1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

langzaam sinds ziggo

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dondersgoed, 20 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Roli

    Roli Guest

    Bij snelheidsproblemen ....

    Als je er niet uitkomt de PC opstarten in de "veilige modus met netwerkondersteuning" en vervolgens de verbinding uittesten en eventueel speedtesten uitvoeren via speedtest.net.

    Als het in de VM wel goed werkt, kun je de fout zoeken in je beveiligingssoftware.

    Bovenstaande kan zowel met als zonder router worden uitgevoerd.

    Snelheidsproblemen liggen meestal NIET aan Ziggo.

    Succes!
     
  2. Storingen

    Ben f weekje op vakantie geweest kom terug en mijn snel is van 1200kbps naar een 512 kbps gegaan ik bellen het zou wel eens een virus kunnen zijn. Dus niet nu zie ik hier dat er veel problemen zijn dus maar weer bellen wordt het niks dan ben ik dus weg bij ziggo.
     
  3. Tsja... het zou ook nog aan je eigen computer kunnen liggen. Ziggo kan op afstand de kwaliteit van je modem zien, meestal als dat goed is, heb je een probleem met je computer, maar het zou ook nog (kleinere kans) de ethernet-kant van je modem kunnen zijn.

    Snelste om het even zeker te maken is met een andere computer rechtstreeks op je modem even te testen. Is het dan nog steeds slecht, dan even de helpdesk bellen en dit melden.

    Zelfs zonder virus kan het nog steeds je eigen computer zijn. Ik heb toevallig vanavond een computer hier in huis gerepareerd. De verbinding daar was traag en skype hakkelde volgens mijn zoon. Daar bleek ook een packetloss van 35% op te treden. Om een lang verhaal kort te maken: Dit bleek een half-defecte :idea: netwerkkaart te zijn. Terug redenerend wanneer het begonnen is zou dit heel goed door onweer gekomen kunnen zijn. Dit ondanks dat de PC toen uit stond, maar sinds die tijd was het slecht. Een nieuwe netwerkkaart loste dit probleem weer op.

    Maar dit soort problemen kun je dus pas 100% vaststellen als je even test met een onverdachte andere pc of laptop aan je modem (zonder router).
     
  4. Storingen

    Hoi ik heb nooit verder echte problemen gehad wel is hier een telefoon storing geweest van een dikke dag er is toen ook naar het helpdesk gebeld. Ik heb naar Ziggo gebeld en bij hun ligt de snelheid ook op 512 kbps wel raar eigenlijk.:cry:
     
  5. Storingen

    Wat een prut gedoe met dat Ziggo nog steeds een veel te lage snelheid van 512 kbps wat 1200 moet zijn.Heb net mijn neef hier gehad met zijn laptop en hij kreeg ook deze snelheid dus van 512 al 3x gebeld doe dat en dat tot hij ineens op gedachte kwam van de Technische Dienst het zou volgens hem binnen 24 uur verholpen zijn zo niet moest ik maar weer eens terug bellen we zijn benieuwd.Tot later.:cry:
     
  6. Al een paar dagen super slechte verbinding op al mijn PC's.
    Postcode 7609.
    Ik betaal voor 12 mb en krijg net 4 mb, de upload is wel goed.
    Sommige sites kom ik helemaal niet meer op.
    Nergens iets te lezen over storingen.

    Kan wel weer gaan bellen, maar dit vind ik schandalig duur.
    Mailen heeft ook geen zin, de laatste keer reageerde men drie maanden later.
    Waardeloos dus.

    Ben blij als de boel straks open gegooid word, ook wat betrefd digitale TV.
    Dan zullen ze wel service en snelheid moeten geven, anders lopen de klanten weg.
     
  7. Maar wat je beschrijft is misschien wel een lokale storing bij jou zelf. Ik neem aan dat je de standaard zaken gecontroleerd hebt (zonder router test op http://www.speedtest.net ) Als het een signaal probleem bij jou aansluiting of je modem is zal er verder niets gebeuren als je het niet meldt. De helpdesk kan je modem op afstand controleren en de signalen bekijken. Is er iets mis zal er toch een monteur naar de signalen moeten komen kijken. In zo'n geval is bellen echt de enige zinvolle actie zodat ze samen met jou kunnen vaststellen wat er aan de hand is. Ga je mailen krijg je toch antwoord dat je contact moet opnemen. De helpdesk is nog steeds lokaal tarief, dus als je niet mobiel hoeft te bellen kan je heel lang bellen voor niet al teveel geld.
     
  8. Bedankt, zal er morgen eens een telefoontje aan wagen.
    Aan mijn kant is niets veranderd, zelfs de test met het programma
    EPerf van @Home, komt niet verder als 4 mb.
    Hou jullie op de hoogte.
     
  9. Update:
    Heb vanmorgen dik een uur aan de telefoon gezeten.
    Kabels los en resetten, modem en router.
    Hadden allemaal geen effect.
    Aan de kant van Ziggo was alles goed volgens de medewerker.
    Hij kwam er verder niet uit en zou het doorgeven aan een andere afdeling.
    Wat schetst mijn verbazing, 5 minuten later was de volle snelheid er weer.
    Is daar nu snel even wat veranderd?

    En ben ik 1 uur voor niks bezig geweest.

    Laat de foutmelding nog staan, kijken wie er over belt.
     
  10. Update 2:
    Te vroeg gejuicht, Schommelt als een gek.
    Dan weer 3mb, dan weer 6mb, af en toe een uitschieter naar 11mb.

    We wachten de help jongens wel af.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina