1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Santpoort, 25 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een 3 in 1 pakket (basis) van Ziggo, nog aangevraagd via de Multikabel-site. In die aanvraag is duidelijk aangegeven dat het oude KPN-nummer overgenomen moet worden.
    In de brieven voor de installatie van Ziggo staat alleen een nieuw telefoonnummer uit de Ziggoreeks. Er wordt verder met geen woord gerept over een aanstaande portatie van mijn KPN-nummer.
    Kan ik er van uitgaan dat alles toch goed gaat komen?
    Bij UPC krijg je een tijdelijk UPC nummer voordat het KPN-nummer geporteerd wordt. Je moet echter bij UPC wel een handtekening zetten op een machtigingskaart.
    Ik heb bij Ziggo verder geen kaartje gezien dat je in kan vullen voor portatie, alleen dus aangegeven bij de aanmelding op internet.
     
  2. Waag er eens een belletje aan naar de klantenservice, de wachttijden lijken nu mee te vallen. Dan heb je meer zekerheid.
     
  3. Santpoort, als het goed is gaat het als volgt:
    - er is afstemming op de achtergrond tussen Ziggo en KPN. Veelal krijg je al snel van KPN een schriftelijke melding dat op datum X e.e.a. ophoudt. Niet van schrikken;
    - Ziggo wordt op een bepaald moment de "eigenaar" van het oude telnr. maar technisch blijft het dan nog gewoon bij KPN draaien. Je belt dus dan nog steeds via KPN;
    - als Ziggo technisch geheel klaar is, melden zij dat aan KPN;
    - meestal in de ochtend wordt dan het ex-KPN telnr. op de Ziggo lijn actief terwijl die bij KPN inactief wordt. Hier kan wel 1 à 2 uur tussen zitten dus je kan tijdelijk geen telefoon hebben.

    Zo ging het althans bij mijn overgang van KPN naar @Home begin februari j.l. KPN had mij per brief gemeld dat mijn nummer midden januari ophield en @Home - na veel navragen - kwam met een datum midden februari. Ik zag al veel ellende dat ik een maand zonder zat, maar na veel navragen meldde uiteindelijk een KPN'er dat sinds enige tijd je technisch via de oude operator blijft bellen totdat de nieuwe volledig klaar is.

    Ik heb indertijd @Home al aangeraden dit nu eens in gewone mensentaal duidelijk uit te leggen aan degene die via hen gaan bellen. Maar goed en helder communiceren is kennelijk echt een vak .....
     
  4. Op je bevestigingsbrief moet je huidige tel nummer vermeld staan. Dwz als je om nummerbehoud hebt gevraagd. Staat je tel nummer niet correct vermeld, neem dan zeker ff contact op met je aanbieder.

    Succes.
     
  5. OK, Dat is dan duidelijk.
    Helaas is dat stuk van de aanmelding dus niet overgedragen van Multikabel naar Ziggo.
    Slordig en dat wordt dus weer bellen/ mailen met Ziggo.
    Uiteindelijk zal het allemaal wel goedkomen maar het is wel steeds de vinger aan de pols houden.
    Overstappen is helaas nog steeds een hele toestand.
     
  6. Ja, helaas is vertrouwen goed maar controle veel beter. :sad:
     
  7. Op het contactformulier wordt vooralsnog niet gereageerd op mijn e-mailadres door Ziggo en telefonisch is er niet door heen te komen.
    De oplossing is echter heel simpel: ik heb gewoon een formulier nodig voor aanvraag nummerportatie. KPN heeft een handtekening nodig, anders pikken ze de portatie niet.
    Bij mijn zoon, die bij UPC zit, zat zo'n formulier gewoon standaard in het pakket, of je er nu wel of niet gebruik van wilde maken.
    Wellicht dat Ziggo naar aanleiding van mijn melding via de Ziggosite zo'n formulier opstuurt.
    Ik wacht af.
     
  8. ik heb me aangemeld eind maart ook voor nummerportering. Wacht nog steeds. Vd week KPN gebeld maar deze heeft nog steeds niets in hun systee,m staan. 3 weken geleden wel een apart formulier naar ziggo moeten opsturen ivm de nummerportatie.

    Er zal ooit een dag komen dat ik het stekkertje moet omwisselen tot die tijd wacht ik rustig af.
     
  9. Overgang van KPN naar @Home was voor mij vorig jaar een drama. Ik had eerst Surfen en Bellen van Het Net. Nadat ik bij die club een snelheidsverhoging had aangevraagd, ging er veel mis. Geen E mail en website meer, nog wel telefonie en internet. Ze hadden abusievelijk mijn abonnement beëindigd. De zaak kon bij Het Net moeilijk terug gedraaid worden. Ik heb toen besloten geen zaken meer met Het Net te doen en mijn telefoonnummer weer naar de analoge KPN over te zetten. Dat ging nog goed. Een KPN monteur heeft de Experiabox gedemonteerd, meegenomen en de aansluiting weer analoog gemaakt. Ik kon dus weer analoog via KPN telefoneren. Ik had inmiddels besloten Internet Regelmatig + Basisbellen bij @Home aan te schaffen. Internet was een fluitje van een cent, maar overzetten van mijn telefoon niet. Ik kreeg via het Arris modem van @Home eerst nog telefoontjes voor een abonnee uit Zuid-Limburg. Op door @Home gemelde porteringsdatum ging er weer iets mis. Gesprekken van @Home telefoonabonnees kwamen via de @Home verbinding tot stand, maar de andere gesperkken via de KPN lijn (beiden op hetzelfde nummer dus!). Bij @Home werd beweerd dat KPN de zaak niet vrijgegeven had en bij KPN dat ze geen bericht van @Home hadden gekregen ! Ik ben toen og naar het kantoor van @Home in Groningen geweest. Ikzelf had het idee dat KPN de hoofdschuldige was vanwege de tegenstrijdige berichten. Ik voelde me gegijzeld door de KPN. Tenslotte is het toch nog goed gekomen.

    Ik heb tot nu toe geen problemen met @Home telefonie gehad. Bij Surfen en Bellen van Het Net ging vaak wat mis, telefonisch niet bereikbaar doordat aan de andere kant er een ingesprekstoon was en ook wel dat bij wel in gesprek een beller geen ingesprekstoon kreeg.

    Ik krijg nog elke maand via Email een nota van Het Net van EUR 0 !. Ze kunnen dat ook al niet beëindigen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2008
  10. Tot nu toe nog geen reactie van Ziggo. Het "verkeerde" telefoonummer dat ik van Ziggo gekregen heb is inmiddels geactiveerd, ik krijg kiestoon en kan gebeld worden met goedwerkende nummerherkenning.
    Nu de portatie van het KPN nummer nog en dan is alles goedgekomen!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina