1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

2 maanden gratis "Digitaal Totaal pakket" misleiding?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Reb00t, 17 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mocht het misleidende reclame zijn. Zou je dit eens voor kunnen leggen bij de reclamecodecommissie http://www.reclamecodecommissie.nl/ .

    Misschien dat zij tot een uitspraak kunnen komen.
     
  2. Re:

    Ik had zelf de aanvraagkaart binnen 1 dag opgestuurd. Omdat ik pal voor het einde van de 2 weken niets hoorde, heb ik toen gebeld. Toen is de aanvraag telefonisch verwerkt en zou het na het weekeinde (ik belde op vrijdag) geregeld zijn. Dat is inderdaad zo gegaan en in de tussentijd kon ik gewoon blijven kijken.

    En ik deel niet je mening over misleiding. Nergens op de wereld kan je een pakket zomaar gratis krijgen. Dan zit er altijd wel een abonnement achter tenzij je zelf tijdig opzegt. Dat is bij veel produkten in Nederland, bijvoorbeeld bij abonnementen op tijdschriften, internet, kranten,etc. Gewoon altijd je gezonde verstand gebruiken. Als een commercieel bedrijf iets gratis aanbiedt dan altijd even de kleine lettertjes lezen voor de adder onder het gras.
     
  3. Ik denk niet dat jij zomaar deze uitspraak kan doen. Zoiets zou je echt toch eerst voor moeten leggen aan de reclamecodecommissie.

    Alles valt onder wet- en regelgeving dus ook reclame. Mocht er twijfels zijn dat Ziggo zich schuldig maakt aan misleidende reclame is deze commissie de aangesproken instelling om dit uit te zoeken en een uitspraak te doen.

    Mijn advies aan diegene die zich misleid voelen met wat voor reclame dan ook stap naar de reclamecode commissie zij zijn niet voor niets in het leven geroepen.

    Ga naar de site "contact" en vul het online klachtenformulier in.
    http://www.reclamecodecommissie.nl/
     
  4. Re:

    Ik spreek dan ook voor mezelf dan voor de commissie. Ik geef alleen aan dat dit overal gebeurd. De meeste gevallen zijn dan ook duidelijk via de kleine letters dat de aanbieding zal worden gevolgd door een abonnement. En voorzover ik het zie doet Ziggo dat ook. Daarom denk ik persoonlijk dat er geen misleiding is. Anders zouden de kranten wel vol staan met dit soort uitspraken van de commissie. Het is algemeen gebruik.

    Als je dan b.v. kijkt naar de zaak Easyjet van laatst dan is er wel misleiding. Die geven nergens op de site (dat zag ik ook toen ik eens een prijs van een bepaalde vlucht wilde controleren) aan dat er ineens allerlei kosten nog erbij komen.

    Mee eens. Ik wil dan ook niet de topicstarter beinvloeden. Het is ieders goed recht om te klagen. En mijn mening is volkomen persoonlijk. Ik ben het domweg gewoon niet eens met de topicstarter en dat is de kern van een forum.
     
  5. Wat ik het misleidende van dit alles ook vind is dat er nergens wat staat over de 'kleine lettertjes'. Normaliter zou er een regel in de trend van: " * Zie de actievoorwaarden " op de doos/website/formulier staan. Dit staat nergens maar dan ook nergens vermeld. Hier kom je dus achter op het moment dat je Ziggo opbelt om te vragen hoe het met de 2 maanden zit.

    Als zelfs dat kleine zinnetje nergens vermeld staat, vind ik dit misleiding. Want Ziggo wekt dan de indruk dat je zonder andere voorwaarden deze 2 maanden krijgt.
     
  6. Als het goed is, heb je de actievoorwaarden (in normale letters) thuisgestuurd gekregen. Daar stond het ten tijde van mijn aanmelding (zelfde actie, 2 jaar geleden) keurig in.

    Ook op de website staan de voorwaarden netjes vermeld:

    http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Actievoorwaarden Digitale Sportzomer.pdf

    Mijn mening: De gemiddelde Nederlander en ook de gemiddelde forumbezoeker verdiept zich te weinig in de voorwaarden van producten en aanbiedingen. Met 2 minuten vooronderzoek, weet je precies wat je moet doen om van de twee maanden gebruik te kunnen maken.
     
  7. Ik heb geen actievoorwaarden thuisgestuurd gekregen.
    En dan nog. Er staat letterlijk op de website:
    Wat is het nou voor moeite om hier even bij te zetten: "*alleen als u zich aanmeldt voor het Digitaal Totaal pakket (maandelijks opzegbaar)" ??
    Dan weet iedereen precies waar 'ie aan toe is. Er staat letterlijk wat je voor die 39,95 zou moeten krijgen maar dat krijg je dus niet zonder meer.
     
  8. Zaten de actievoorwaarden niet bij het pakket (werden bij @Home eerder op de buitenkant van de doos geplakt. Bij het verbreken van de zegel van de doos ging je akkoord met de voorwaarden).

    En wat is het voor moeite om na twee klikken (meer zijn het er echt niet), 1 A4-tje met actievoorwaarden door te lezen?

    Je bent als consument verplicht om jezelf op de hoogte te stellen van de voorwaarden van een aankoop.
     
  9. Nee, de actie voorwaarden zaten er niet bij. Natuurlijk ben ik als consument verplicht de actie voorwaarden door te lezen. Het zal allemaal best kloppen.
    Het gaat mij erom dat je in de winkel/op het internet/in de reclame een andere indruk krijgt dan je uit de actie voorwaarden kunt opmaken. We hebben nu het basispakket digitale zenders, daar hebben we het installatie pakket voor gekocht. De extra zenders waren mooi meegenomen, maar daar is de lol nu een beetje af.
     
  10. Zoals ik er naar kijk zou iedereen twee maanden alle zenders moeten hebben. Afhankelijk van wat je instuurt heb je na twee maanden of alles of een deel, maar niet na twee weken. Zeker binnen de nieuwe voorwaarden waarbij je per maand kunt opzeggen!!!!

    Je krijgt inderdaad niet wat je wordt geboden en er vindt ook geen uitleg plaats. Hoe kun je nu verkopen dat iemand die WEL kiest voor alle zenders WEL twee maanden gratis kijken EN DAARNA meteen opzegt en iemand die niet alle zenders kiest niet kan profiteren van twee maand gratis alle zenders ???
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina