1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eurosport HD geactiveerd voor TESTEN

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door anoniem, 2 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoals verzocht:

    1 NL 1 HD 1080i
    2 Eurosport HD 1080i
    3 NL 1 HD 720p

    Kwaliteit tussen NL 1 HD en Eurosport is bij ons minimaal. Ik heb wel het idee dat het beeld van Eurosport iets scherper is, en er iets meer kleur in zit.

    Decoder: Samsung (met update)
    Scherm: Sharp Full HD LCD 32"
     
  2. Marwout prima hier hoor maar ned1 1080i is ook prima hier. En goede sterke signalen. Ik meen ned1 1080i 80 en eurosport 1080i 78. Ik heb wel een Hirschmann versterker en goede kabels en stekkers. Kabels zelf gemaakt.
     
  3. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Het Engelse AC3 geluidsspoor Bij Eurosport HD (test) blijft nu al weer een paar dagen angstwekkend stil?
    Kan dit nu niet weer als gewoon geactiveerd worden zoals een paar dagen geleden het geval was?
    Zou toch nuttig zijn als onderdeel van de test lijkt mij voordat het kanaal straks definitief wordt toegevoegd?

    Is dit nu weer willekeur of zijn er redenen om dit nu opeens weer niet door te geven?
     
  4. Het irritante aan het ontbreken van de AC3 soundtrack en het wel verwijzen erna in de stream is dat Mediaportal gewoon een freeze van het eerste frame geeft omdat de audio stream niet gevonden kan worden. Elke keer wanneer ik op ESHD kom dan moet ik dus eerst het geluidspoor verwisselen. Dit is knap irritant.
     
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    @Anoniem, hoe zit het nu met het Engelse AC3 geluidsspoor bij Eurosport-HD?
    Ik neem aan dat dit wel allemaal in orde is als ESHD straks officiƫel aangeboden gaat worden?
     
  6. Ik heb nog steeds veel last van instabiel beeld (schokken en artefacts) op alle HD-zenders met Samsung decoder (verbeterde versie, DCB-H360RA).
    Signaalsterkte is hier 76-78%. Testnetwerk 1080 (@Home Zuid).
    Alle SD-zenders worden wel perfect doorgegeven. Alleen de HD-zenders zijn hier een regelrechte ramp. Eurosport HD en NL1-HD 1080i zijn het ergste.
    Op Eurosport HD valt het beeld af en toe zelfs even weg en soms ook het geluid als het beeld weer terug is.
    Het geluid staat al op PCM en Dolby Digitaal staat uit. Ik heb ook alle typen HDMI geprobeerd (A, B, C en D). Power cycles en herinstallaties helpen ook niet.
    Voor de update van de software van de Samsung had ik alleen problemen op NL1-HD; nu op alle HD-zenders.
    Al met al heb ik helemaal niets aan mijn extra HD-abonnement.:cry:
    Anoniem heeft mij aangeraden om een monteur in te schakelen en dat heb ik dus meteen gedaan. Ik heb de klantenservice gebeld en een afspraak gemaakt om een monteur langs te laten komen. Ik ben toen een halve dag thuisgebleven maar er kwam niemand opdagen op het afgesproken tijdstip! Bij navraag bleek dat de medewerker van klantenservice helemaal geen afspraak had gemaakt! Heel erg slordig.... Toen ik een dag later belde, werd mij verzekerd dat ik snel teruggebeld zou worden. Het is inmiddels bijna een week geleden maar ik heb nog steeds niets gehoord.
    Ik begin nu echt vreselijk te balen van die "service" van Ziggo. Echt waardeloos.
     
  7. Ik denk dat er inderdaad een probleem zit in de bekabeling of einddoos. Het is vervelend om te lezen dat Ziggo's klantenservice je in de kou heeft laten staan. Misschien dat anoniem iets kan betekenen bij het opnieuw inplannen van een monteur?
     
  8. Hoi,

    Ik vind je problemen erg vervelend en ik weet hou het is om ze opgelost te krijgen via de klantenservice, Anoniem heeft doorgaans wel goede tips die vaak al (deels) helpen.

    De test versie van Eurosport HD en Ned1 HD 1080i zitten in regio zuid op 826,25 MHz. Dit is een erg storings gevoelige frequentie in binnenhuis installatie. Rond die frequentie is het signaal vaak zwak oa dmv splitters. Ook lijkt vanuit Ziggo deze frequentie vaak wat zwakker het huis in te komen. "Vroeger" zat oa BBC 1 t/m 4 op die frequentie, toen had ik niks anders dan problemen met hoofdzakelijk het geluid van deze zenders, maar soms ook het beeld. De kwaliteit en sterte waren altijd goed en Ber 0 tot de storing kwam. Tijdens de storing zakte alles keer op keer in, zonder aan toon bare reden. Het geheel van RTV zit op een aparte zekering, dect telefoon uitgetrokken net als wifi router etc... Niks leek te helpen.
    Nu heb ik, gelukkig en toevallig, geen problemen met deze frequentie en dus Eurosport HD en Ned1 HD 1080i zij beide tip top.

    Hoe irritant ik het ook vind om zelf te horen zou ik je in ieder geval toch willen adviseren om alle bekabeling na te lopen, de tv eens direct op het aop aan te sluiten, ik heb zelf ook al eens 2 uur op de gallerij van mijn flat gezeten (leuk zo'n meterkast buiten de voordeur.

    De monteur is zeker goed om eens langs te laten komen, dan kan hij de binnenkomende signaalsterkte op de kritische frequenties eens meten.
     
  9. Via Anoniem wordt nu actie ondernomen om de oorzaak van de problemen te vinden. Vandaag bezoek gehad van een monteur die zelf niets kon vinden. Wordt maandag vervolgd...



    Posted via Mobile Device
     
  10. Ben zeer benieuwd naar het vervolg en mogelijke oplossingen. Ik heb ook nog steeds op de HD kanalen problemen.
    Ga nu eerst op vakantie en zie het daarna wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina