1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sinds een paar dagen geen GuidePlus meer

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door DVDGuy, 24 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op dit moment is ook bij de RTL-groep (4/5/7/8) nog van slechts 2 dagen Guideplus gegevens beschikbaar (net als al een tijdje bij de SBS-groep). Op deze manier kan ik het makkelijke instellen van mijn HDDrecorder wel vergeten.... :no:

    Heeft dit nou te maken met een gebrek aan bandbreedte bij Ziggo of willen ze je gewoon naar een abonnement op een papieren programmagids dwingen, waar SBS en RTL weer aandelen in hebben....:censored: of willen ze PVR's verkopen?
     
  2. Dit heeft niets met de bandbreedte bij Ziggo te maken, deze gegevens stellen de programma aanbieders zelf ter beschikking, dus zul je bij de rtl groep moeten klagen.
     
  3. Guideplus regelen we (Ziggo) en ook de andere tv aanbieders zelf niet. Deze informatie wordt in heel Europa verstuurd via het kanaal van Eurosport. Als je Eurosport kunt ontvangen via je tv aanbieder dan kun je in principe ook gebruik maken van Guideplus als je DVD/HD recorder dat ondersteund. Het bedrijf achter Guideplus is Gemstar, misschien dat je daar kunt klagen.

    Heeft dus niks met de bandbreedte o.i.d. bij Ziggo te maken en als jij je PVR bij de Mediamarkt o.i.d. koopt dan deelt Ziggo ook niet in de winst en Ziggo heeft ook geen aandelen in een papieren programmagids dus helaas kun je Ziggo niet overal de schuld van geven:wink:.

    Kijk voor info maar op de site van Guideplus
    http://www.europe.guideplus.com/
     
  4. Ik zeg ook niet dat Ziggo (hi)er de schuldige van is....:frons:

    Als de RTL-groep, in navolging van de SBS-groep, nog maar slechts 2 dagen programmainfo beschikbaar stelt aan Gemstar, dan stelt deze feature weinig meer voor.

    Bijvoorbeeld de SBS-groep heeft een sterke link met de Telegraaf en die zitten weer volop in "papieren programmagidsen", vandaar dat ik denk dat het daarmee mee te maken heeft....

    Kortom, een slechte ontwikkeling. De door jou aangehaalde website van Guideplus stelt overigens nog steeds dat er 7 dagen gegevens van de RTL-groep doorgestuurd worden via Eurosport. Maar dat klopt dus niet (meer). Er is uiteraard ook al een mailtje weg naar Guideplus en RTL:cry:

    Wordt vervolgd
     
  5. Ik heb inmiddels een reactie van Gemstar, het bedrijf achter de Guideplus-gegevens:

    ------------------------
    Dear Mr Xxxxxx,

    We have the data, but RTL and SBS group specifically asked us to reduce
    the display of their listings because of copyright. Our legal department
    is in liaison with these two broadcast groups trying to find an
    agreement but it could take time without guarantee of success. The
    copyright situation of TV listings usage in Holland is really
    particular.

    I would advise your complaints are addressed directly to SBS and RTL
    groups. The best chance to see the broadcaster changing its position is
    by direct pressure from their viewers.

    Best Regards,

    XX Xxxxxx

    --------------------------
    De channellist op de website van Guideplus is inmiddels aangepast, dus het lijkt allemaal gedeeltelijk afgelopen met deze handige feature.

    Zie: http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html
     
  6. En onderstaand de reactie van SBS die ik ontvangen heb. Gaat dus wederom om de centen.
    SBS begint me sowieso redelijk de keel uit te hangen dus wat mij betreft mag die helemaal wel uit het Ziggo pakket te verdwijnen. :oops: Mogen ze wel wat betere zenders voor terug zetten. :evil: :)

     
  7. GuidePlus ergernis

    Hi,
    Ik heb op het forum gelezen dat meerdere personen problemen hebben met GuidePlus, maar heeft iemand uiteindelijk een oplossing?
    Maakt iemand zich hard om dit aan te pakken?
    Zelf heb ik een Philips DVD recorder aangeschaft met de garantie dat er voor 3 weken GuidePlus op zou komen, de afgelopen jaren kon ik met 1 week leven, maar sinds kort is het als je geluk hebt 1.5 dag.
    Erg frustrerend dat het niet lukt, maar ook de tijd die het kost is enorm! Het lijkt of je de enige ben, maar op het forum zie ik gelukkig dat dit niet het geval is.
    Ziggo zou als providor zich zeker hard kunnen maken naar de zenders. Hetzelfde voor DVD recorder fabrikanten die deze functie leveren, maar niet gebruikt kan worden. Ook Gemstar kan heldere informatie verstrekken wat de problemen zijn. En als laatste kunnen ook de zenders wat meer denken aan hun kijkers!!

    Wie kan helpen of weet wat!?
    Is de eindconclusie dat het maar geaccepteerd moet worden?

    Bedankt voor jullie reactie,

    Mvg, Kees
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina