1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Televisiebeeld blijft "hangen"

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door Franzki, 13 jun 2008.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb er eerder last van gehad maar sinds kort opnieuw...

    Het televisiebeeld "hangt" regelmatig voor een fractie van een seconde.

    Ik heb ook al meegemaakt dat het iets langer duurde en dat er een Ziggo testbeeld verscheen.

    Ik heb het ook al gezien bij diverse mensen in mijn omgeving.

    In elk geval is het erg storend bij het kijken van voetbal of een speelfilm.

    Voor alle duidelijkheid, het gaat om het analoge signaal, het moet dus haast wel bij Ziggo zitten.

    Meer mensen met hetzelfde probleem?
     
  2. als het testbeeld van ziggo verschijnt is het signaal van die zender op dat moment foetsie dus ligt in ieder geval niet aan je bekabeling. Wat dan wel de oorzaak hiervan is weet ik niet maar het lijkt op een storing van ziggo zelf in jou ontvangst gebied.
    Je kan de lokale kabelboer bellen en dit doorgeven.
     
  3. Ik had de melding eerder via de website gedaan... maar kreeg een nietszeggend mailtje over het controleren van de coax kabels enzo in mijn huis.

    Vrijdag telefonisch gemeld, werd vriendelijk te woord gestaan en heb er vertrouwen in dat er nu iets gaat gebeuren.

    Voor de duidelijkheid, mijn televisie is analoog en als het beeld blijft hangen moet dat haast wel veroorzaakt worden door Ziggo. Andere mensen in Den Bosch hebben dezelfde klachten met hun analoge aansluiting.

    Probleem zit waarschijnlijk in het feit dat Ziggo het analoge signaal ergens afleidt van het digitale signaal. Daar kwam ik ook achter door de vertraging in het signaal, op de radio had Nederland al gescoord terwijl dit op TV nog moest gebeuren.:?
     
  4. ja dat is de makkelijkste manier om van je af te komen. Bij analoge signaal zou je zelfs met slechte bekabeling hooguit ruis/sneeuw kunnen constatteren maar nooit freezes/hangend beeld.
     
  5. storing analoge tv tilburg

    Hier in Tilburg Postcode 5042 ook storing analoge tv...

    Behalve de klachten die Franzki beschrijft
    Het televisiebeeld "hangt" regelmatig voor een fractie van een seconde.
    Ik heb ook al meegemaakt dat het iets langer duurde en dat er een Ziggo testbeeld verscheen. Ik heb het ook al gezien bij diverse mensen in mijn omgeving.

    heb ik ook de volgende klachten/storingen:
    * Geluid loopt achter op beeld (dit had ik vandaag op net5)
    * Plotseling kleurverschil (regelmatig; op zowel publiek als commerciele zenders)
    * Blokjes en strepen door beeld (vaak; op zowel publiek als commerciele zenders)
    * Ondertiteling loopt niet gelijk (soms; met name commerciele zenders)
    --
    Overigens heeft @home te kennen gegeven dat er een groepsstoring is van zondag 22 juni 21.07 uur tot (nog niet bekend) Er is een TV-Digitaal storing in uw gebied

    Maar hoe kan ik klachten hebben aangezien ik ANALOGE tv heb?!
    Overigens ligt het bij mij ook niet aan eigen bekabeling en dergelijke aangezien deze nieuw is aangelegd.

    Hopelijk gaat dit snel voorbij zodat TV kijken weer aangenaam zal zijn!?
     
  6. Blijkbaar wordt het analoge TV-signaal ergens in het Ziggo netwerk afgeleid van het digitale signaal en vanaf daar als analoog over de kabel verstuurd.

    Vandaar de "digitale storingen" op het analoge signaal. Alleen bij het probleem met vertraagde ondertitels heb ik mijn vraagtekens... dit lijkt me iets dat bij het TV-station wordt veroorzaakt en niet op het Ziggo netwerk.


    Ik zou wat betreft de andere klachten in elk geval niet afwachten maar het melden bij de klantenservice... ik heb de indruk dat het hier (Den Bosch) verbeterd is na mijn melding.
     
  7. Dank voor uw reactie.
    Ik zal inderdaad dit alles melden bij klantenservice van Ziggo.
    (althans opnieuw! want kreeg eerder opmerkingen betreft controle/buren navragen/even afwachten want gaat wel weer over)

    Over het achterlopen of vooruitlopen van de ondertiteling van film/serie:
    Ik heb zelf ook al gedacht dat het bij TVstation zelf fout was gegaan... maar zeker weten deed ik het niet aangezien het bij verschillende uitzendingen gebeurde en het op verschillende dagen gebeurde. Vandaar dat ik dit ook maar als 'opmerkbaar' benoemde.
     
  8. Het zou handig zijn dat bij de genoemde fouten ook even wordt vermeld of het hier analoog of digitaal betreft....
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina