1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Santpoort, 25 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Geen telefoon

    In mei heb ik een alles in 1 extra abonnement afgesloten. Telefoon moest worden overgenomen van KPN met behoud van het nummer.
    Na lang wachten kreeg ik op 26 juni een brief van KPN dat mijn nummer werd overgedragen. Maar na het lezen van deze brief bleek ook dat mijn telefoon van KPN al was afgesloten. De nieuwe modem gereset maar geen telefoon van Ziggo. De helpdesk gebeld maar die zeiden dat Ziggo ca. 4 werkdagen nodig heeft om de verbinding te maken. Vrijdag 27 juni stond wel plotseling vermeld in Mijn Ziggo dat ik telefoon had met mijn originele nummer. Dinsdag 1 juli weer gebeld en het antwoord was: Een andere afdeling moest dit probleem oplossen en die actie zou worden gestart. Vandaag 2 juli nog steeds geen telefoon. Opnieuw gebeld en "dat wordt uitgezocht en ik zou worden teruggebeld" op mijn mobiel maar helaas! Geen telefoon en niet teruggebeld. Ik reset de modem om de paar uur maar er komt geen line 1 op. Als ik mijn eigen nummer bel dan is alles dood, geen signaal, geen foutmelding , helemaal niets.
    Hoe lang zal het nog duren voor ik weer kan bellen?
     
  2. Ik krijg maar geen formulier voor nummerportatie.
    Nogmaals: dit is wel aangegeven op de aanvraag bij Multikabel toendertijd.
    Het begint wel vervelend te worden omdat de abonnementskosten bij KPN gewoon doorlopen.
     
  3. Ik denk toch dat je het beste contact kunt opnemen met de helpdesk. Vraag wat de specificaties zijn van je huidige telefonie abonnement. Als jouw [destijds aangevraagde telefonie abonnement] verkeerd in hun crm staat vermeld, dan dien je toch een verandering hierin te vragen. Dwz de verkeerde telefonie abonnement laten annuleren en de juiste aanvragen.

    Maar misschien dat een Ziggo official jouw verhaal leest en jouw kan helpen [deze zitten dichter bij het vuur] 8-)

    Succes.

    btw. Je kpn connectie werkt nog?
     
  4. Geen telefoon

    Vandaag weer gebeld naar de helpdesk en kreeg nu het volgende antwoord: Mijn klacht is doorgegeven aan het error-team maar die hebben zo veel werkachterstand dat het nog wel een week kan duren voor mijn klacht aan de beurt is. Dus nog een week zonder telefoon of langer?
    Hier wordt je niet vrolijk van. Wat heb ik een spijt dat ik mijn goed werkende KPN telefoon heb laten overnemen door Ziggo!!!!!!!!!
    Ik hoop dat de nummerportering bij anderen beter gaat maar ik heb er geen vertrouwen in.
     
  5. Dit heb ik ook meegemaakt. Bleek uiteindelijk dat mijn modem nog geregistreerd moest worden met telefonie, daarvoor had ik namelijk al internet.

    Nadat ze een 'voice upgrade' hadden uitgevoerd moest ik mijn modem opnieuw registreren en kon ik vanaf dat moment bellen.:)

    Hoop dat je er wat aan hebt.
     
  6. Geen telefoon

    Bedankt voor je reactie Smiery dat is precies mijn situatie. Ik had ook al een internetverbinding voor die tijd. Ik hoop dat ik met deze informatie door de helpdesk kom.
     
  7. Zoals ik het lees, heeft u behoudt van KPN aangevraagd en een nieuw nummer.
    U heeft dus nu twee abonnementen.
    Indien u inderdaad een nieuw Ziggo nummer heeft EN nog uw oude KPN ook nog werkend is, lijkt mij het handigst dat Ziggo telefonie wordt opgezegd en daarna KPN nummer wordt geporteerd naar Ziggo.
    Maar zoals Ben al aangaf: Even bellen naar de helpdesk en u weet meer.
    Afwachten helpt niets.
     
  8. Het begint nu echt vervelend te worden.
    Die helpdesk is steeds onbereikbaar, verbinding wordt verbroken omdat de wachttijd meer dan 10 minuten is.
    Op de contactformulieren via internet wordt niet gereageerd.
    Het is gewoon mijn fout niet.
    Ik heb keurig op de aanvraag ingevuld dat mijn KPN nummer geporteerd moet worden. Ik heb het goede nummer vermeld en de juiste naam om de portatie te doen slagen
    Ik snap niet dat zoiets misgaat bij Ziggo. De velden die je invult bij de aanvraag komen toch gewoon op het scherm van de medewerker die je aanmelding verder afhandelt?
    Wat is UPC dan een verademing. Daar zit gewoon standaard een nummerportatieformulier in het pakket.
    De techniek van internet/ bellen via de kabel is gewoon goed maar de administratie bij Ziggo. :-(
    Mijn abonnement bij KPN loopt nu maar onbedoeld door. Ik heb dus dubbele kosten.

    P.S. Mijn zoon zegt dat ik beter de KPN kan opzeggen en mijn verkeerde Ziggo nummer houden omdat het nog weken kan duren voor Ziggo weer eens bereikbaar is of reageert op webformulieren maar ik wil mijn KPN nummer houden!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2008
  9. qua snelheid heeft je zoon een punt, maar ik zou persoonlijk ook gewoon mn bestaande nummer willen houden...
     
  10. Na talrijke pogingen eindelijk de helpdesk kunnen bereiken.
    Er wordt een nummerportatieformulier opgestuurd.
    Ik hoop dat het formulier snel komt zodat eindelijk alles goed gaat komen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina