1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Alles in een, maar ik had al dtv. Wat te doen met smartcard?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Santpoort, 23 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij @Home gold altijd al wel een smartcard bijdrage van 10 euro per jaar voor de tweede en derde smartcard. Weet nu even niet wat er momenteel voor Ziggo geldt...
     
  2. Ik heb de volgende vraag gesteld via de Ziggo-website.
    2 weken later (!!!!!) kreeg ik antwoord!
    Mod : ***) Geen namen svp.
     
  3. Voor 2e smartcard € 0,50 per maand. Dat is nieuw.

    Ik kreeg begin dit jaar tijdens de @Home combi bundel actie een nieuwe decoder + startpakket. Maar ik had al een decoder en smartcard actief (basis SD TV pakket), dus toen 2x smartcard. Omdat er toen ook al admin chaos was, kreeg ik zelfs een 3e smartcard. Die twee nieuwe kaarten waren wel degelijk allebei bij @Home bekend en actief. Heeft me heel wat moeite gekost om de 3e te laten disablen en de 2e alleen op TV digitaal basis te zetten.

    En voor die 2e die ik inderdaad gebruik betaal ik dus 1x per jaar € 10. Wel hiervoor meerdere malen met @Home TV klantenservice contact moeten hebben. De ene @Home medewerker zei dit, de andere dat.

    Met Ziggo lijkt de chaos weer opnieuw te beginnen. Waar Ziggo mee zou moeten beginnen, is de dames/heren van de klantenservice eenduidige en helder te informeren. Zodat men allemaal hetzelfde zegt.
     
  4. Nee eigenlijk is dat ook weer oud :wink:

    Bij Multikabel betaalden wij voor de tweede (en derde etc) smartcard 0.50 per maand. Daarvoor krijg je dan wel dezelfde programma's op alle smartcards waarvoor je abonnement hebt op de eerste.

    Die vergoeding van 0.50/maand is per 1 mei (dacht ik) gestopt. Dus bestaande klanten met meer smartcards betalen geen extra kosten per maand meer voor bestaande smartcards.

    Als je na 16 mei nog nieuwe extra smartcards afneemt betalen we daarvoor alleen als je extra pakketten op die tweede kaart zet. Dus wil je na 16 mei een totaal-pakket ook op de tweede kaart, dan betaal je dat dubbel. Maar als je geen extra pakketten neemt dus alleen het standaard digitale pakket (analoge plus nog een aantal digitale zenders), kost dat verder niets en dus geen 10 euro per jaar. Voor zover ik weet was dat bij heel Ziggo nu zo....

    Zeer verwarrend als de klantenservice van @home dit nu weer anders zegt. Zullen we ook weer navragen bij Ziggo....
     
  5. Voor de zekerheid heb ik de helpdesk gebeld en daar werd medegedeeld dat alleen mijn bestaande smartcard geregistreerd stond. Ik kon dat controleren met het nummer van de smartcard.
    Die van de cadeau-ontvanger staat dus niet geregistreerd.
     
  6. Als ex-multikabel klant kun jij ook je gegevens zelf zien via mijn-ziggo. Daar zie je bij 'mijn produkten' ook alle smartcards die op je naam staan. Je kunt het de komende tijd dus zelf ook af en toe checken of hij er niet alsnog is bijgekomen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat het distributiecentrum de smartcardnummers die verzonden zijn af en toe doorgeeft in batches.
     
  7. Bedankt CeeS voor de tip.
     
  8. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Hier een wat late maar misschien toch interessante update.

    De betreffende Samsung DCB-B270R+smartcard heb ik te leen van een kennis welke deze in april van (toen nog) Mulltikabel had gekregen bij de overgang naar een 3 in 1 bundel.
    Echter deze kennis is helemaal (nog) niet geinteresseerd in DTV en had de smartcard nog helemaal niet gebruikt/geactiveerd.

    Aangezien ik wel nieuwsgierig was naar de Samsung decoder en de 2 weken preview periode goed kon gebruiken (Wimbledon op Sport1 :cool:) heb ik de smartcard eind juni bij mij in gebruik genomen.

    Na de 2 weken preview periode ging de betreffende smartcard echter toch helemaal op zwart.
    Ook na dagenlang/week de smartcard in een van mijn decoders te hebben gehad bleven alle zenders gedurende juli op zwart.

    Echter nu merk ik sinds gisteren dat de betreffende smartcard, welke ik zolang in een decoder (Siemens op standby) had laten zitten, toch weer normaal functioneert. (standaardpakket).

    Blijkbaar worden er dan toch op geregelde tijden (maandelijks?) activatie pulsen voor de smartcards verstuurd?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina