1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Zeer regelmatig sitecom router resetten

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Goofy07, 30 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds kort internet via Ziggo. Maak gebruik van een Sitecom WL-160 voorzien van laatste firmware.

    Probleem is dat ik regelmatig (dagelijks, soms wel na een uur) geen internet meer heb. Even router van de stroom af en dan doet alles het weer. Kreeg van Sitecom het onderstaande antwoord:
    =============

    Het is momenteel een bekend probleem bij Ziggo dat hun Motorola modem niet constant routers van een ip-adres voorziet waardoor de verbinding heel onstabiel kan zijn. Dit is een DHCP probleem van het modem waar wij helaas geen oplossing voor kunnen geven aangezien dit niets met de router zelf te maken heeft. Wij hopen dat Ziggo hier snel een oplossing voor weet te vinden aangezien een hoop Ziggo klanten dit probleem momenteel ondervinden.
    ==============
    Mijn vraag of deze verklaring klopt en of ik het kan oplossen door op het modem de dhcp uit te zetten.


    Alvast dank!
     
  2. Lijkt me apart, de modem gebruikt namelijk zijn DHCP functie normaliter helemaal niet, want dan zou je standaard niet verder komen dan een 192 ip adres.

    Op het moment dat je geen internet hebt, is dan je router nog wel bereikbaar?
    Welk ip krijgt je router op dat moment toegewezen via het modem?
    Kan je het ip van je router vernieuwen op dat moment?
     
  3. Dank voor je reactie! Heb net weer mijn router moeten resetten.
    1. Als ik geen internet heb is de router nog wel benaderbaar
    2. geen ip adres toegewezen (0.0.0.0)
    3. Renew failed.

    Heb overigens de router van een fixed TCP/IP adres voorzien (192.168.2.1).
     
  4. Ik kan dit beamen. Heb onlangs een draadloos netwerk met een Sitecom router geinstalleerd en inderdaad valt de verbinding soms zo maar weg op een van de draadloze computers. Misschien kan een Ziggo-official hier een even een reactie opgeven hoe dit zit. Irritant is het zeker. Ik zit in het @home gebied!
     
  5. Router heeft dat IP-adres toch standaard?

    Heb je je router wel goed geinstalleerd? Je moet bij installatie kiezen voor het motorola-modem zonder password (tenminste ik neem aan dat je een motorola-modem hebt) of de optie UPC/Chello etc.

    Zeker oud-@home mensen denken dat ze moeten kiezen voor @home-verbinding, maar dan moet je je computernaam intoetsen, waarop de verbinding vervolgens botst (en je inderdaad steeds je router moet resetten). In het @home gebied zijn meer klachten omdat veel mensen niet weten dat de wijze van verbinden zonder computernaam sinds enige tijd is ingevoerd. Sommige routers moet je dan even opnieuw installeren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2008
  6. Installatie was goed, volgens sitecom helpdesk bekend probleem. Vervolgens vervangen door linksys router en alles werkte heel stabiel. Helaas inmiddels weg bij Ziggo omdat zij mij geen telefoonnummer konden verstrekken kon wel uitbellen, maar niet ontvangen. Alleen toen ik belde waar het modem naar toe moest was mijn abo onbekend. Kan nog steeds downen uit de newsgroepen.....:-)
     
  7. sitecom router

    Hoi Goofy

    Ik heb hetzelfde probleem en ik wordt er gek van, dan gaat het weer weken of maanden goed en dan BAM lig ik er weer uit. Alles weer resetten en hij doet het weer. Heb gisteravond met Ziggo gebeld, weet je wat hij zei? Je router is verouderd omdat hij de hele dag aanstaat.

    Mijn router is pas 2 jaar oud en het is normaal dat een router de hele dag aanstaat. Dus dat is het probleem niet.

    Alhoewel ik dit probleem ook weleens bij Casema had, maar sinds het Ziggo is geworden is het alleen maar verergerd. heb jij inmiddels al een oplossing gevonden/ontvangen?

    Groet
    Nostalji
     
  8. Ik heb het opgelost door de sitecom te vervangen door een linksys wrt54G. Sindsdien hele stabiele verbinding. Ben inmiddels weg bij Ziggo (konden mij om onbekende redenen geen telefoonnummer geven, kon wel uitbellen), maar ook bij telfort werkt deze router super. Heeft heel veel extra instellingen. Heb wel de oorspronkelijke firmware vervangen door tomato firmware.

    O ja router kostte iets van € 42

    Suc6!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina