1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Interactieve TV topic

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door MauriceW, 24 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het wissen van programma's gaat op de Cisco idd uitstekend :wink:

    (sorry, flauw, maar ik kon het even niet laten met die typo)
     
  2. :oyeah: ik heb op mijn vingers moeten zitten om die reaktie niet te geven. ben blij dat iemand anders het toch doet :pompom:
     
  3. dank voor de aandacht op mijn typefout. Sorry!
    Maar hoe zit het nu met de kwaliteit van programma GEMIST !
    Dit is toch geen digitale kwaliteit, lijkt eerder het analoge kwaliteit of minder naar mijn mening. Graag reacties !
     
  4. is er uberhaupt iemand waarbij TVTheek werkt????? vraag ik me af
     
  5. De kwaliteit van Programma Gemist is inderdaad niet best. Ik schat dat de bitrate zo tussen de 2.5 en 3 Mbit zit. Terwijl de normale uitzendkwaliteit van de Nederlandse zenders tussen de 7 en 8 Mbit zit...
     
  6. De officiele bitrate voor zowel Prog Gem als Tv-Theek is 3,75Mb. Ik zal jullie de uitleg en de berekening ervan besparen. Jammerlijk genoeg is dit de content welke door NOB en andere providers wordt aangeleverd.
    De bedoeling is om in de nabije toekomst HD content aan te leveren. Dat zou er een stuk beter moeten uitzien.
     
  7. Interactief TV

    Hallo,

    Ik ben redelijk nieuw hier,maar moet ik Interactief TV vergelijken met On Demand van UPC? Die is volgens mij stuk goedkoper bij UPC?
     
  8. Uit ervaring met On Demand van UPC (ben jarenlang UPC klant geweest voor verhuizing):
    - Ziggo is in vergelijking bespottelijk duur;
    - Content van Ziggo is erg slecht vooralsnog vergeleken met UPC.

    Kortom: Ziggo moet nog aardig wat doen om qua VOD ook maar in de buurt te komen van UPC. Maar UPC is natuurlijk ook al jaren bezig met VOD, Ziggo is nog niet eens echt begonnen.
     
  9. hier werkt tv-theek en prog. gemist goed.
    vindt wel dat het geluid bij de tv-theek erg zacht door komt.(en ja vol. van surr.syst. staat aan :) )bij live tv komt het geluid harder door.
    in het begin vondt ik dat er veel haperingen zaten in de film (tv-theek of prog. gemist) maar het lijkt wel minder te worden nu.
    ik vindt wel dat er weinig prog. aangeboden worden nog via prog. gemist, hopelijk wordt dit nog wel uitgebreid?

    nu nog de menu's wat sneller en het gaat echt lekker!
     
  10. Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

    Ik zie dat er op dit forum onderdeel ook een aantal ziggo medewerkers aan mee doen.
    Vandaar dat ik het nu zo probeer.

    Ik ben sinds kort lid van dit forum en maak gebruik van een terratec pci ci kaart met alphacrypt.

    Via diverse fora en zelfondervindingen heb ik mijn smartcard nu zo werkend dat ik elke zender binnen krijg, die voor mij van toepassing is, op “uitzending gemist” na.

    Naar aanleiding van de aanschaf van deze kaart eveneens mijn interne bekabeling veranderd. Op zo’n manier dat mijn kwaliteit overeenkomt met het inkomend signaal (beiden 98%).
    Dit overigens ook met dank aan de opleiding bij conculega UPC (mag ook wel eens gezegd worden dat sommige helpdeskmedewerkers echt meedenken, evenals medewerkers audio/video speciaalzaken).

    Na langdurig na blijven vragen bij de helpdesk van ziggo, ben ik er ook achter gekomen dat mijn uitgaand signaal ook in orde is (waarom dit zo lang duurde is mij geheel onbekend, bij eerdere vermelde conculega is dit in een oogopslag zichtbaar).

    Mij blijft het idee dat ziggo haar “eigen” producten wil afschermen, en dit dus alleen maar toelaat met een beperkte Cisco.

    Uit eigen ervaring weet ik dat veel van de niet gecertificeerde apparatuur ook terecht niet gecertificeerd is, wegens de beperkte kwaliteit. Echter, er zijn ook een hoop producten, waaronder de terratec cinergy pci ci, die de standaard kwaliteit (ver) te boven gaan.
    Ter verduidelijking, dezelfde kabel aansluiting krijg ik om mijn humax 70% signaal en 100 procent kwaliteit. Beide percentages zijn op tientallen afgerond. (Waarbij eveneens de melding van bekabelingsleverancier dat 65% signaal alhier normaal is).

    Mijn vraag is, waarom wordt er reclame gemaakt voor interactieve televisie en gefactureerd, maar wordt dit niet gewoon doorgegeven.
    Indien doorgave wel het geval is, kan ik dit, ook op een niet gecertificeerde decoder, gewoon ontvangen/gebruikt worden.

    Buiten deze vraag om wens ik ook graag een antwoord op de vraag wat de juridische grond waarom ziggo (voorheen casema) afschermt dat niet deze mogelijkheid er uitsluitend is voor hun “eigen” producten.
    Deze vraag is reeds eerder in mei 2007 gesteld aan casema. Echter geen antwoord op gekregen.
    Mede wegens uitlijven van beantwoording, plus de (Europese) wetgeving hierover, ga ik ervan uit dat ik binnen 14 dagen hierover bericht ontvang van ziggo. Zonder tegenbericht mag ik ervan uit gaan dat mijn kabelbedrijf het niet zal lukken om pure technische ondersteuning te bieden, echter wel haar aanbod, welke ik wens af te nemen, ook aan mij doorgeeft.

    Met vriendelijke groet,

    Eric Heining
    eric.heining@ziggo.nl
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina