1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

2 maanden gratis "Digitaal Totaal pakket" misleiding?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Reb00t, 17 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit is niet waar wat jij daar beweert zie site consuwijzer. Ik citeer een belangrijk punt dat de ondernemer verplicht is de voorwaarden te overhandigen of bekend te maken in dit geval Ziggo dus. En niet dat de consument zich op de hoogte hoeft te stellen daarvan.

    "Tja" probeer eerst eens jezelf op de hoogte te stellen van de wet- en regelgeving over consumentenzaken voordat je nonsens uitkraamt.

    Voorwaarde is wel dat de ondernemer u de voorwaarden moet overhandigen, dat kan bijvoorbeeld gebeuren doordat ze afgedrukt staan achterop de verstrekte factuur. In sommige winkels zal dit praktisch niet altijd goed mogelijk zijn, denk aan een warenhuis of een supermarkt. In die gevallen kan men dan volstaan de belangrijkste bepalingen bijvoorbeeld (achter)op de kassabon te vermelden of op een bord te zetten dat in de winkel hangt. In situaties waar ook dat zelfs niet goed mogelijk is, denk aan kopen van een kaartje uit een automaat, kan de ondernemer volstaan met u te verwijzen naar een website of de mogelijkheid bieden de voorwaarden toegezonden te krijgen.

    http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Algemene_voorwaarden
     
  2. Ziggo heeft de verplichting om de voorwaarden -indien redelijkerwijs mogelijk- te overhandigen. In deze situaties waarin het natuurlijk praktisch ondoenlijk is, kan worden verwezen naar de voorwaarden elders op de site (middels een link).

    Wordt het bovenstaande door Ziggo nagelaten dan kan men zich beroepen op de "vernietigbaarheid" van de voorwaarden.

    Mijn advies aan jouw Ziggo aanschrijven (middels aangetekend schrijven) en dit verhaal voorleggen.
     
  3. Dit alles doet niets af aan het verhaal dat ik hieronder/boven al heb vermeld. Gezien de opzegtermijn van 1 maand zou iedereen nu gewoon alle zenders twee maanden gratis kunnen/moeten krijgen. Het lijkt me dat Ziggo het beleid hierop moet aanpassen en dit moet wijzigen.
     
  4. Ik wil me niet mee in de strijd of het misleiding is of niet.
    Maar op basis van dit gedeelte zou ik wel eerder denken dat je de vorwaarden dus van de verkoper in de winkel hoort te krijgen, niet per definitie van Ziggo. Ziggo dient natuurlijk er wel voor te zorgen dat verkoper deze voorwaarden heeft en kent.
    Op het moment dat je het pakket rechtstreeks bij Ziggo via de website aanschaft hoort ziggo weer wel zelf de voorwaarden aan de klant te verstrekken.
     
  5. Dank voor die link, altijd handig.

    Kijk daar doen ze het wel goed, hier spreken ze duidelijk over wederpartij etc...
    Hier wordt dus duidelijk gemaakt dat je bij Ziggo hoort te zijn.

    Bij je eerste quote lag naar mijn idee echt duidelijk de nadruk op "ondernemer" als zijnde de verkoper welke niet perse Ziggo is.
     
  6. De eerste quote was een voorbeeld van de site consuwijzer, is een site van de consumentenautoriteit.

    In jip en janneke taal de wet- en regelgeving m.b.t. Algemene Voorwaarden voor ieder die dit meeleest.

    De wederpartij (verkopende partij) is die partij waarbij de consument een overéénkomst mee afsluit.

    Voorbeelden van wederpartijen:
    Aankoop DTV in een winkel (mediamarkt):
    Bij de decoder is de wederpartij mediamarkt (de voorwaarden van mediamarkt), je sluit met hun de overéénkomst af. Daarentegen het startpakket wat je erbij moet kopen (dan gelden de voorwaarden van Ziggo), je neemt van hun de diensten af en sluit met hun de overéénkomst door een handtekening te zetten op kaart die moet worden opgestuurd.


    Aankoop DTV op de website van Ziggo:
    Bij de decoder en smartcard is de wederpartij Ziggo (de voorwaarden van Ziggo), je sluit met hun de overéénkomst af. Ook voor garantie van de decoder is Ziggo de aangesproken partij en niet de fabrikant!
     
  7. Goed, je bent het dan niet verplicht, maar het is wel sterk aan te raden om jezelf op de hoogte te stellen.

    Ik kan het niet controleren zonder een bestelling te doen, maar volgens mij worden in het bestelproces op de website in één van de stappen de voorwaarden aan je voorgelegd (direct, of via een link) met daarbij een tekst als 'Door op Volgende te klikken gaat u akkoord met de Algemene- en actievoorwaarden'. Een dergelijke tekst zie je bij bijna alles dat je via internet bestelt.

    Bovendien werden de voorwaarden eerder met het pakket meegezonden of los verstuurd (ik kreeg ze destijds een dag eerder dan het pakket). Vandaar dat ik er van uit ging dat dit nog altijd zo is.
     
  8. Op verzoek van de MGV heeft Ziggo de teksten op de website mbt het 2 maanden gratis kijken naar het digitaal totaal pakket aangepast.

    Dit was eerder ook al het geval met de advertentie tekst mbt de "digitale sportzomer in HD" waarbij de Casema klanten verstoken bleven van Sport1 HD.

    Dit zijn voor ons toch de eerste signalen dat Ziggo het anders gaat doen. Voorheen kostte dit soort zaken veel meer moeite en nu was het een kwestie van "Ja daar zit wat in, passen we aan, geef ons alleen een paar dagen".

    Datzelfde zien we ook met het oppakken van problemen. "OK, pakken we op". Niet gezegd dat alles nu in eens weer in kannen en kruiken is, maar we krijgen weer moed. Nu eigenlijk alleen nog maar een kwestie van "Het onder de aandacht te brengen".

    Ons zorgenkindje blijft vooralsnog dat Ziggo zijn zaakjes zodanig op orde heeft, dat we daar als klanten niet meer tegenaan lopen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina