1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

humax_dood_geen digitaal signaal sinds ik Ziggo heb!!

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door dynd, 19 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier kan ik lekker wat mee, sinds Sicko zijn intrede heeft gedaan wel betalen maar ontvangst ho maar.........

    Hier mijn noodoproep aan sicko,

    ---- Oorspronkelijk bericht ----

    betreft: Vraag
    product: TV Digitaal
    onderwerp: Storing: Verbinding en ontvangst
    aanhef: mevr
    voorletter: *
    achternaam: *****
    adres: ********
    huisnummer: **
    postcode: 1******
    woonplaats: Hoorn
    email: **********
    telefoon: 022921****
    klantnummer: 12*****
    irdeto_kaart: *********

    vraagopmerking: Ik kan totaal geen digitale tv ontvangen al geruime tijd, vandaag weer een paar keer de ontvanger aan en uit gezet stroom eraf en weer aan maar helemaal niets, vooral vervelend omdat ik het kidspakket heb en sinds de overgang naar ziggo , ik dit niet meer kan zien, verder lijkt de digitale ontvanger helemaal nergens op te reageren niet op de afstandbediening batterijen vervangen maar ook handmatig doet ie niets! vanmiddag wel even maar toen kreeg ik de boodschap dat ik geen pakket oid had???

    Digitale ontvanger heb ik via multikabel en is een humax.

    Graag oplossing voor dit probleem?

    ******
    Het antwoord na 2 weken, leg het maar weer bij de klant neer die voor Sicko kwam niks geen problemen had!!

    Geachte heer/mevrouw ******


    Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd waarin u aangeeft dat u een storing heeft op uw (digitale) televisie.
    Om de storing te verhelpen wil ik u vragen een aantal zaken na te lopen.
    U kunt eerst de decoder resetten door deze voor ongeveer één minuut van de spanning te halen. Na een minuut steekt u de stekker weer in het stopcontact. Dit doet u terwijl de decoder aanstaat.
    Als dit de storing niet verhelpt, kunt u het beste de decoder zo direct mogelijk aansluiten op het binnenkomende signaal. Dit wil zeggen een zo kort mogelijke coax kabel aansluiten direct vanaf het punt waar de kabel uw huis binnenkomt naar uw decoder.
    Als in de huidige situatie de coaxkabel via bijvoorbeeld een videorecorder naar uw decoder loopt haalt u dus de videorecorder er tussen uit.
    Hierna kunt u het beste de decoder terugzetten naar fabrieksinstellingen en een herinstallatie uitvoeren. Voor de juiste instellingen voor uw decoder adviseer ik u om onze website te raadplegen: www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen.
    Hier kunt u de instellingen vinden voor alle, door Ziggo ondersteunde, type decoders.
    Heeft u hierna nog steeds een foutmelding en / of slecht beeld, dan wordt het signaal waarschijnlijk buiten de woning slecht doorgegeven. Neemt u dan contact op met onze klantenservice via 0900-1884 (10 cpm).


    Met vriendelijke groet,



    ... *)
    Afdeling Klantenservice
    Ziggo B.V.

    *) Mod : naam medewerker verwijderd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2008
  2. Waarschijnlijk is het antwoord van Ziggo anders helemaal niet zo gek.

    Zie dit op de storingen pagina (postcode 3552) staan (let op, voor jouw postcode zullen de freqenties anders zijn):

    Ergo: er is een storing geweest op het netwerk die heeft veroorzaakt dat Humax boxen zijn vastgelopen. Dit is de standaard oplossing, dus logisch dat de helpdesk eerst dit probeerd.

    Als dat niet werkt zou ik ze toch maar bellen ipv mailen.

    PS: Ziggo continue Sicko noemen helpt niet echt om je bericht serieus te nemen.
     

  3. Oke zal ze geen sick meer noemen was dus ook al aan het spitten geweest maar hoe kom ik nu achter de juiste instellingen fregentie nummers er lijkt were leven in de humax te komen.

    Dat is zo geirriteerd reageer komt ook door alle tijd die er tussen zit en ik hier dus niets veranderd had.
     
  4. E16

    Gevonden de instellingen, er zit weer leven in mijn humax maar nu krijg ik weer de melding E16 zucht .....kan niet eens ned 1 digitaal ontvangen

    Betaal toch echt voor digi tv plussssssssssss een kinderpakket

    hopeloos word ik ervan
     
  5. dat mailtje had ik ook gehad...zie het alweer..een standaard mailtje dus!!
     
  6. probleem met Humax

    dynd,

    Heb je al een andere ontvanger geprobeerd?
    De tip die de helpsdeskert geeft om de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten is prima maar resetten en opnieuw instellen met de frequentie en net-id van Casema is wel een stuk minder.
    De net frequentie voor het Multikabel gebied is onveranderd en dus 514MHz. Let op dat je bij de Humax 514000 in moet geven, de helpdesk zegt nog wel eens 514 of 51400 zodat je bijvoorbeeld 5,14MHz of 51,4MHz hebt ingesteld.
    Het net-ID is ook nog steeds 8888. (je moet niet alles geloven wat op de Ziggo website staat)

    Als de groene multikabel niet in de woonkamer binnenkomt en dus waarschijnlijk in de meterkast zit zou je nog kunnen proberen tijdelijk de kabel van de woonkamer direct op de AOP (Abonnee Overname Punt) aan te sluiten.
    Of leg een goede kwaliteit kabel tussen de AOP en de Humax. Dus geen bouwmarkt rommel, hiermee sluit je ook problemen uit door bijvoorbeeld een slechte wandcontactdoos omdat niet alleen het merk/type maar ook het soort en de montage van belang is.
     

  7. De juiste instellingen staan erin, en waarom nu ineens alles om moeten gooien en lekker handig dat ding rechtstreeks aan sluiten in de meterkast waar laat ik mijn tv dan, tijdelijk de bank maar in de gang zetten. Of nog meer kabels trekken pieker er niet over.

    Btw alles is hier door multikabel geinstalleerd, getest en accoord bevonden en daar heb ik dus niets aan veranderd.

    Maar alles werkte voorheen prima, en er is hier dus niets veranderd, maar als het goed is is er hulp onder weg, de humax leeft dus weer, kan wel analoog kijken btw, maar krijg nu de meding E 16 dus dat klopt ook niet.
     
  8. Die test met korte coax is meer van toepassing als je storing op een of meer kanalen hebt, maar niet zo zeer voor als niets het doet.
    Doet analoge TV het wel goed?
    E16 betekent "programma maakt geen deel uit van uw abonnement".
    Heb je die melding ook op Nederland 1 ?
    Probeer eens om de chip op de kaart voorzichtig schoon te maken met een droog lapje.
     
  9. E16

    Wel erg handig dat je dit niet gelijk meld, ik had je bericht van 14:30 niet gezien.
    Inderdaad als je E16 hebt dan is er iets mis met je abonnement, misschien moet je smartcard even gesynchroniseerd worden.
    Daarom moet je de ontvanger ook stand-by zetten en niet helemaal spanningsloos maken. Als je dat toch doet en vooral langere tijd dan moet de smartcard gesynchroniseerd worden.
    In dat geval is het dus niet de schuld van Ziggo/Multikabel.
    En je TV doet het prima al zet je 'm op de grond, Zet je bankstel in de gang lekker knus toch.
     

  10. Die melding kreeg ik nadat ik de humax terug had gezet naar fabrieksinstellingen :-( en ja ik heb dit probleem al een tijd sinds ziggo erin is gekomen, maar ja helpdesk schoot dus ook niet op, daarvoor stond de boel gewoon vast. Verder is de ontvanger behalve om te kijken of ie het na het spanningsloos maken wel weer deed niet van de spanning af geweest zuchttttttt..........maar ja kinderen kunnen nog steeds niet naar het wel betaalde pakket kijken. Daar was ziggo wel heel snel mee het veranderen van de abbo gelden een maand van te voren incasseren.

    Wilde dat de hulp ook zo snel was.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina