1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Interactieve TV topic

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door MauriceW, 24 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Toen ik internet van @home genomen had, moest ik ook een 1-gats AOP installeren. Dit was een fluitje van een cent. Kwestie van open schroeven, kabel in het nieuwe AOP monteren en weer dichtschroeven. De schroeven pasten precies in de boorgaten van het oude tweegats AOP. (in mijn geval) Inmiddels ben ik verhuist. Ik moest het nieuwe AOP in het oude huis laten zitten, omdat hij eigendom was van @home. In het verhuispakket zat een nieuw 1-gats AOP voor de nieuwe woning.

    Dus ik zou zeggen, gewoon installeren dat ding. Is binnen een kwartiertje gepiept.

    pvd
     
  2. Ja, zonder je nieuwe AOP zal SD en HD en de PVR zeker werken, want het heeft het bij mij ook gedaan.
    Het nieuwe AOP is er alleen voor om retour te kunnen "zenden".
    Als je ZEKER weet dat je dat echt nooit gaat gebruiken zou ik het gewoon zo laten zitten maar:
    -Ziggo zal natuurlijk altijd zeggen als iets niet helemaal werkt "Sorry, maar heeft u de nieuwe AOP al gemonteerd?".
    -Als je er zelf niet uit komt zou ik het door een monteur van ziggo laten doen.
    Even naam noteren, kan je er altijd naar verwijzen.
    -Zelfs met 2 voeten zou je het nog moeten kunnen doen. De gebruiksaanwijzing is vrij duidelijk.

    Ik zelf heb het vrijdag gedaan (het AOP) en het is inderdaad een fluitje van een cent. Mijn indruk is dat het beeld zelf iets beter is maar dat kan ook verbeelding zijn. Niet dat VOD of uitzending gemist daardoor is gaan werken, maar toch........
    Volgens mij hooguit dat ze kosten in rekening gaan brengen als je het wil. Het is nu tot 1 oktober nog gratis.

    Groet,

    Kees
     
  3. Blijkbaar ben ik dus niet de enige bij wie VOD niet werkt, zelfs na installatie van het nieuwe AOP en de nieuwe versterker.

    Volgens mij waren Kees en ik zo'n beetje de eersten met de Cisco-decoder. Kan het zijn dat bij de mensen waar IA wel werkt er misschien een nieuwere firmware versie in de decoder zit?

    Kunnen de mensen bij wie IA wel werkt misschien de software-versies die te zien zijn op de Info-pagina hier plaatsen?

    Ik ga van de week nog even testen met de TV en decoder vlakbij de meterkast, om alle bekabeling uit te sluiten, maar ik heb er een hard hoofd in.
     
  4. Gisteravond opnieuw fabrieksinstellingen gedaan en raad eens?????
    HET WERKT! Uizending gemist is zonder problemen en voor VOD moet je een abbonement op de portal nemen.

    Zal kitaro even vragen dat te regelen.

    Als ik jou was zou ik het echt door een ziggo monteur laten doen.Is toch gratis

    Groet,

    Kees
     
  5. Ga ik in november in mijn nieuwe huis ook zeker laten doen :wink:
     
  6. Goed, vandaag maar eens eens aan de slag geweest met VOD, helaas nog steeds geen succes :(

    Wat heb ik gedaan:

    • Portable TV met SCART + decoder aangesloten vlakbij de meterkast met korte coax-kabel
    • Zowel via versterker (1e uitgang) als rechtstreeks op AOP aansluiten geprobeerd
    • In beide gevallen een reset naar fabrieksinstellingen gedaan
    • Met en zonder aarde-aansluiting van het AOP geprobeerd
    In alle gevallen staan de status van IA op "Gereed" en krijgt de decoder twee IP-adressen.

    De volgende zaken vallen mij op:

    • Als ik een uitzending kies die ik al eerder heb geprobeerd krijg ik de vraag of ik verder wil gaan waar ik vorige keer gebleven was. Blijkbaar krijgt de decoder dus wel iets binnen via IA.
    • Toen ik de decoder pas had, kreeg de STB een IP-adres in de range 10.156.x.x en het interne kabelmodem in de range 10.188.x.x. Nu krijgt de STB nog steeds een IP-adres in de range 10.156.x.x., maar het interne kabelmodem in de range 10.161.x.x. Klopt dit?
    • Kitaro heeft vorige week mijn smartcard geschikt gemaakt voor de TV-theek. Hier heb ik ook een bevestingsbrief van. Toen ik vorige week een programma uit de TV-theek probeerde af te spelen probeerde de decoder dit wel, maar kwam ik niet verder dan dezelfde fout als bij Programma Gemist (VOD afspelen niet gelukt. Probeer het later nog eens). Nu krijg ik echter weer de oranje portal-foutmelding?
    Ik denk dat ik toch maar een monteur ga laten komen, tenzij er nog iets anders mis is:

    • Fout met smartcard?
    • Defecte decoder?
    • Verkeerde configuratie bij Ziggo voor mijn decoder op basis van MAC-adres? Misschien kan dit op de een of andere manier gereset worden aan de Ziggo-kant?
     
  7. Ik heb je probleem doorgestuurd naar de netwerkspecialisten. We gaan eerst op afstand kijken of we iets kunnen ontdekken.
     
  8. Gewoon even om te kijken of ik het wel goed doe;

    ik kies voor uitzending gemist en dan voor een zender.

    Vervolgens krijg je dan hele lijsten met programma's. De enige mogelijkheid die ik vervolgens heb ik op OK drukken waarna ik de detailinformatie van het programma zie.

    Volgens het boekje zou ik dan op OK moeten drukken om het gemiste programma te bekijken. Klopt dit?

    Als ik namelijk op OK druk gebeurd er echt helemaal niets, ook geen foutmelding oid. Kan iemand deze werkwijze bevestigen of aanpassen?
     
  9. Dat klopt ja. Ik heb het ook een keer gehad dat de tweede keer OK niet werkte. Als het wel werkt zie je ook links onderin de OK-knop staan met "SPEEL" erachter.

    Ik weet niet zeker hoe ik dat toen heb opgelost. Als ik het me goed herinner ontstond het probleem bij mij toen ik naar het testnetwerk (5500) was overgeschakeld.

    Je kunt proberen terug te schakelen naar netwerk 5555 en dan een herinstallatie van IA te doen of een complete reset naar fabrieksinstellingen.
     
  10. De werkwijze is juist. Je hoort onderin een optie "afspelen" te krijgen. Krijg je die?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina