1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

overgegaan van orange/wanadoo naar ziggo

Discussie in 'Internet - Email' gestart door woert, 15 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Wij zijn op 31 mei j.l. overgegaan van orange/wanadoo naar ziggo internet. Vanaf dat moment waren onze orange email adressen weg. Wij proberen nu al vanaf 31 mei duidelijkheid te krijgen over het aanmaken bij ziggo van email adressen. Wij worden door de helpdesk van het kastje naar de muur gestuurd. Wie kan ons helpen zodat wij weer emailadressen hebben en wel bij ziggo.

    Ger
     
  2. Ik ben al jaren weg bij Wanadoo, maar mijn e-mail werkt nog steeds.
    Kan je niet naar Wanadoo/Orange webmail om je Orange e-mail te gebruiken totdat Ziggo de boel op orde heeft?

    http://www.orange.nl/webmail/
     
  3. Hi!

    Je support ligt gewoon bij Orange, tot je eventueel een brief van Ziggo krijgt. Er zijn nog geen Orange klanten 'overgezet'.

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Volgens mij heeft de persoon in kwestie alhier zelf gekozen voor een overgang van Orange naar Ziggo..in dat geval zou de support toch bij Ziggo moeten liggen? Of gaat het kastje-naar-de-muur-verhaal hier gewoon door?

    Grtn

    Herman
     
  5. Hi!

    Kan ie het beste zelf even posten, ik zie hem nu posten met een IP adres wat niet bij Casema en niet bij Orange hoort, dus ik kan alleen maar gissen.

    Als hij Casema klant (dus Ziggo) geworden is kan hij daar navragen, maar vraag me dan af hoe zijn modem activatie verlopen is. Of die door een monteur is omgezet of niet.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. overgang naar ziggo

    Hallo,

    Inderdaad zelf op advies van casema overgegaan van orange naar ziggo.
    Alleen hebben ze er even niet bij verteld dat het nog wel een kleine eeuwigheid kan gaan duren voordat je email kan aanmaken.

    Ger
     
  7. En heb je daarvoor een ander kabelmodem gekregen of moest je je huidige modem opnieuw laten registreren ??
    Normaal kun je bij registratie van je kabelmodem ook email-adressen aanmaken.
    (Postte je dit bericht nu vanaf je eigen aansluiting, want zo te zien gebruik je nu een ip-adres van wanadoo, terwijl je eerste bericht vanaf casema kwam ?)
     
  8. Als Orange Cable klant kun je geen kant uit!
    Twee weken geleden gebeld met Ziggo/Casema voor een ander pakket. Nee, hoor totaal geen probleem, Orangeklanten zitten nu volledig bij Casema, dus u kunt gewoon uw pakket wijzigen. Goh, dacht ik nog in mijn onnozelheid, dat het zo simpel kan zijn.

    Vandaag maar weer eens gebeld met de vraag waar de schriftelijke bevestiging blijft van mijn pakketwijziging.
    Oh, ik zie het al: u bent een Orange Cable klant. Orange wil zijn klanten nog aan hun contract houden. Daarom is de wijziging van pakket niet doorgegaan. U zult even moeten wachten tot alles rond is, dat zal ongeveer in juli zijn. Nee, tot die tijd kunt u niets doen.

    En al die tijd wordt je op geen enkele wijze geïnformeerd wat er gaande is.

    Heb het sterke vermoeden dat TS gewoon de pineut is van dit onduidelijke steekspel (lees: juridisch gebakkelei) tussen Ziggo (Casema) en Orange. Het advies om over te stappen van Orange naar Ziggo, sloeg dus helemaal nergens op, want je kunt niet over stappen. Lang leve de goed geïnformeerde medewerkers van de klantenservice.

    P.S. Ook de hier aanwezige Ziggo 'official' heeft geen enkel inzicht in de constructie die jarenlang is gehanteerd voor Orange Cable klanten via Casema. Dit blijkt uit zijn woorden: Je support ligt gewoon bij Orange.
    Support heeft nooit gelegen bij Orange!
    Ook uit zijn antwoorden in een ander door mij gestart topic werd mij duidelijk dat hij hiervan niet op de hoogte is.
    Deze 'official' komt ongetwijfeld uit de hoek van @Home!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2008
  9. Wellicht een interessante Ziggo standaardbrief betreffende de verkoop van Orange (voorheen Wanadoo) Kabelinternet aan T-Mobile/Online.

    ++++++++++++++++++++++++++++

    Utrecht, 23 juni 2008

    Betreft: Orange Kabelinternet


    Geachte heer/mevrouw,

    Wellicht heeft u gelezen over de verkoop van Orange aan T-Mobile. Hierdoor verdwijnt de naam Orange van de Nederlandse markt. Per 26 juni a.s. wijzigt de naam Orange in Online.

    Wat betekent dit voor u?
    Voorlopig verandert er niets voor u. Als klant van Orange kabelinternet merkt u binnenkort dat www.orange.nl plaats maakt voor www.online.nl en dat ook het uiterlijk van de website is veranderd. Alle diensten waarvan u nu gebruik maakt blijven gewoon beschikbaar.

    E-mail
    Maakt u gebruik van mailprogramma’s op uw PC zoals Microsoft Outlook? Dan blijft uw huidige e-mailadres voorlopig bestaan en kunt u dit gewoon blijven gebruiken.

    Maakt u gebruik van Orange webmail en bekijkt en verstuurt u mail met een webbrowser? Dan verandert het mailadres waarmee u nieuwe mail verstuurt automatisch van orange.nl naar online.nl. U blijft wel gewoon mail ontvangen die geadresseerd is aan uw huidige e-mailadres.

    U krijgt deze brief van Ziggo (voorheen Casema) omdat de dienstverlening rond uw huidige kabelinternetabonnement grotendeels wordt geleverd door Ziggo.

    Mocht u naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen hebben of uw abonnement willen beëindigen, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice 070 - 778 12 50.


    Met vriendelijke groet,

    Joop Evers
    Directeur Klantenservice

    ++++++++++++++++++++++++++++

    Wellicht een interessante mededeling op de Online website.

    Hoe stap ik over van Cable naar een ander Online abonnement?

    Als u snel en eenvoudig een Online abonnement wilt aanvragen, belt u naar 0900 1480 (€ 0,10/min). Hou er rekening mee dat uw Cable-abonnement een minimale contractsperiode van twaalf maanden en een opzegtermijn van één maand kent. Om uw Cable-abonnement op te zeggen, neemt u contact op met de Ziggo klantenservice: 0900 1884 (€ 0,10/min). De Ziggo klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 – 22.00 uur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2008
  10. Omdat het al ingewikkeld genoeg is met de samenvoeging van drie bedrijven houdt Ziggo de vierde, Orange/Wanadoo, nog maar even apart. ;-)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina