1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

humax_dood_geen digitaal signaal sinds ik Ziggo heb!!

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door dynd, 19 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik neem aan dat de signaalkwaliteit wel voldoende is anders heb je geen E16.
    Ben je een nieuwe DTV kijker met een Ziggo kaart? Als je in het Casema gebied woont dus ook niet in het Multikabel gebied of Monickendam dan MOET je een oude Casema of een BLAUWE Ziggo smartcard hebben.
    In het @home en Multikabel gebied kan een oude kaart of een nieuwe Oranje Ziggo kaart hebben.
     
  2. @Ron: Multikabel DTV draait op de systemen van Casema. Lijkt me sterk dat je dan de oranje @Home/Ziggo kaart moet hebben.



    Bij hardnekkige E16 (of E19) problemen is een nieuwe smartcard vaak een oplossing. De snelste manier? Los kaartje kopen in de winkel en een scan van het bonnetje insturen naar de klachtenafdeling met daarbij in het kort je verhaal tot nu toe. Dit krijg je normaalgesproken netjes vergoed en je kunt ook nog eens twee weken lang alle zenders bekijken. Bovendien heb je dan dezelfde dag alweer beeld.

    Niet vergeten: nieuwe kaart activeren en de oude laten deactiveren.
     
  3. hardnekkige e-16/ e-19 fout melding

    :evil: Het probleem met die smartcard's is dat als ze langer als 2 maanden uit hebben gestaan, niet meer actief zijn. Dan moet een help desk medewerker een speciale handeling uitvoeren om die kaart weer te "reanimeren", jammer genoeg gaat daar nogal wat mee mis, dat de medewerkers dat niet weten. Er zijn ook 2 typen smartcard's die in het verkeerde gebied rondzwerven. Die beginnen met het nummer 410 en....
    Die kaarten worden verkeerd geleverd door de winkels in dat gebied.

    Ziggo is nog wel zo makkelijk, dat tegenwoordig met al die problemen, de abonnements gelden worden verrekend met het eerst volgende factuur, maar daar moet je wel weer geluk mee hebben en dat doen ze ook niet altijd.:lol:
     
  4. Wij zitten in het voormalige Casema- gebied en onze kaart is ook nog van Casema. Vorig jaar mei.

    Waar kan je die smartcards verkrijgen? Want dat klinkt mij wel prettig in de oren. Als ik op Ziggo moet wachten, vermoed ik dat zij over 4 weken een keer mijn oude card zien en denken: 'wat moest daar ook weer mee gebeuren???'
     
  5. Een activatie-puls is niks speciaals, en de handeling bestaat waarschijnlijk gewoon uit een knop ergens aanklikken. Op de sat kan je die activatie-puls gewoon online of via SMS aanvragen, dus waarom het bij Ziggo "speciaal" moet heten. Ziggo heeft er wel een handje naar om van alles speciaal te verklaren en te moeten doen, terwijl er niks speciaals aan is.
     
  6. Mijn eerste compliment aan Ziggo...Ze hebben ons teruggebeld op het afgesproken tijdstip!

    Na een aarzeling moest de jongen aan de telefoon toch toegeven dat de card opgestuurd dient te worden ( naar een antwoordnr). Dat gaan wij dan ook maar doen. Hij kon niet aangeven hoe lang dat zou gaan duren .. maar van de verhalen hier duurt het zeker 2 weken.

    Vervolgens heeft hij mij doorgeschakeld naar de klantenservice. De dame daar vertelde dat wij niets vergoed krijgen voor het niet digitaal kunnen kijken omdat ' wij hetzelfde betalen als analoge tv en wij dus toch wel tv kunnen kijken' ... Ben het er niet mee eens... Ik betaal voor een dienst die niet geleverd wordt...

    Volgens de telefoniste kunnen we ook niet een zelfgekochte card vergoed krijgen omdat onze oude card bij hun nagekeken wordt.

    Ik wacht maar een aantal weken af...
     
  7. Welk pakket heb je voor digitale TV?

    Veel mensen denken dat het digitale basispakket 15,90 euro/maand kost. Dit pakket is echter gratis. De 15,90 euro betaal je voor het analoge TV signaal.

    Als je alleen het digitale basispakket hebt, heeft de medewerkster gelijk: Je betaalt niets, dus valt er ook niets te restitueren.
     
  8. Goed NIEUWS, hij doet het weer, hij doet het weer:)

    Wat is er gebeurd, ik werd net gebelt door ZIGGO en die jongen heeft mijn kaart op afstand gereanimeerd, zoals eerder hier in het forum door een gebruiker opgemerkt, dat , dat ook nog kan.

    En het KAN dus, binnen een paar seconde deed alles hier het weer:)

    Dus een compliment voor de service medewerker die weet hoe werkt.:wink:
     
  9. Iets om mee te nemen in het overleg.

    MGV-ZGO
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina