1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Modem activatie mislukt!

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Hammar, 27 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hammar: bij mij precies hetzelfde probleem (inclusief de wazige foutcodes):cry:

    Ben je al een stapje dichter bij de oplossing?

    Voorburg'
     
  2. Nee, sorry, nog niets wijzer.
    Ik hou je op de hoogte, ok?

    Trouwens, even ter aanvulling, als ik "activatie" intik bij de browser (ook meerdere browsers geprobeerd trouwens) krijg ik dus helemaal niets:?

    Als ik naar www.ziggo.nl intik kom ik dus wél op de activatie-pagina maar als ik op volgende klik krijg ik die pagina zoals ik eerder postte.

    Ook nog even in de veilig-modus met netwerkondersteuning geprobeerd, geen succes dus.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2008
  3. Hi!

    Je hebt me om 23:23 een private message gestuurd. Ik zou ook mensen even de tijd geven om te reageren...

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Jah, ok!

    bedankt alvast voor je aandacht.
    Maar ik wordt er onderhand hopeloos van, kan je dat ook begrijpen??

    m.vr.groeten, Hammar.
     
  5. Nou, vanmorgen dan eindelijk eens de helpdesk aan de lijn gehad.
    Door de grote drukte is er vertraging ontstaan bij het invoeren van de id-code's van de modems in het systeem. Omdat het systeem de id-code van mijn modem dus niet herkent, kan ik 'm dus ook niet activeren.
    Geduld...geduld...geduld...geduld.......
     
  6. Thanx, goed om te weten. Zal zelf dus ook moeten wachten (zal ook nog even de helpdesk proberen te contacten).

    Blijft trouwens wel vreemd dat ze bij Ziggo niet eerst de id's in hun systeem invoeren voordat ze een modem uitleveren.
     
  7. Ik heb mijn nieuwe modem helemaal niet geactiveerd. Als ik activatie invoer in mijn browser krijg ik de site van canal digitaal :lol:
    Blijkbaar was mijn modem al geactiveerd.

    Voor gebruikers die problemen hebben met hun verbinding als je een router gebruikt: mijn verbinding viel dagelijks meerdere malen weg als ik een router gebruikte, 1 pc rechtstreeks gaf dat probleem niet. Met mijn oude modem werkte alles prima. Het leek mij wel erg toevallig als de router opeens kapot zou zijn.
    Na ingelogd te hebben in het modem zag ik dat de DHCP server van het modem aan stond, zinloos in een modem met maar 1 ethernet aansluiting en bovendien vragen om moeilijkheden i.c.m. een router. DHCP in het modem uitgezet en gereset. Sindsdien is mijn verbinding niet meer weggevallen.
     
  8. Dat is inderdaad best slordig van Ziggo, maarja, ze hebben zoveel problemen met die @home en multikabel klanten
     
  9. Grrrr nu is de situatie weer anders.
    Kom nu op de activatie pagina en als ik op 'volgende' klik krijg ik: "helaas is het niet gelukt uw modem aan te melden, bel de helpdesk bla bla bla"
     
  10. Ok, voor de mensen met dezelfde problemen als ik en dus nog wel een oud werkend modem hebben, doe alsvolgt:

    Installeer Ziggo-snelhelp op je pc, start een chatsessie met de helpdesk en hou het HFC MAC ID nummer wat onder op het nieuwe modem staat bij de hand. Zij kunnen het modem in het systeem zetten voor je, verder gewoon doen zoals in de handleiding.

    Is gelukt bij mij, ook de beloofde downsnelheid word gehaald!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina