1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E34 storing

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door menjho, 28 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Dit kun je toch niet menen ??? Moet je bij aankoop nog gaan uitkijken welke kaart ze je leveren ook!! Ziggo = Ziggo en ik kan me zo voorstellen dat die pakketten gewoon worden geleverd aan alle winkels zonder naar de kaart te kijken. Daarbij kan iemand een startpakket kopen in Brabant die in Groningen woont. Dus vrij stom al die verschillende kaarten
     
  2. Ik heb inmiddels een andere Smartcard van ZIGGO aangeschaft in de winkel en deze werkt wel correct!Ik ben via dit forum een stuk beter geholpen dan telefonisch want deze vertelden dat mijn receiver kapot was. Bedankt voor de informatie.
     
  3. rood, geel, groen, paars, oranje, blauw

    Je mag gerust een oude kaart gebruiken, het enigste is dat de oude kaarten niet tussen de Casema, Multikabel, @home gebieden verhuisd kunnen worden. (mogelijk zijn de oude Multikabel en @home kaarten wel uitwisselbaar)
    Dus de Casema kaart is alleen bruikbaar in het voormalig Casema gebied, uitzondering hierop zijn Monickendam, Broek in Waterland en Marken waar het signaal vanuit Alkmaar komt. (dit staat fout in de Ziggo handleiding DTV)
    Ook in Laren is het zo dat dit gevoed wordt vanuit Alkmaar maar binnenkort waarschijnlijk direct vanuit Casema, er is daar dan ook internet en telefonie te krijgen. Misschien moeten bestaande DTV kijkers dan wel een blauwe kaart hebben.
    De nieuwe oranje kaarten voor het Multikabel en @home gebied zijn dezelfde en kunnen tussen deze gebieden verhuizen maar niet naar het Casema gebied.
    Later komen er nieuwe kaarten die in het gehele Ziggo net kunnen worden ingezet. (oranje achtig blauwe of andersom :lol:)
    Ook dan kun je alle oude kaarten dus ook de oranje en blauwe kaarten niet in het gehele gebied gebruiken.
    Verhuizen naar een ander gebied betekend dan een nieuwe kaart aanvragen bij Ziggo.
    Het probleem schijnt te zijn dat de Casema kaarten niet of nog niet geupdate kunnen worden. Of dit ook betekend dat alle oude Casema kaarten vervangen moeten worden weet ik niet.
     
  4. Ga hier nu geen eigen verhaal opsteken wat niet klopt want dan wordt de verwarring alleen maar groter.:cry:

    Oranje kaarten zijn mee te verhuizen, maar dan moet het wel juist geregistreerd worden. De oranje kaarten blijven en de blauwe kaarten zullen over een aantal maanden niet meer geleverd worden. Nieuwe Casema klanten zullen dan ook oranje smart cards krijgen. Verder houdt iedereen z'n kaart, behalve bij verhuizingen. Klanten die verhuizen tussen oost en west zullen een nieuwe kaart nodig hebben. Dit zal over enkele maanden geheel ingericht worden in alle klantsystemen

    Oude (CA en MK) kaarten werken in het gebied casema en multikabel.
    Oude kaarten van @home en MK zijn niet zonder meer uitwisselbaar. .

    De generieke paarse kaarten worden tijdelijk geleverd ivm tekort aan ziggo branded kaarten



     
  5. oranje / blauw, lekker duidelijk!

    Anoniempie,

    Wel handig dat je gelijk het hele verhaal vertelt.

    Werk je bij Casema NV? Waarom ben je anoniem? Ga je Holland Shipping de schuld geven? Spreek je namens Ziggo?
    Ik ben ook geinformeerd maar het technische verhaal dat erbij hoort ontbreekt, daarom blijven er vraagtekens en kan er verwarring ontstaan.
    Ik ben dan ook geen woordvoerder/persvoorlichter van Ziggo en spreek dus niet namens Ziggo. Ik ben ook onvoldoende geinformeerd om elke vraag te beantwoorden.
    Daarom ben ik ook geen Ziggo official.

    Okee dus de oranje kaarten kunnen nu nog niet werken in de Casema gebieden maar dat zal later wel het geval zijn.
    De kaarten/netwerken zijn wel/niet compatibel met elkaar maar na een upgrade bij Casema kunnen de oranje kaarten daar alsnog werken.
    Tijdelijk zijn er 2 verschillende kaarten oranje voor Multikabel en @home gebieden en blauwe voor Casema.
    Later zal de blauwe niet meer uitgegeven worden en is er alleen nog de oranje kaart voor heel Ziggo.
    Dit betekend dat er tussen de netwerken verschillen blijven en de oude kaarten blijven daardoor werken totdat je verhuisd buiten het voormalig .... gebied.

    Dus wat aan mijn verhaal niet klopt:
    1: oude Multikabel en @home kaarten zijn NIET uitwisselbaar
    2: de nieuwe oranje Ziggo kaarten zijn niet anders dan de oranje kaarten die nu uitgegeven worden. Er komen dus geen oranje/blauw achtige kaarten.
    3: de laatste regel, het waarom hiervan is mogelijk niet goed of volledig.

    Wat klopt er dan allemaal wel:
    De oude kaarten zullen in hun huidigge gebieden werken, als dat niet zo is of je gaat verhuizen krijg je van Ziggo een kaart die wel werkt.

    Handig weetje:
    De door Ziggo (Casema NV/Holland Shipping) verstuurde DTV pakketten zijn tijdelijk voor de @home en Multikabel gebieden voorzien van een ORANJE sticker.
    De tijddelijke Pakketten voor het Casema gebied hebben een andere EAN (bar) code dan het pakket voor @home en Multikabel gebied.
     

  6. Blijkbaar voel je je aangesproken, volgens mij heb ik geen logistiek partner genoemd en verder heeft een gebruikersnaam niet zoveel betekenis, ik kan elke naam opgeven. Uit de toevoeging mag je wel wat afleiden en eveneens uit de reacties, die ik op dit forum en het oude TVHomeforum heb geplaatst. De toevoeging kan alleen de moderator aanpassen en die verifieert de herkomst/authentiteit uiteraard.

    Ok, nu even de laatste aanvullingen:

    - voor de volledigheid: oranje ziggo kaarten werken alleen in de eerste 2 weken bij casema klanten maar kunnen niet geactiveerd worden. Dit zal op termijn aangepast worden en tot die tijd worden blauwe ziggo kaarten geleverd.
    - er blijven verschillen in netwerken en systemen bestaan, maar we zullen voor de klant dit onderscheid minimaliseren met het doel van 1 smart card type
    - de paarse kaarten kunnen zowel voor casema zijn als voor multikabel/@home. Ik weet niet welke aanduiding op de kaart voorkomt. Ik weet dat iemand in groningen een paarse kaart heeft ontvangen met een casema opdruk (chip zijde).

    Ik besef me dat al deze varianten kunnen leiden tot fouten en dat we daar zelf mede verantwoordelijk voor zijn. Dat is ook de reden dat ik op dit forum probeer gebruikers te helpen die problemen ervaren met verkeerde kaarten.

    Anoniem
    Ziggo
     
  7. Ik denk dat Ron eerder dit als probleem/frustratie aangeeft:

    Het wel geinformeerd zijn, maar dat weer niet volledig, wat als gevolg heeft dat hij verkeerde info nu doorspeelde, waarvan hij echter niet beter wist als dat het correct was.

    Nou ja hoe het ook zit, discussieer maar lekker door, steekt iedereen weer wat van op :wink:
     
  8. Ik veronderstel dat het iedereen nu wel duidelijk is. Dus mocht je problemen hebben met een nieuwe kaart, check de kaart dan nog eens met bovenstaande info. Helaas vragen de aanpassing naar het ziggo merk een aantal tijdelijke maatregelen zoals de blauwe en de paarse irdeto kaart, wat het er helaas niet duidelijker op maakt. Dit geldt soms ook voor onze eigen mensen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina