heb nooit iets ingesteld aan mijn huidige telefoon (een recente Siemens Gigaset, weet het type even niet uit mijn hoofd) en nummermelding doet het gewoon. Casema voicemail gebruik ik niet, mijn telefoon heeft zelf al een antwoordapparaat.

    Wat ik wel weet is dat mijn vorige telefoon die stond ingesteld voor UPC bij Casema geen nummermelding gaf. UPC heeft FSK, dus kennelijk heeft Casema idd of DTMF of een weer net iets andere FSK instelling dan UPC.
     
  5. Tess zegt: Wij gebruiken het FSK-protocol voor de nummerweergave op je telefoon. De nummerweergave staat standaard ingeschakeld voor telefonie. Voor informatie over je toestel, neem je contact op met de fabrikant.
     

  6. Klopt @home gebruikte zoiezo altijd al FSK, enige nadeel toendetijd was dat ik een nieuwe basissets aan moest schaffen omdat mijn toestellen alleen DTMF ondersteunde. Tegenwoordig ondersteunen bijna alle toestellen DTMF en FSK. Maargoed..... Ik zit in het ''fsk-gebied'' tijd en datum worden inderdaad meegestuurd bij een oproep, maar voicemail indicatie werkt ook hier nog niet (terwijl mijn toestellen het wel aankunnen)
    Wanneer (en of) heel het ziggo gebied overgaat naar fsk zal ik je niet durven te vertellen.....
     
  7. Ja, ook het Casema gebied is al over, of gaat nog verder over.
     

  8. FSK is de nummermelding, DTMF is een manier om door middel van de toetstonen op je toestel commando's te verzenden naar een geautomatiseerde telefooncentrale (kies 1 voor storiningen, kies 2 voor verkoop enz...) zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/DTMF
    Mocht je gebruik willen maken van Nummer weergave dan dien je dit door Ziggo aan te laten zetten. Via de Helpdesk of Mijn Ziggo
     
  9. Bijna goed. Je uitleg van DTMF klopt, alleen gebruikt KPN toch echt DIT systeem voor nummerherkenning.

    Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Nummermelder:
    Nummerweergave door de KPN gaat via Dual-tone multi-frequency (DTMF). Andere telefonieproviders kunnen gebruikmaken van frequentieverschuivingsmodulatie (frequency-shift keying, FSK). Een toestel voor FSK herkent zowel FSK als DTMF, andersom niet, zodat bij veranderen van provider nummerweergave soms niet meer werkt.
     
  10. Voor nummerweergave zijn verschillende technieken nodig. KPN maakt gebruik van DTMF, Ziggo maakt echter gebruik van het wereldwijd veel gebruikte FSK. Deze twee technieken werken helaas niet goed samen. Nummerweergave werkt alleen als u een telefoon of nummermelder heeft die het FSK-protocol ondersteunt. Om te controleren of uw telefoon ook geschikt is voor de FSK techniek, kunt u het beste in de handleiding van uw telefoon of nummermelder kijken. Of neem contact op met de leverancier.

    Overigens staat nummerweergave standaard ingeschakeld. Deze kan op verzoek worden uitgeschakeld.

    Met vriendelijke groet,

    Ziggo Webteam
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina