1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Eurosport HD geactiveerd voor TESTEN

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door anoniem, 2 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Netwerk: 1081 Ziggo Noord, Winsum GN

    Kwaliteit:

    1e: NL1 HD 1080i, scherp en geen stroring
    2e: Eurosport HD, ook scherp
    3e: NED1 HD 720p, beeld is goed, geluid is te laat.

    Probleem/Storing:

    Sommige kanalen geven een E37/E38 storing.

    Televisie: Philips 46PFL9732D FULL HD 1080p
    Decoder: Samsung DCB-H360R, firmware 1.32, via HDMI 1.3b kabel aangesloten.
     
  2. Ik heb hier in Alphen aan den Rijn (ex-casema) nog steeds het beeld met het "aankondigingslogo" er op. Aangezien ik ook las dat men in Voorburg al wel beeld had heb ik op mijn Samsung 360 decoder de netwerkinstallatie opnieuw gedaan maar helaas. Verder is er ook nog geen geen update zichtbaar.
    Weet iemand misschien wanneer wij hier in Alphen een bewegend HD Eurosport beeld kunnen ontvangen ?
     
  3. HDTV

    Hallo,
    In Den Haag het zelfde ik heb wel de sotware uodate uitgevoerd + herinstallatie op 5500 maat alleen stilstaan aankondigingsbeeld Eurosport en ook geen test kanaal Ned 1 10801, postcode 2541
     
  4. Wat een negativiteit zeg :(
    In plaats van dat het gewaardeerd wordt dat we...
    A: Gratis Nederland 1 HD hebben
    B: Er wordt geluisterd naar feedback van gebruikers
    C: Mensen als Anoniem hier in hun vrije tijd reageren
    ...zijn er mensen die altijd van het negatieve uit moeten gaan... :evil:

    Ik hoef Anoniem hier niet te helpen, maar wat hij ongetwijfeld met zijn post bedoelde is dat zo'n korte opsomming van de ervaring met de drie zenders met daaronder gegevens over de decoder en televisie waardevolle informatie zijn.

    Dat er hickups zijn bij Nederland 1 1080i is inmiddels bekend, en daar wordt ongetwijfeld aan gewerkt. HDTV staat (in Nederland) nog altijd in de kinderschoenen en dus zijn er dan (kleine) problemen. Constructieve feedback helpt dan meer dan vingerwijzen...
     
  5. Helemaal mee eens Eric. Ik vind dat op dit forum de medewekers van Ziggo uitstekend werk leveren en zeker een goed oor hebben voor haar gebruikers. Dat dit op de helpdesk wat minder is is bekend en misschien ook wel logisch.



     
  6. History

    Ik begrijp het niet!! ik zit ook op het testnetwerk 1081 ik heb alle zenders dus ook History .
    Wat ik wel merk is dat er in het geluid nod steeds een hikje zit om de 10 min ongeveer. Verder ziet het er prima uit. Alleen eurosport zie ik wel af en toe niet in 16,9 beeld maar gewoon in 4,3, dit stoort mij wel.
    Beeld is prima op alle zenders. Het is zelfs beter op het testnetwerk!!!!!

    1e: NL1 HD 1080i, scherp alleen geluid om de 10 min hikje (dolby mode)
    2e: Eurosport HD, ook scherp alleen geen 16,9 af en toe
    3e: NED1 HD 720p, beeld is goed, alleen het geluid om de 10 min hikje (dolby mode)

    vulliw
     
  7. Eric,

    Ik ben niet negatief en waardeer net zo goed als iedereen dat we gelegenheid hebben mee te testen en mee te denken etc.
    Ik waardeer ook dan anoniem dit in z`n vrije tijd doet. Sorry als dat negatief is overgekomen heb ik niet zo bedoeld.
    Toch vind ik best dat je eens een kritische kanttekening mag plaatsen.
    Ik ben niet eens negatief geweest, maar heb mijn verbazing geuit over de reaktie van anoniem.
    Ik lees hier dat toch genoeg mensen nog last hebben van hickups op Ned1 HD 1080i en artefacts. Ook genoeg mensen die ze hebben (artefacts) op Eurosport HD. Het is toch ook de bedoeling dat we dat melden?

    Nogmaals het beeld bij mij is haarscherp en dat is genieten.
    Ik heb daarbij ook aangegeven dat ik best snap dat het voor Ziggo erg vervelend is dat dit speelt met de artefacts e..d. Ik heb meer artefacts als na de software update.
    Misschien ligt het probleem bij Samsung en de software update.

    Misschien is het goed dat anoniem dat laat weten wat hij graag van ons wil horen. Die vraag meen ik serieus.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2008
  8. Ok boys we gaan nu allemaal dezelfde kant opkijken :wink: en wel naar onze fijne HD tv.
    Laat ik me even voorstellen, ik benover de 60j dus gewoon een ouwe zak.
    Het liefst zou ik SMS-taal gebruiken om me beter verstaanbaar te maken, maar die beheers ik niet. Ik woon in Zwolle.
    Bij mij werkt alles prima, dus en geluid en beeld en alle kanalen. Dus ook een ouwe zak kan hier mee omgaan. Als het je (ik zeg liever u) niet lukt, lees de boel dan nog eens goed door.
    Over een ding verbaas ik me wel, iedereen in Nederland die op de kabel zit, weet niet automatisch dat hij iets kan uit proberen, misschien ook wel beter zo, want wij zijn de pioniers en anders komen er nog meer "krukken" op dit forum. Maar we zijn allemaal van goede wille, ook diegene die misschien wat kort door de bocht gaat,
     
  9. Ach...met sms taal wordt het communiceren nog moeilijker en dit blijkt al zo moeilijk....
    Ik ben het met je eens, alle gezichten dezelfde kant op, maar wel kritisch zijn en elkaar niet afzijken. Dat is niet de bedoeling.
    Fijn dat je meedoet.
     
  10. Ik lees dat anderen in Hoofddorp(2132) NL 1 HD in 1080i ontvangen via het testnetwerk. Misschien bij mij nog iets fout :? want ik krijg geen beeld op kanaal 67 na de volgende akties:
    1. Firmware update en restart Samsung DCB-H360R
    2. Over naar netwerknummer 8800
    3. Kanaal 67 geselecteerd
    NL 1 HD op kanaal 14 in 720p geeft normaal beeld.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina