1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Interactieve TV topic

Discussie in 'Digitale TV - On Demand & Replay' gestart door MauriceW, 24 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien wel handig om een apart draadje te hebben over Interactieve Televisie (IA) in plaats van alles onder het Cisco 8455DVB draadje te gooien...

    Ik heb sinds zaterdag de Cisco, maar heb IA nog niet aan de praat gekregen.

    De installatie-procedure kom ik wel door en bij de status van IA in het Info-menu staat ook "Gereed". Tevens krijgt de decoder ook twee IP-adressen (1 voor het interne kabelmodem en 1 voor de STB zelf). Ook het invullen van de accountgegevens (klantnr., postcode en huisnr.) geeft geen foutmelding.

    Ik zie onder het "Progr. Gemist" menu ook de catalogus met alle programma's van de publieke omroepen. Als ik echter een programma kies, verschijnt na een tijdje de melding dat het afspelen niet lukt en dat ik het later nog eens moet proberen.

    De oude programma's van de SBS-zenders werken ook niet.

    En de TV-theek doet het ook niet. Hierbij krijg ik bij elke keuze die ik probeer de melding dat ik voor een abonnement op de portal moet bellen met 070-1234567.

    Mijn vragen:

    • Werkt IA niet omdat het netwerk er nog niet klaar voor is?
    • Ligt het aan mijn smartcard? (zowel de nieuwe die bij het pakket zit als mijn oude geprobeerd)
    • Kan het zijn dat mijn aansluiting niet retourgeschikt is? (ik heb de bijgeleverde wandcontactdoos en versterker nog niet geinstalleerd, maar de decoder krijgt wel de status "Gereed" bij IA en krijgt ook IP-adressen van de DHCP-server)

    Hopelijk leest er iemand van Ziggo mee die wat antwoorden kan verschaffen :)
     
  2. Toch maar eens gebeld met Ziggo vanmiddag.

    Het wordt weer grappig... Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg en vroeg of Interactieve Televisie al zou moeten werken, wist hij te melden dat ik al de derde was die hem hiernaar vroeg... "U heeft zeker die 8455DVB decoder" zei hij.

    Daarna ging hij even weg om het aan z'n supervisor te vragen. Toen hij terugkwam vroeg hij mij om m'n 06-nummer. Ik word morgen teruggebeld door iemand van de technische dienst. Hij wist ook nog te melden dat "het is stopgezet". Of hij daarmee de uitlevering van de decoder bedoelde of de uitrol van IA was me niet duidelijk.

    Overigens kwam vandaag met de post ook eindelijk de eerder beloofde wijzigingsbrief. Hierop is niets terug te vinden over IA, maar wel iets dat "HD Uitbreiding Standaard" heet met een ingangsdatum van 18 juni 2008 en prijs van 0,00 euro.

    Op de brief staat ook de decoder met een prijs van 438,95 euro. Zit zeker 9 euro verzendkosten bij?

    To be continued.....
     
  3. Ben benieuwd. Zou wel een blamage zijn als ze nu het hele interactieve TV verhaal afblazen.

    Hoop dat het uit- ipv afstel is.

    En hoop dat mijn bestelde 8455DVB nog steeds uitgeleverd gaat worden. Maar vorige week gaf helpdesk aan eind deze week, dus een beetje flauw om voor die tijd al weer te gaan bellen.
     
  4. Interactieve Televisie

    Mijn vragen:

    • Werkt IA niet omdat het netwerk er nog niet klaar voor is?
    • Ligt het aan mijn smartcard? (zowel de nieuwe die bij het pakket zit als mijn oude geprobeerd)
    • Kan het zijn dat mijn aansluiting niet retourgeschikt is? (ik heb de bijgeleverde wandcontactdoos en versterker nog niet geinstalleerd, maar de decoder krijgt wel de status "Gereed" bij IA en krijgt ook IP-adressen van de DHCP-server)
    Hopelijk leest er iemand van Ziggo mee die wat antwoorden kan verschaffen :)[/quote]

    • Als je de catalogus kunt zien, dan werkt IA.
    • De smartcard heeft geen invloed op IA.
    • Als je het hebt aangesloten op een 2-gats wandcontactdoos, dan dien je deze te vervangen door de 1-gats doos. Aansluiten op een 2-gats doos werkt niet goed.
     
    Mja dat is nu dus nog wel het geval. Mag ik vragen hoe je dit zo zeker weet? Werk je voor Ziggo/Casema? Ik zie nl. dat dit je eerste bericht is, dus voor ik ga klussen met m'n bekabeling wil ik wel wat zekerheid :)

    Zoals ik al zei krijg ik bij de installatie van IA te zien dat de "Provisioning status" op "Gereed" staat. Tevens zie ik na het invoeren van m'n klantgegevens dat zowel de STB zelf als het interne kabelmodem een IP-adres krijgen. Mijn vraag is dus eigenlijk: is dit voldoende bewijs dat m'n aansluiting retourgeschikt is? Om de IP-adressen te krijgen wordt gebruik gemaakt van DHCP en daarbij worden er ACK-pakketjes terug naar de server gestuurd heb ik altijd geleerd :)

    Daarnaast heb ik nog van niemand anders gehoord/gelezen dat IA ook echt werkt.

    Tenslotte: ik ben vanmorgen inderdaad teruggebeld door een technicus. Hij vroeg me wat er precies misging. Nadat ik alles had verteld zei hij dat hij het verder ging uitzoeken en me terug gaat bellen. Dat is helaas nog niet gebeurd. Hopelijk morgen.
     

  5. [/quote]_____
     
  6. ______
     
  7. Ja het benaderen van de VOD-catalogus werkt, alleen het afspelen van de video's dus niet.

    Bedoel je met registreren het invullen van de klantgegevens in de decoder of moet ik ook bij Ziggo geregistreerd zijn als IA-gebruiker? Ik neem aan dat laatste, maar zoals ik eerder schreef stond in de bevestigingsbrief als enige nieuwe dienst "HD Uitbreiding Standaard" voor 0,00 euro.

    Kan het zijn dat ik bij Ziggo niet bekend ben als IA-gebruiker en ik dus geen rechten heb om de video's af te spelen, terwijl ik wel de VOD-catalogus kan zien?
     
  8. __________
     
  9. Ik werk inderdaad bij Ziggo en zit in het team van VOD. Voor IA is het noodzakelijk, dat de 2-gatsdoos vervangen wordt door een 1-gatsdoos. Wat betreft de registratie het volgende:
    Uitzending gemist staat op FreeVOD. Dit kun je dus bekijken zonder dat je bij ons geregistreerd staat.
    Voor Tv- en videotheek is registratie nodig. Dit is overigens nog tot oktober 2008 gratis (volgens de laatste berichten).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina