1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Decoder gekoppeld aan smartcard

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door HvT, 1 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. het kabel modem is niet direkt aan een wijk gebonden
    maar het vod ( modem/decoder ) wel omdat up en downstream signalen later
    bij gekoppeld worden in het lc/rc
    voor internet wordt dit via het kopstation gedaan ( headend)
     

  2. Even off-topic,

    Als ik u was zou ik teruggaan naar de winkel, de filiaalmanager bij zijn oren slepen voor de rechter en hem verplichten om niet aan afschuifgedrag meer te doen.
    Het antwoord is dus inderdaad nee. Uw smartcardnummer is compleet gekoppeld aan uw factuurnummer/klantnummer en is dus te vinden op postcode en huisnummer.
    Ik zou als ik u was uw klacht richten op de filiaalmanager en niet op Ziggo, want dit geintje kan op elk product toegepastworden.

    Wat helaas ook niet bij winkelverkoop verduidelijkd wordt en daar baal ik nogsteeds van is dat de verkoper het verschil uitlegt tussen Preview Periode en Proefperiode. Wat is het verschil?
    Proef is dat u datgeen wat u besteld heeft een x aantal maanden gratis van mag genieten, mits het technisch ook functioneerd. Dan is er natuurlijk nog de preview periode die alle kanalen behalve nederland 1 vergrendeld na twee weken. Dat zorgt er voor dat veel klanten niet eens weten wat er aan de hand is en dat er iets kapot is.
    Sommige van deze getroffen klanten krijg ik dan boos aan de telefoon omdat ze het idee hebben dat hun bijvoorbeeld 2 maanden iets gratis is beloofd en dat de verkoper in de winkel zei dat ze 2 maanden alle zenders konden kijken.
    Helaas niet van toepassing dus en na de verversing van de smartcard worden de zenders waar u recht op heeft ontgrendeld, dus niet de zenders die buiten de pakketten zitten.

    Persoonlijk weet ik nog niet of dit in de toekomst zal veranderen maar het is altijd handig om uzelf op de hoogte te houden van de nieuwtjes.
    Belangrijk is dat u nog even teruggaat naar de winkel om een gesprek te voeren met de filiaalmanager die onjuiste informatie heeft verstrekt, ongeacht zijn intenties.
     
  3. Bedankt voor de uitleg Geoffrey, maar dan is de volgende vraag:
    Ik heb een HD-ontvanger gekocht waar op de doos staat:

    Nu bij aankoop van een Samsung HD kabelontvanger:
    Gratis HD zenders voor 3 maanden.

    Dus ik heb die ontvanger gekocht en thuis geïnstalleerd, maar de smartcard die erbij zit in de verpakking gelaten omdat ik er immers al 2 heb. Ik heb dus gewoon de SD ontvanger ingewisseld voor een HD ontvanger, en de oude smartcard gebruikt. Maar volgens de winkel waar ik hem gekocht heb heb ik nu géén recht op de 3 maanden proefperiode! Hoe zit dat nu eigenlijk?
    Want op de doos staat toch duidelijk bij aankoop van een HD ontvanger en níet bij aankoop van een smartcard!
    Dat ik de preview periode niet krijg lijkt me duidelijk, maar die drie maanden HD zenders op proef zijn toch een lokkertje om die ontvanger aan te schaffen?

    Graag uitleg...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina