1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Santpoort, 25 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb me net speciaal aangemeld om te reageren.

    Ik zit met exact hetzelfde probleem. Online aangemeld voor een Alles-in-één pakket (ik had reeds internet en televisie) met gratis installatie en gratis decoder... e-mailtje gekregen met de dank voor mijn bestelling en dat ik een bevestigingsbrief zou krijgen. Ik koos voor nummerportering (ik moest mijn telefoonnummer invullen en persoonsgegevens) want dat KPN telefoonnummer bestaat immers ook al 30 jaar.

    Een weekje later gebeld om de installatieafspraak te checken via de computer van de klantenservice. Vervolgens kreeg ik dan 4 dagen voor de installatiedatum pas de échte bevestigingsbrief met een NIEUW telefoonnummer. Diezelfde dag gebeld, het was foutief opgevoerd, maar kon zo vlak voor de installatieafspraak niet meer afgezegd of gewijzigd worden.

    Het advies van de vriendelijke medewerker was om na de installatie nummerportatie aan te vragen via de klantenservice en dan zou alles alsnog goedkomen. Ik heb dus na de installatie (een kwestie van het oude modem losdraaien en het nieuwe modem aan te draaien) weer gebeld en om een portatieformulier gevraagd, de (weer al vriendelijke) medewerker las het relaas en zou het opsturen. Opgelost, dacht ik.

    Van het weekend, 2 weken later gebeld, maar de klantenservice was dicht in verband met een update of iets dergelijks van de administratieve systemen.

    Vandaag nogmaals gebeld met de vraag waar mijn formulier bleef. Deze keer vertelde de medewerker dat het helemaal niet kon. Het Alles-in-één pakket moest worden opgezegd en weer opnieuw worden aangevraagd, ik zou zonder telefonie en zonder internet komen zitten. Hoe lang, dat kon de medewerker met niet vertellen. Televisie zou niet wegvallen, maar ja...

    Zo lastig kan nummerportatie toch niet zijn? *zucht*
    What to do, what to do? Advies? :cry:
    M.v.g.,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2008
  2. Een paar dagen geleden zei ik 'hulde' voor het oplossen van mijn probleem, te vroeg blijkt nu, vandaag kreeg ik een telefoontje dat mijn nummerportatie niet gelukt is en dat ik een ander nummer krijg (al heb dus).

    Het was de bedoeling om van Telfort naat Ziggo te gaan, dit is dus niet goed gegaan.

    Nu dus een nieuw nummer, daar ben ik het helemaal niet mee eens, ik zal als ik thuis ben in Nederland eens zien wat ik er tegen kan doen.

    Geen hulde voor Ziggo!
     
  3. Ik heb Ziggo een uitgebreide e-mail geschreven met mijn relaas.
    Het moet toch (makkelijk) op te lossen zijn, me dunkt...
    Iemand enig idee hoe lang het duurt voor ze reageren?
    Ander advies?
    M.v.g.,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2008
  4. Weer een stapje verder

    Bij mijn moeder "Santpoort" is weer een stapje bijgekomen in het traject. Uitbellend doet de telefoonlijn van Ziggo het nu. Als ik naar mijn mobiel bel, zie ik dat het juiste nummer wordt meegezonden.
    Nu nog de laatste stap: het opheffen van de KPN lijn en de overgang naar Ziggo zodat ook de binnenkomende gesprekken op de Ziggolijn gaan binnenkomen.
    Als het goed is, zou dat de komende week moeten gebeuren. De brief van KPN met de portatiedatum is er nu nog niet, maar deze moet er ieder moment zijn.
    In ieder geval dank voor alle moeite tot nu toe van "Kingpin", "Ben J" en "Saywhat".
     
  5. Dit is bij mij fout gegaan en ik heb een ander nummer gekregen.
    Ik heb een mailtje naar @Home gestuurd, ik wacht hun reactie af...

    Succes!
    [opm. iets uit de quote geknipt]
     

  6. De kans is aanwezig dat Ziggo klanten je moeder al wel via Ziggo bellen, ik had in de meterkast 2 verschillende telefoonlijnen geinstalleerd en dat zodoende kunnen constateren.
     
  7. Dat had ik inderdaad gelezen. Daarom meteen getest. Alleen de telefoon op de KPN lijn gaat over.
    @ Harold:
    Het is te hopen dat het bij mijn moeder wel goed gaat komen. Die had juist door een fout een Ziggonummer gekregen en dat wordt nu recht gezet.
    Vervelend dat het bij jou verkeerd is gegaan omdat het Telfort nummer als het eenmaal is opgeheven bij een mislukte portatie, terugvalt naar de database van Telfort en Ziggo het nummer niet meer kan krijgen.
    Dit zou de Opta toch beter moeten regelen, want er kan altijd iets mis gaan.

    @ Thur:
    De enige manier bij Ziggo om een ander telefoonnummer te krijgen, is het slopen van het abonnement met het verkeerde nummer en het opnieuw aangaan van een abonnement met het goede nummer. Erg omslachtig maar het is blijkbaar de procedure.
     
  8. Dat is hier ook gebeurd, door een fout heb ik een nieuw nummer gekregen in plaats van dat mijn KPN nummer werd meegenomen. Dat moet toch recht te zetten zijn, zoals bij jouw moeder?
    M.v.g.,
     
  9. Nog geen bericht KPN

    Vooralsnog is er geen brief binnengekomen van KPN dat de nummerportatie aanstaande is.
    Het is vandaag precies 2 weken geleden dat mijn moeder het portatieformulier ondertekend heeft teruggestuurd naar Ziggo.
    Ik hoop dat het goed gaat komen en er niet wéér aan de bel getrokken moet worden...
     
  10. Nog 1 week

    Nog steeds geen enkele voortgang. Geen bericht van KPN.
    Ik ben bang dat ik mijn moeder toch maar moet gaan adviseren om Ziggo maar helemaal op te zeggen.
    Het is nu al 5 maanden aan de gang sinds de aanvraag en nóg is er geen zicht op een normaal goed werkende telefoonverbinding.
    Nogmaals: de mensen op dit forum natuurlijk bedankt voor de moeite, maar op een gegeven moment is het geduld op.
    Zeker ook omdat er geen enkele officiële reactie van Ziggo gekomen is op de klachtenbrief die mijn moeder twee maanden geleden geschreven heeft.
    Fouten kunnen gemaakt worden, excuses echter ook!
    Ik adviseer mijn moeder nog 1 week te wachten maar als komende zondag 5 oktober er nog geen enkele voortgang is, dan is het mooi geweest.
    Het houdt eens op...

    Edit: Ik heb nog maar weer eens naar de helpdesk trachten te bellen.
    Nu was het verhaal dat er administratieve omzettingen waren en men geen inzage in het klantensysteem had.
    Er is ook iedere keer wat, behalve dat men gewoon doet wat er moet gebeuren: het KPN-nummer porteren!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2008
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina