1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Santpoort, 25 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds de bestelling van Alles in één is het bij mijn ouders misgegaan.

    Ziggo e-mail & brief gestuurd, zonder reactie vooralsnog.
    Wat moeten ze nou met een niet-gevraagd nieuw nummer dat niemand kent en dubbele kosten aangezien KPN gewoon doorloopt? En sinds de installatie (27 augustus) wel hogere kosten en halvering van de internetsnelheid... Ik wacht nog een week op een reactie en dan zeg ik alles maar voor ze op.

    M.v.g.,
     
  2. U haalt nu wel veel zaken door elkaar heen.
    - Niet gevraagd nummer: dan is er niet gevraagd om een nummer portering, in dat geval had de KPN zelf opgezegd te worden.
    - Hogere kosten? bij een all in 1 pakket liggen de kosten altijd lager, tenzij KPN abonnement blijft doorlopen.
    - Halvering van de internet snelheid? in vergelijk met wat?
    - Helpdesk al gebeld en gevraagd wat te doen?

     
  3. 1. Er is wel gevraagd om nummerportering (ik moest de naam en het telefoonnummer opgeven van het KPN nummer), maar dat is blijkbaar verkeerd opgevoerd. Ik heb de helpdesk direct gebeld toen ik de bevestigingsbrief kreeg met plots de melding van een nieuw nummer, maar het kon niet meer gewijzigd worden i.v.m. de aanstaande installatie-afspraak. Mij werd aangeraden om _na_ installatie alsnog portering aan te vragen. Heb ik gedaan, niks gehoord. Daarna weer gebeld, het machtigingsformulier zou opgestuurd worden en de fout zou worden hersteld (d.w.z. KPN porteren en nieuwe telefoonnummer laten vervallen); geen reactie. Daarna weer gebeld... toen werd me gezegd dat 't helemaal niet kon en dat ik moest opzeggen, zonder verbinding zou komen te zitten voor een tijdje en het dan opnieuw moest aanvragen...
    2. Ik had tv + internet voor 35 euro bij Casema/ Ziggo, nu alles in één voor 40 euro.
    3. In vergelijking met het losse internetabonnement van Casema/ Ziggo dat ik had à 20 euro.
    4. Ja, drie of vier keer. Kleine 4 weken terug e-mail als klacht en dezelfde e-mail in briefvorm op de post gedaan vragend om een passende oplossing.

    Nog steeds geen inhoudelijke reactie van Casema/ Ziggo, maar ik geef ze nog wel een week of anderhalf alvorens het geheel maar op te gevn. Het lijkt me dat het niet zo heel moeilijk moet zijn om het (nog werkende) KPN nummer te porteren en dat ongevraagde nieuwe nummer te laten vervallen. Immers, het lijkt veel op de zaak die hier speelde... vandaar dat ik het verhaal las en me hier heb aangemeld om het goed te volgen.

    M.v.g.,
     
  4. Ik heb u een PB gestuurd.

     
  5. Dankwoord

    Ik wil graag zelf ook nog even een ieder bedanken die er voor gezorgd heeft dat mijn telefoon eindelijk werkt.
    Het heeft natuurlijk schandalig lang geduurd maar gelukkig is het nu in orde.
    Misschien is het voor Ziggo iets om de procedure te veranderen waardoor de oplossing bij een fout minder lang hoeft te duren.
    Sterkte voor de anderen die met hetzelfde probleem zitten!
     
  6. Ik heb naar aanleiding van mijn e-mail aan Ziggo een bloemetje gekregen en het porteringsverzoek is uitgezet naar KPN werd me gemeld op donderdag jl. (17e oktober) Ik was blij om eindelijk na 6 weken eens een inhoudelijke reactie te krijgen van Ziggo.

    Tot ik gisteren een brief op de mat vond met de bevestiging van mijn opzegging van telefonie en internet per 9 oktober (gedateerd op 10 oktober jl.). Ik weet van niks en heb de klantenservice gebeld die me vertelde dat er in het systeem niks stond over een opzegging van de diensten, maar zag wel het porteringsverzoek staan.

    Het is administratief een beetje verwarrend, ik _denk_ (nu) dat ze het allemaal administratief hebben opgezegd om me straks met de daadwerkelijke portering administratief opnieuw aan te melden. Internet werkt namelijk gewoon en ik hoop dan ook niet zonder te komen zitten.

    Ik ben enigszins verward, maar wél hoopvol.
    M.v.g.,
     
  7. Ik denk dat het klopt.
    Mijn moeder had hetzelfde. Eerst kreeg ze post dat het abonnement, met het verkeerde nummer, werd opgezegd en later een brief, met het goede KPN-nummer, dat het abonnement werd geactiveerd.
    Het komt in eerste instantie verwarrend over maar uiteindelijk komt het goed.
    Overigens leuk dat Ziggo als gebaar bloemen heeft gestuurd. Mijn moeder heeft in al die maanden dat ze heeft moeten wachten nog nooit enige vorm van excuses ontvangen van Ziggo, niet zo netjes dus.
     
  8. Toch onterechte kosten!

    Het is dan toch gebeurd, zelfs dít gaat weer niet goed...
    In plaats van excuses van Ziggo, voor mijn moeder, is er nu een bedrag van €69,95 gefactureerd voor een monteur die nooit geweest is.
    Zogenaamd voor installatie van het modem.

    Kan er eigenlijk iets wel gewoon goed gaan met Ziggo?

    Het is natuurlijk gewoon schandalig om iemand 5 maanden te laten wachten tot de verbinding goed opgeleverd wordt en dan ook nog eens onterechte kosten in rekening te brengen.
    Ik word er zo langzamerhand doodziek van, want iedere keer krijg ik mijn moeder aan de lijn over Ziggo dat de boel niet klopt.
    Natuurlijk ben ik blij met de inzet van de mensen op dit forum, maar ik hoop ook dat er begrip is voor het feit dat ik het nu spuugzat ben:evil::evil::evil:
     
  9. Dat begrip is er zeker....

    Komt zeker weer goed, alleen jammer dat het niet in een keer goed mocht gaan :sad:
     
  10. Da's niet zo mooi, om alsnog een monteur gefactureerd te krijgen.

    Hier kwam vandaag ook een brief binnen, zonder factuur voor de monteur gelukkig, want blijkbaar heb ik gekozen voor een doe-het-zelf installatie (immers, het modem staat er al). Maar wel dat de wijziging in die brief niet echt klopt. Het staat er nu als: TV Z1 + Internet Z2 + Telefonie Z1 voor 45,80 EUR per maand, in plaats van een Alles-in-één pakket van 39,95 EUR per maand.

    Succes!
    M.v.g.,
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina