1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

2 maanden gratis "Digitaal Totaal pakket" misleiding?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Reb00t, 17 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste Gebruikers,

    Allereerst zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Reb00t (;)) en ik ben woonachtig in het ex-Casema gebied. Na aanschaf van de "39,95 aanbieding" maak ik sinds 2 weken gebruik van digitale televisie van Ziggo.

    De aanbieding aldus de Ziggo website:
    Nu is het sinds vandaag zo dat alle kanalen van digitale televisie hier niet meer werken. De decoder geeft bij elk kanaal de melding "E19 Preview Periode Verlopen" (oid).

    Ik weet dat de antwoordkaart binnen 1 week moet worden verstuurd omdat anders binnen 2 weken digitale tv wordt stopgezet. Dit is netjes gedaan met daarop alleen het Z1 basispakket aangekruist, er vanuit gaande dat we 2 maanden het totale pakket zouden hebben.

    Aangezien niks meer werkte nam ik contact op met de helpdesk. Deze vertelde dat de antwoordkaart WEL ontvangen is maar NIET is verwerkt. Deze is dus door het systeem als ''niet ontvangen'' beschouwd. Afijn, deze meneer vertelde ook dat na 2 weken digitaal totaal sowieso stop zou worden gezet.

    De man vertelde dat alles om 11 uur weer zou werken (belde om +/- 8:30).

    Je raad het al, om 12:30 uur nog geen beeld. (Na natuurlijk meerdere malen de decoder te hebben uitgeschakeld/de smartcard verwijderd/geinstalleerd.... zucht)

    Opnieuw gebeld naar de helpdesk en een medewerker van de technische dienst wist mij te vertellen dat de smartcard door hun geheel opnieuw geactiveerd moet worden en dat dit tot 48 uur kan duren (!). (Hij vond het raar dat zijn collega dit niet wist/vertelde.) Plus dat ik mij uberhaupt afvraag of het ''activeren'' van een smartcard 48uur de tijd nodig heeft...

    Waar ik naast de fout die ze hebben gemaakt nog het meest van stond te kijken is het feit dat ze beweren dat de "2 maanden gratis" aanbieding alleen geld als er een abonnement wordt genomen op het totaal pakket. In mijn situatie geld dus alleen de ''standaard'' periode van 2 weken! Dit lijkt me pure misleiding aangezien er wordt geadverteerd met 2 maanden gratis het digitaal totaal pakket, zonder enige voorwaarden waar aan moet worden voldaan.

    Mijn vraag is dan ook. Is er iemand die ook op deze aanbieding is ingegaan en/of ervaring heeft met deze (vreemde)gang van zaken.

    Of is het zo dat de helpdesk medewerker het fout heeft en de 2 maanden wel gelden? (Je weet het maar nooit.)
     
  2. De set die we nu hebben staan is een tussenoplossing, aangezien de echte set (behorende bij Alles in 1 Extra) nog moet komen. Vorige week de set gekocht, kaart ingestuurd en vandaag gebeld (net geen minuut wachttijd) om te kijken of deze reeds geregistreerd was. Alles perfect verlopen, maar ja, wij nemen wel Digitaal Plus Pakket.

    Standaard is ook maar zo standaard :D
     
  3. Het systeem heeft jou er niet uitgegooid na 2 weken omdat de aanvraag nog niet is verwerkt, maar een smartcard werkt nadat je hem koopt altijd slechts 2 weken zonder dat hij geactiveerd hoeft te worden.

    Binnen die 2 weken moet je aanvraag verwerkt zijn zodat het systeem je smartcard een signaal kan sturen zodat hij aan blijft. Als de verwerking dus te lang duurt doet je smartcard het niet meer en gaan alle kanalen op zwart.

    Heb je de voorwaarden nog bij de hand van die aanbieding, daar zou dan bij moeten staan dat die 2 maanden alleen gratis is als je totaal-abbo afsluit....
     
  4. http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/Actievoorwaarden Digitale Sportzomer.pdf

    Deze kwam ik tegen via een klein linkje onderaan de website (:x).

    Wat me opvalt aan deze vage voorwaarden is dat er niet expliciet in staat dat er voor het totaalpakket moet worden gekozen op de antwoordkaart. Er staat alleen dat deze moet worden opgestuurd. Of daar nou Z1 op is ingevuld of het totaalpakket dat maakt volgens deze voorwaarden niet uit.

    Dat ze adverteren met ''2 maanden gratis'' is nogmaals misleiding en zou niet mogen.
     
  5. >>-Wanneer de abonnee het abonnement na de gratis periode niet wenst voort te zetten >> dient het abonnement in de eerste maand te worden opgezegd. De overeenkomst
    >> loopt dan aan het eind van de gratis periode af.

    Uit bovenstaande volzin kun je concluderen dat je een abonnement moet nemen en dat vervolgens gelijk weer moet opzeggen om twee maanden gratis te kunnen kijken.

    Het staat er dus wel, maar zonder een doctoraat Nederlands in je achterzak valt dat niet direct op.
     
  6. Nou ik vind het wel meevallen als ik de tekst die reb00t quote zie. Er staat zelfs nog een duidelijk voorbeeld bij. En je hebt geen minimaal contract van een jaar zo te zien, dus je kunt ook na maand 3 (dus 1 maand betaald) opzeggen.
     
  7. Bij mij hetzelfde verhaal. Na 2 dagen de kaart opgestuurd en toch na 14 dagen geen beeld meer. "Preview periode verlopen".
    De klantenservice maar even gebeld. Nouja "even". Uiteraard ben je alweer 15 minuten verder voor je iemand spreekt.
    Uw antwoordkaart hebben we nog niet ontvangen of geregistreerd. Slordig!! Als men het niet binnen 10 dagen lukt om de antwoordkaarten te verwerken, maak dan het proefabonnement 4 weken ofzo.
    Maargoed, kaartnr aan klantenservice doorgegeven en tegen mij zeiden ze ook dat het 48 uur kon duren. Gelukkig ging dit een stuk sneller. Na 15 minuten had ik weer beeld. (via Alphacrypt)
    Ik had ook 2 maanden alle zenders verwacht gezien de reclame uitingen. Mooi voorbeeld van misleiding. Vreemd trouwens dat HetGesprek niet in het standaard digitale pakket zit. Op de analoge kabel (Casema Zoetermeer) is hij wel standaard beschikbaar....
     
  8. Hmm, hier nu inmiddels ruim 24 uur verder en nog steeds geen beeld...
    Dus ik ben bang dat dit ook niet binnen 48 uur gaat gebeuren aangezien het dan nu al in bijna alle gevallen had moeten werken.

    Binnenkort dus maar weer naar die klantenservice bellen en de situatie onder hun neus wrijven...
     
  9. Laat ik me aansluiten met hetzelfde probleem. Ook twee weken geleden voor € 39,95 een Ziggo startpakket met digitale ontvanger aangeschaft. We wilden nu eindelijk wel eens in digitale kwaliteit TV kijken :wink: De drempel was door deze aanbieding wel erg laag geworden en de twee maanden gratis abonnement op het totaalpakket leek mooi meegenomen. Direct vanaf het begin het EK voetbal digitaal kunnen kijken :lol:

    De dealer (telecom winkel) waar we het startpakket hebben aangeschaft liet weten dat we de aanmeld kaart niet hoefden in te sturen omdat zij alles zouden regelen. Deze week bleek dus dat voor de extra zenders uit het totaal pakket de preview periode al was verlopen. Dus alsnog die aanmeld kaart maar ingestuurd en gekozen voor alleen het Z1 (standaard) pakket. Binnen twee dagen per post een bevestiging van onze keuze ontvangen, maar de extra zenders waren nog niet terug. Dus vandaag maar eens gebeld. Inmiddels dus twee keer gebeld. En twee keer 10 minuten in de wacht :cry: De eerste keer meldde de helpdesk dat er misverstanden zijn tussen de dealers en Ziggo waardoor de smartcard codes niet of niet juist door worden gegeven. Toen ik meldde dat ik inmiddels zelf de aanmeldkaart had opgestuurd werd ik in wederom in de wacht gezet. Weer 10 minuten later een hijgende helpdeskmedewerker aan de lijn, want twee trappen op en neer geweest :mrgreen:, het zou voor elkaar komen, binnen twee uur.

    Ruim twee uur later nog niets, dus weer gebeld. "Oh meneer, ik zie het al, u heeft voor het standaardpakket gekozen, dan is uw preview periode verlopen". En ik: "Maar dat staat toch niet in de aanbieding, daar staat twee maanden gratis". "Ja, maar dat is alleen als u een totaalpakket neemt." Hij gaf overigens wel toe dat het misleidend is en dat hij zich ook bedonderd zou voelen. Nou ja, nog even doorgezeurd zonder resultaat uiteraard. Durfden ze ook nog te vragen of ik alsnog een aanvullend pakket wilde. Nu ik de reacties hier heb gelezen snap ik waarom, want als je het totaalpakket meteen weer opzegt, is het alsnog gratis. Wel een ingewikkelde constructie als je het mij vraagt. Ik durf het gezien dit voorval en de inmiddels al beruchte reputatie van Ziggo ook niet aan om nu nog een totaalpakket te nemen en meteen weer op te zeggen. Mij te riskant. Voordat je het weet zit je er toch een jaar aan vast.

    Misleiding is het wel, absoluut! Maar wat doe je eraan? Iemand?
     
  10. We hebben er op aangedrongen om ieg de voorwaarde dat die 2 gratis maanden alleen van toepassing zijn indien men zich tevens abonneert op het Totaalpakket duidelijk bij de product specificaties te vermelden. (Er zijn wel vaker correcties aangebracht tgv commentaren onzerzijds).
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina