1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

8455DVB nu al defect of netwerkstoring?

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door MauriceW, 2 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nou... er zijn rare dingen aan de hand met mijn 8455DVB.

    Toen ik hem net aanzette en naar het menu wilde gaan ging de decoder spontaan booten.

    Na de boot kon ik niet meer normaal naar het menu gaan, want ik werd steeds na 5-10 seconden teruggegooid naar de tv-uitzending.

    Stroom eraf gehad en weer opgestart: zelfde probleem.

    Uiteindelijk na veel proberen kon ik via het Systeem-menu kiezen voor "fabrieksinstellingen". De decoder ging toen weer booten en kwam daarna met de initiele installatie.

    Na kiezen voor de taal Nederlands kwam het scherm om de kanalen op te zoeken. Hierop alles default laten staan en laten zoeken. De teller gaat heel snel naar de 87% en blijft dan hangen.

    Uit- en aanzetten levert weer het taalkeuze-scherm op. Ook nog geprobeerd met het test-netwerknummer uit het andere topic (5500), maar die blijft ook hangen op 87%.

    De tuner-info geeft gewoon signaal 100% en kwaliteit 100%.

    Iemand een idee? Kitaro misschien?
     
  2. ik heb soortgelijke problemen die jij beschrijft. inderdaad na een uur of 18:30 reboot mijn box ook op de meest vreemde momenten.

    het menu reageert slecht of niet. na een paar seconden wordt je er weer uit gegooid. en krijg je Load Run te zien.

    lijkt me dat er centraal iets aan de hand moet zijn.
     
  3. Ha dat scheelt in elk geval :) Was al bang dat m'n decoder kapot is, maar dit lijkt eerder een centrale storing dan.

    Op welk netwerk zit jij Jaffa? Ook Casema?

    Anoniem, kan dit te maken hebben met het activeren van het test-netwerk of Eurosport HD?
     

  4. yep, voormalig casema klant.
     
  5. Kan niets uitsluiten, maar het zou niet moeten, als dit de reden zou zijn


     
  6. Toch vreemd dat twee personen tegelijkertijd deze storing ervaren in het Casema-gebied en met deze decoder...

    Anoniem of Kitaro, zien jullie kans om morgen na te gaan of wij de enigen zijn met dit probleem?

    Ik heb al bijna spijt dat ik voor fabrieksinstellingen heb gekozen, want ik kom echt niet meer voorbij de 87% bij de installatie van de zenders.

    Update 1:

    Hmmm ok, er staat een aantal storingen op de webpagina van Ziggo voor mijn postcode. De laatste is:
    Even afwachten dan maar...

    Update 2:

    Op het GoT-forum heeft gebruiker ArChie de volgende info geplaatst:

    Lijkt er dus op dat de Cisco hier erg slecht tegen kan...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2008
  7. En dat is 3

    Gisteren dezelfde problemen zoals beschreven (Alphen aan den Rijn - Casema gebied)

    Ik heb mijn oude casema kaart maar weer gebruikt en geen instellingen gewijzigd.
    Gewoon tv gekeken.
    Trouwens al 3 dagen met geen mogelijkheid EPG kunnen krijgen.

    MOET DUS EEN NETWERKSTORING ZIJN!

    Tot voor kort geen problemen en zeer goed beeld!

    Ik hou jullie op de hoogte.

    Kees
     
  8. Zie net dat het door ziggo bevestigd wordt voor mijn postcode.
    Er is een digitale tv storing in uw gebied van 2 juni 18:38 tot onbekend

    Hopen maar dat dit z.s.m is opgelost!


    Kees
     
  9. 8455dvb nu al defect

    Hallo, ik heb dezelfde problemen met de 8455,woon in voormalige casema gebied,(Bunnik) kan geen epg opropen, klapt er uit, idem voor menu, opnemen onfegelmatig of valt helemaal weg, Van alles al geprobeerd, stroom er af hele nacht, coax eruit kaart er uit maakt allemaal niet uit Is er een manier om dit ... te resetten ?
    groeten Mucha
     
  10. Probleem met 8455DVB

    Er zijn inderdaad een aantal problemen opgetreden na een software update. Ik heb de problemen verzameld en doorgegeven. Ik houd jullie op de hoogte.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina