1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

gejij en gejouw op Ziggo-website

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door prijk, 1 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik begrijp dat dit voor velen op het eerste gezicht een onbenullige discussie lijkt, maar dat is het niet. De manier waarop je met de klant communiceert, is essentieel in de strategie van een bedrijf.
    Ikea heeft ervoor gekozen de klant met je en jij aan te spreken. Dat is te begrijpen, gezien de doelgroep.
    Maar ik ken verder geen voorbeelden van grote, op de algemene consumentenmarkt in de breedste zin van het woord gerichte bedrijven die hun klanten tutoyeren in plaats van vousvoyeren. Daarom intrigeert dit mij. Wat beoogt Ziggo met deze opmerkelijke afwijking van de norm? Ik snap dat gewoon niet.
     
  2. Het moet gewoon een marketing keuze geweest zijn, mij maakt het persoonlijk helemaal niets uit. Ik vindt het persoonlijk veel belangrijker dat een bedrijf zijn beloftes in zake de diensten na komt. En dat er een marketing afdeling samen met een reclameburau bedenkt hoe ze Nederland willen in pakken. Feit is dat ze succes hebben, er zal vast iemand op de marketing afdeling bedacht hebben; als we nu eens gaan Je en jij-en, blijven we dan beter hangen En het werkt, er zijn maar weinig bedrijven die na een fusie/naams weiziging zosnel als Ziggo zijn ingeburgerd.....


    ja ja.... ff door de typo's heen lezen, tis laat en heb drank op :-P
     
  3. ik heb liever jij of je dan u
     
  4. Ik kan me ook helemaal in de keuze van Ziggo vinden.

    Persoonlijk vind ik een bedrijf die mij getutoyeerd stukken sympathieker. Van mij hoeft al dat stijfe geU niet. Geef mij daarom Engels, heb je gewoon de keuze niet.

    En al werk ik bij één van de grootste financiële instellingen van de wereld, gelukkig kan ik ook hier op werk ook gewoon de Raad van Bestuur met je aanspreken.
    Dit getuigt van een open, moderne en innovatieve geest in mijn ogen (al past dat Ziggo karakter van een wereldvreemde slechtgeklede oude man hier natuurlijk weer niet echt bij). Tutoyeren begint gelukkig steeds meer de norm te worden.

    Alleen er zijn nu eenmaal mensen die er erg aan hechten met U aangesproken te worden.

    Vind daarom de keuze van Ziggo een hele goede: met jij aanspreken tot blijkt dat de klant dit niet op prijs steld, En dat is een keuze die steeds meer bedrijven maken en waar Ziggo zeker niet uniek in is.
     
  5. Ik dacht dat in het engels de combinatie van 'ma'm' of 'sir' en 'you' tesamen het woord 'U' vormt. Ik kan ernaast zitten ;)
    ontopic: persoonlijk is je of jij voor mij voldoende, ik neem aan dat indien er iets aan een klant verkocht of aangeboden word de term U weer tevoorschijn komt.
    En een doorgewinterde helpdesk medewerker zal bij het eerste contact ook zo doorhebben hoe een persoon aan te spreken, of met U of jij en je.
     
  6. Off topic:
    Op zich gelijk, maar dat gebruikt echt niemand meer. Iig niet zakelijk.
     
  7. wat een fouten in de brief. je mag van mij met je of jou spreken of het beleeft is een andere kwestie maar die keuze ligt voledig bij ziggo maar in die brief staan naast enorme spelfouten ook grote fouten in de zinopbouw en vooral daaraan erger ik me
     
  8. Eens dat het antwoord van Ziggo op zijn minst merkwaardig te noemen was. Los van u of jij, normaal grammaticaal correct Nederlands is toch wel het minste wat je mag verwachten van officiële Ziggo mails.

    Spelfouten zijn tot daar aan toe (maak ik zelf merk ik als ik nalees op fora helaas ook vaak), maar door grammaticale fouten onleesbare zinnen is gewoon typisch.

    (Al moet ik wel zeggen dat de gemiddelde post op dit forum nog wel een stukje erger is)
     
  9. klopt op het forum zijn veel typ spell en grammaticale fouten maakr er zelf ook veel maar op een forum let ik er niet zo op het is invormeel dus maakt het minder uit als je een bedrijf of organistie vetegenwoordig moet je er voor zorgen dat je goed en beleeft andwoor dus ook goed taalgebruik. maarja beter een andwoord dan geen andwoord zullen we voorloopig maar als motto houden
     
  10. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Het kan dan wel "informeel" zijn maar ik vind (grove) spelfouten toch zeer storend.
    Ik probeer deze toch zoveel mogenlijk deze te vermijden of zelfs achteraf na teruglezen te corrigeren.
    Anders is straks het einde zoek natuurlijk. :wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina