1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

twee decoders

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door burdynam, 26 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij @Home kon je eerder maximaal 3 smartcards per klantnummer activeren. Meerdere klantnummers per adres kon, maar dan ook meerdere facturen enz.

    Durf niet te zeggen of deze limiet ook bij Ziggo geldt. Volgens mij niet.
     
  2. Ziggo heeft volgens mij max 4 smartcards per abonnement, meende ik ergens op de site gelezen te hebben.
     
  3. Extra kaarten voor meerdere decoders

    Hopenlijk is het aantal kaarten niet beperkt tot 3 of iets dergelijks.
    Straks zit er een in de :
    TV-woonkamer.
    HDrecorder.
    Eigen slaapkamer.
    Kinder slaapkamer.
    Hobby kamer.
    En mischien nog een in een toekomstige losse Radiotuner of Computer met TV-kaart.
    Dus 5 gebruik je er zo, en als je meerdere kinderen hebt (pubers of ouder) is 6 of 7 zelfs ook niet uitgesloten.
    Als je zelf de extra kaart heb gekocht zou je er toch van uit mogen gaan dat deze gratis of voor een minimaal bedrag geaktiveerd wordt voor het complete abonnement dat je hebt afgesloten, je hebt per slot van rekening al betaald om te mogen kijken, het zou dan van de gekke zijn als je moet gaan betalen per inwoner op je adres.
    Het is voor Ziggo per slot van rekening niet meer als een vinkje op een invoerscherm in combinatie met je kaartnummer.
    (Je kaartnummer kan je bijvoorbeeld zelf aanmelden op je eigen inlogsite van Ziggo, of Ziggo stuurt ze toe na betaling).
    Voor de computer duurt het uitrekenen van je factuur dan 2 picoseconden extra tijd of zoiets.
    Maar vermoedenlijk hebben ze tijdens de fusie water bij de wijn moeten doen en gaat het niet om het spel maar om de knikkers....:?

    We wachten het maar even af......voordat we gaan blaffen tegen de Maan
     
  4. voor het nemen van wel of geen extra diensten wel belangrijk kom op ziggo beslis en wees duidelijk
    ik nu neem ik geen extra diensten want dan ben ik minimaal het dubbele kwijt en dat terwijl ik best wel het veel te dure eredivisie life wil maar ik moet dit dan twee maal nemen nou en dat wordt te gek dus dan maar helemaal niets en zo zijn er veel meer ziggo clienten die zo beslissen
     
  5. Waarschijnlijk betaald Ziggo gewoon een deel aan bijv. Filmnet om het via digitaal uit te mogen zenden. En daarnaast zijn er ook nog de kosten van de extra bandbreedte, streaming apparatuur en andere hardware e.d.
     
  6. Volgens mij maakt het niets uit hoeveel decoders je heb op 1
    kabelaansluiting.

    Vind het alleen jammer dat als ik beneden film1 heb en boven niet.
    Steeds verwisselen van die kaarten is ook niet echt goed voor dat
    chipje op die smartcard.
     
  7. Met dagelijks wisselen gaat het hier toch al 3 jaar goed.
    Maar hopelijk gaan ze nu binnenkort eindelijk die systemen eens gelijk trekken en wordt het voor 2de etc kaart gratis (op jaar kosten na).
     
  8. Je zal me wel bijdehand vinden, maar hoe kom je aan deze info? Ik hoop echt dat je gelijk hebt.

    Ik val onder de oude Multikabel (Regio Velsen) regeling, waarbij ik iets vans van 50 cent per extra kaart per maand betaal. Ik betaal eenmalig extra voor het totaalpakket en eenmalig extra voor Film1.

    Op alle kaarten in huis is hier het totaal pakket en film1 te ontvangen, net zoals het was bij Multiokabel voor de grote fusie. Ik heb drie kaarten:
    1 in de slaapkamer
    2 in mijn MediaPortal PC (dubbele tuner dus dubbele kaart)

    Ik lees dat mensen met meerdere decoders hun smartcard switchen als ze van kamer veranderen. De volgende stap is zeker terug naar het stenentijdperk. Belachelijk dat dit moet.

    Nog iets: Bij Multikabel betaalden we nog geen tientje voor een extra kaart. Nu betalen we 30 Euro. Ik kwam hierachter toen ik van de week voor mijn vader een nieuwe kaart moest kopen omdat zijn oude kaart stuk was (volgens Ziggo).

    Ik vind de prijsstijging voor de Multikabel abonnee's belachelijk. De dame bij Ziggo die bovenstaande prijswijzigingen bevestigde raadde me aan deze punten schriftelijk bij Ziggo aan te kaarten, gezien ze van Multikabel abonnees vaker deze klachten hoorde. Keurige dame overigens, maar een hele slechte verandering. "TV zoals jij dat wilt"... laat me niet lachen.

    Even de historie voor MK klanten:
    1. Analoge TV, meerdere aansluitingen, geen problemen.
    2. We worden aangeraden digitale TV te nemen. Mooier beeld etc, extra decoders geen porobleem (0,50 cent admin kosten + 10 euro eenmalig)
    3. We gaan extra betalen voor het digitale basis pakket (was gratis)
    5. Multikabel wordt Ziggo
    6. Extra smartcards betekent 30 euro eenmalig en maandelijks betalen per abonnement.

    Het moet niet gekker worden.... Ik hoop dat de Ziggo gebruikersvereniging hier wat aan doet. Fusies zijn er om groter te worden en kosten te besparen. Ik heb het gevoel dat we hiermee juist voor de nieuwe naam aan het betalen zijn en voor de bonus van de directeur.

    Slechte zaak Ziggo. Geef mij maar weer Multikabel.

    Luke
     
  9. Als u onder deze regeling valt, betaalt u niets voor uw 2e en 3e kaart.
    Indien er een smartcard stuk is, kunt u via de helpdesk een -gratis- nieuwe bestellen.
     
  10. Allemaal leuk en aardig, maar niet als ik volgend jaar verhuis. Ik woon nu namelijk in hetzelfde pand als mijn bedrijf. Volgend jaar verhuis ik (het bedrijf blijft, met TV aansluiting) en zit ik op mijn nieuwe adres met de nieuwe voorwaarden opgescheept. Dus wordt er door Ziggo verwacht dat ik driedubbel betaal.... yeah right.

    Overigens, als ik hier een extra decoder zou willen neerzetten, dan val ik NIET onder de oude regeling. Bron: Ziggo helpdesk.

    Tot slot vind ik het niet netjes voor mijn overige buurtbewoners. Niet iedereen heeft (nu) meerdere decoders in huis.. maar dat gaat vanzelf komen wanneer analoog steeds meer wordt ondergeschoven door Ziggo.


    De smartcard was opgestuurd naar de helpdesk. Die heeft hem kwijtgemaakt. Het zou ook weken duren...en het zou niet gratis zijn geweest, maar gewoon 3 tientjes, werd mijn vader later verteld door een Ziggohelpdeskmedewerker.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina