1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ligt het echt alleen maar aan de klanten?

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door BenJ, 26 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik had de geluiden van Ziggo al eerder opgevangen over naar hun mening de oorzaken van de slechte bereikbaarheid.(http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2588564 en nu ook op Vara radio kassa http://kassa.vara.nl/portal?_scr=radio_artikel&number=4117928 )

    Buiten een paar factoren die samenvielen met de lancering van het nieuwe merk, waar Ziggo dan niet de veroorzaker van was (alhoewel beste Rik Bronswijk, de grote storing in het midden van het land pas een maand na de start viel) :
    Wat moet je nu denken als je de reactie van Ziggo hierin beziet ?


    “OK, er zijn weliswaar wat problemen. Maar eigenlijk ligt dat niet aan ons.”
    • Als klanten veroorzaken we “file problemen”, alleen vergeet deze wegbeheerder te vertellen dat toen de weg werd opengesteld voor het verkeer de wegwerkers nog volop bezig waren.
    • Als klanten zijn we toch minder slim dan Ziggo aannam. We zijn “overspoeld” met informatie en nog snappen we het niet.
    • Eigenlijk zijn er voornamelijk “informatieve” telefoontjes gepleegd.
    • Mogelijk heeft “vervuiling” in de database er hooguit toe geleid dat niet alle klanten geïnformeerd zijn.
    Natuurlijk hoef je niet te verwachten dat Ziggo de problemen breed uitmeet, dat doen we zelf massaal wel als klanten, al een dikke anderhalve maand lang op diverse fora. Maar om te doen alsof er in wezen niets aan de hand is, is wel een ander uiterste. Het enige probleem dat er eigenlijk volgens Ziggo aan de hand is, zijn de lange wachttijden, die we zelf als klanten veroorzaken. Daarvoor zegt Ziggo zelfs “sorry” op de eigen website en kunnen we tijdelijk bellen tegen “lokaal” tarief.

    Beste Ziggo, we zien allemaal, dat je er eigenlijk ook nog niet klaar voor was. We willen dat ook allemaal best begrijpen, tenslotte moet je toch ergens beginnen. Dat het allemaal niet zo uitpakt als je had gehoopt en daarbij ook nog eens tegen een aantal fikse verstoringen aanloopt en dat je vreselijk je best doet om alles weer zsm op de rails te krijgen ook daar willen we ons vertrouwen in uitspreken, maar doe niet alsof we het aan onszelf hebben te danken. Dit is geen toedekken meer maar de schuld bij een ander neerleggen, terwijl we allemaal beter weten. Dit is ongepast.
    Ging Ziggo het niet anders doen ? Zou het in deze dan ook niet fair zijn om bij jezelf te rade te gaan waarom die klanten het dan niet allemaal hebben begrepen ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2008
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    nrc.nl - Ziggo moet de kritische klant binnen houden

    Ziggo moet de kritische klant binnen houden

    28 juni 2008

    Kabelmaatschappij Ziggo, kampte in zijn eerste maand met storingen en een onbereikbare helpdesk.
    Zo’n moeizame start is niet zonder risico’s, met 3,3 miljoen kritische klanten.

    nrc.nl - Ziggo moet de kritische klant binnen houden
     

  3. Dit zijn klantonvriendelijke opmerkingen:

    Gert.
     
  4. Zou inderdaad een schande zijn als het een opmerking was geweest van een Ziggo medewerker. Het is alleen een analist van Merx Enterprisises, een investeringsmaatschappij. Zijn enige belang is of er winst te halen is.

    Je haalt het citaat nogal uit de context.
     
  5. En wie dacht je wie de eigenaren zijn van Ziggo? Juist, twee investeringsmaatschappijen (hedge-funds). Als de nieuwe eigenaren van Multikabel, Casema & @Home wat zorgvuldiger zouden zijn omgesprongen met de belangen van hun klanten dan zouden er wellicht wat minder problemen zijn ontstaan sinds 16 mei (en dit is dan nog heel mild uitgedrukt). Geeft aardig aan hoe zo'n investeringsmaatschappij denkt over hun aanwinsten en wat hun belangen zijn...

    Gert.
     
  6. Is het geen Private equity i.p.v. een hedge fund?
     
  7. Idd private equity funds.

    Hedge funds zijn weer wat anders: die hebben nog een kortere termijn.

    Private equity funds kopen bedrijven op waar zij kansen zien om binnen een jaar of 4 / 5 door middel van efficiencymaatregelen de waarde van het bedrijf op te krikken om het met winst door te verkopen.

    Hedge funds speculeren op veel kortere termijn. Zij kopen aandelen om per direct beleidswijzigingen af te dwingen die voor hun als aandeelhouder voordelig zijn.

    Zie Ziggo (private equity) en ABN Amro (hedge funds).
    Ziggo is gekocht en daar houden de kopers het belang zo'n 4 a 5 jaar om vervolgens als het goed is met winst weer te verkopen.
    ABN Amro had te maken met TCI die nooit meer als 3% van ABN Amro heeft gekocht en nooit de bedoeling had de meerderheid te kopen. Zij hebben alleen met succes met die 3% zaken kunnen agenderen die op korte termijn hebben geleid tot de verkoop van ABN Amro tegen een fors hogere prijs dan de toenmalige beurswaarde. Maar Fortis/RBS/Santander hebben uiteindelijk ABN Amro gekocht, niet TCI.
     
  8. Ben J......

    Ik snap echt de ophef niet die er ontstaan is bij het intreden van ziggo....de meeste telefoontjes aan ziggo zijn onnodig inderdaad, dit omdat de klanten naar mijn inziens met domme en onnodige vragen komen.

    Ik ben prima geinformeerd (ok, soms een beetje laat) maar er is niks dat ik niet snap. Toen multikabel, @home en Casema verder zijn gegaan als ziggo, gaan er ineens allemaal klanten van abbo veranderen. mensen willen een alles in een pakket of willen ineens klant worden met extra diensten bij ziggo.

    Ziggo's grootste probleem is momenteel de administratieve kant, ik heb bellen, internet intensief en TV Digitaal extra.... en ik laat het echt wel uit mn hoofd om dit nu al te wijzigen naar bijv. een alles in een pakket. Ik zit momenteel goed..... en ga pas wijzigen als ziggo haar administratie op orde heeft.

    Natuurlijk zijn de problemen voor ziggo ook groter dan verwacht..... en ik ben er van overtuigd dat ze haar uiterste best doet om dit op te lossen.
    Het moet alleen haar zaakjes op orde stellen. en dat duurt even.......

    Natuurlijk is het voor mij makkelijk praten omdat ik geen problemen heb, maar mensen willen te snel veranderen, en dat kan ziggo als startende niet aan...... mijn advies is dan ook.......dat als je teveden bent met je huidige niet in je abbo moet gaan zittn wijzigen ........... wacht eerst even af.... totdat alles op orde is.......

    Tevens ben ik van mening dat je je als site-admin neutraal moet opstellen en geen eigen meningen moet gaan posten......
     
  9. Nog een staaltje Ziggo-ellende.

    In Zoetermeer is de gehele analoge radio indeling al 2 dagen van slag...zenders worden niet meer doorgegeven, zitten op een verkeerde frequentie of er zijn in één keer hele andere zenders te horen..de enige zender die wel goed werkt is 3fm. Ook op tv is eea niet in orde (Rai Uno en WDR worden nu doorgegeven terwijl die normaal niet te zien zijn)..TBN en Arte zijn niet meer te ontvangen...

    Op de ziggo-site is geen storing bekend..teletext geeft geen info. Mensen die bellen over de storing krijgen te horen dat de radio-indeling is veranderd en als ze het hier niet mee eens zijn moeten ze maar een klachtenbrief schrijven...

    Oorzaak van probleeem: glasvezelkabel richting Zoetermeer is kapot en er wordt gebruik gemaakt..van backup signaal... waardoor niet gehele aanbod goed kan worden doorgeven

    Waarom wordt dit niet gewoon gecommuniceerd? Voorheen werden alle werkzaamheden en storingen op wijknivo door Casema weergegeven..prima systeem! Nu lees je helemaal niks meer en gaan mensen dus bellen. Kortom..Ziggo heeft een serieus probleem...

    Het bedekken van dit soort dingen met de mantel der liefde moet eens afgelopen zijn...na een maand Ziggo moeten dit soort zaken gewoon op orde zijn! Tijd voor actie MGV!

    grtn

    herman

    Een tevreden casema klant.....en als het zo doorgaat..binnenkort Ex-ziggo klant..
     
  10. Ik heb ook geen probleem maar zou wel graag wat aan het abonnement willen wijzigen: een wat lagere internetsnelheid (heb nu intensief 12000) zou ook wel goed zijn voor me. Maar dat durf ik niet op dit moment, ik wacht wel af of ergens in 2008 Ziggo mij een voorstel doet wat zij goed vinden voor mij, dan kan ik altijd nog afwijken van dat voorstel. Ondanks dat de vervanging van mijn defecte smartcard prima ging zie ik nog steeds dat er een hoop dingen (administratief) fout gaan.

    Ook een moderator heeft een mening

    Gert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina