1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

gejij en gejouw op Ziggo-website

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door prijk, 1 jul 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zojuist heb ik de volgende vraag verstuurd via het klachtenformulier op de Ziggo-website (lukte overigens alleen met IE, niet met Firefox). Ben benieuwd of er antwoord komt...

    Betreft: website
    Bij een bezoek aan de Ziggo-website viel me op dat u de bezoeker consequent met "je" en "jij" aanspreekt. Dit is zeer merkwaardig, omdat uw doelgroep van 8 tot 88 jaar loopt en het bij mijn weten absoluut geen gebruik is in Nederland tegen onbekende volwassenen, waaronder ook vele ouderen, te jijen en jouwen. Kunt u mij vertellen waarom u meent mij als 50-jarige met jij te moeten aanspreken?
     
  2. Ik hoop dat de klantenservice van Ziggo zich met interessantere zaken bezighoudt. Dus je zal wel binnen 2 uur antwoord hebben :eek:

    Herman
     
  3. Ik zou vereerd zijn als iemand mij (als 45 jarige) met jij en jou aanspreekt.
    Eigenlijk hoor ik te vaak 'U'...

    Gert.
     
  4. Ik vind dit wel degelijk interessant en vraag me oprecht af waarom een bedrijf als Ziggo zo van de algehele fatsoensnorm wenst af te wijken.
    Maar goed, ik heb inderdaad al antwoord gekregen. Het is te curieus om hier niet te posten. Het antwoord is ondertekend, maar ik zal de naam van de helpdeskmedewerker weglaten. Het is een copy-paste, dus de spelfouten en ongrammaticale zinnen komen voor rekening van de helpdesker:

    Geachte heer/mevrouw ,

    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC3524 - Klacht - Televisie - Algemene informatie: Abonnement".
    Bij deze kunnen wij u het volgende mededelen,
    Ziggo heeft andere Richtlijnen dan dat de meeste personen gewend zijn,
    Wij weten dat het niet gepast is maan van de andere kant spreekt het ook weer een hele publiek aan met name je jongeren. Dit betekent echter niet dat we alleen voor hun besteld zijn maar voor iedereen.
    Ik kan alleen mijn excuses aan u aanbieden, mocht het u beledigd hebben.
    maar we zijn benieuwd hoeveel klanten we op deze manier kunnen aanspreken,

    XXX


    En laat ik nou denken dat Ziggo specialist in communicatie was?
     
  5. Ben benieuwd welke "algehele fatsoensnorm" jij spreekt. Ik houd ervan met "jij en je/jou" aangesproken te worden. Voel mij ontzettend oud als iemand (< 16 jaar) voor mij gaat opstaan in de trein. Ben toch niet gehandicapt? Maar goed, dat verschilt per persoon natuurlijk.

    Gert.
     
  6. Ik vind deze opmerking niet helemaal fair. Je kan niet zomaar een mening bagatelliseren omdat je vindt dat er belangrijkere problemen zijn.
     
  7. Ja, ja. Weet ik Ben. Ik bagatelliseer toch niemand? Ik wil graag met je,jij,jou aangesproken worden en Prijk niet. Dat is een keuze. Misschien heb ik wel moeite met ouder worden :cool: Als Ziggo zijn/haar toon aanpast mbt de wat ouderen onder ons start ik daar geen nieuwe discussie over hoor.

    Gert.
     
  8. ik bekijk gewoon een aantal draadjes in dit forum en concludeer...thats all :eek:
     
  9. Er is door ziggo een keuze gemaakt over hoe men met de klant communiceerd

    1 bij 1op1 kontakt met de klant mag men elkaar met je en jij aanspreken
    tenzij de indruk gewekt wordt door de klant dat deze liever met U aangesproken wordt
    2 daarintegen wordt er bij de zakelijke klant wel met U gesproken
    kijk maar eens bij de de site van ziggo zakelijk
     
  10. De keuze van Ziggo kan ik goed volgen.
    Hun slogan is dat ze naar ons als klant luisteren en ons zo willen leveren waar wij om vragen, of ze dat nu ook echt doen wil ik hier niet gaan bediscusieƫren maar geeft wel aan dat het hun intentie is om op "intieme" aard te communieceren.
    Dit nodigt dan ook meer naar je en jij dan naar u.
    Persoonlijk houd ik er ook meer van om met je en jij te werken en met voornaam.

    Ik ben voor mijn werk wel vaker in Duitsland en daar is het dus zeer extreem de andere kant op. Zelfs nauwe collega's spreken daar vaak elkaar nog met Sie en Herr ..(achternaam) aan. Daar krijg ik dan ook keer op keer koude rillingen van.

    Ik kan begrijpen dat iemand het liever wat netter houdt en dus aan u de voorkeur geeft, maar men moet toch een keuze maken en kan het dus (helaas) niet voor beide groepen tegelijk goed doen, zoals met zoveel dingen.

    Wat ik wel betreur bij Ziggo is dat men zo ontzettend vaak in hun antwoorden spel- en grammatica fouten maakt terwijl haast elk mail programma hier toch wel een oplossing voor kan bieden, in tegenstelling tot dit forum. Ik ben zelf geen held in spelling en grammatica dus kijk er in mijn verhaal maar niet na.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina